וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפופת מסתורין": במרחק 500 מיליון שנות אור - ג'יימס ווב תיעד גלקסיה חדשה

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 7:46

נאס"א פרסמה צילום חדש מטלסקופ החלל המתקדם, שמספק תובנות חדשות על הגלקסיה המסתורית. "הוא גם נותן לנו תובנה על מה קרה לה בעבד ואיך היא תתפתח אל עבר העתיד", אמרו בסוכנות החלל האמריקנית

גלקסיית הגלגלון. NASA, ESA, CSA, STScI,
"גלקסיית הגלגל": במרחק 500 מיליון שנות אור/NASA, ESA, CSA, STScI

500 מיליון שנות אור מכדור הארץ: אחרי חשיפת התמונות הראשונות לפני כשלושה שבועות, השותפות של נאס"א לפרויקט, סוכנות החלל האירופית וסוכנות החלל הקנדית, הציגו הלילה (רביעי) צילום נוסף ממסע הטלסקופ ג'יימס ווב סביב כדור הארץ: תמונה של גלקסיית הגלגל, שזוהתה לראשונה ב-1941, כשברקע גלקסיות נוספות.

בסוכנות החלל האמריקנית הסבירו כי מדובר בגלקסיה מיוחדת שמעסיקה את עולם המדע שנים רבות. זאת, משום הצורה המיוחדת שלה - שנוצרה בעקבות התנגשות של שתי גלקסיות, שיצרו צורה שמזכירה לגלגל של עגלה. לפי הערכות, לפני ההתנגשות, לגלקסיה היה מבנה ספירלי הדומה לגלקסיה שלנו (שביל החלב).

"בעוד ווב נותן לנו תמונת מצב של המצב הנוכחי של גלקסיית הגלגל, הוא גם נותן לנו תובנה על מה קרה לה בעבד ואיך היא תתפתח אל עבר העתיד", מסרו בנאס"א, והוסיפו: "טלסקופים אחרים, כולל טלסקופ החלל האבל, בחנו בעבר את גלקסיית הגלגל. אבל הגלקסיה היא נשארה אפופת מסתורין - אולי תרתי משמע, לאור כמות האבק שמסתירה את הנוף. כעת, ווב מספק תובנות חדשות".

הדמיה: ג'יימס ווב בחלל. NASA,
טלסקופ החלל ג'יימס ווב/NASA

עוד אומרים בנאס"א כי הנקודות הכחולות המופיעות במערבולות האבק האדומות הן כוכבים בודדים או כיסים של היווצרות כוכבים, וכי הטבעת החיצונית היא צבר של כוכבים צעירים. בנוסף, הטבעת החיצונית עם צלעות הצבע שלה מתרחבת כבר יותר מ-440 מיליון שנה.

התכנון והפיתוח של ג'יימס ווב נמשכו יותר מ-25 שנה, בהשקעה של כ-10 מיליארד דולר. הטלסקופ תוכנן ופתוח במיוחד עבור צילום באור אינפרה-אדום, כך ניתן לחדור עמוק יותר דרך ענני גז וערפיליות ולהגיע לכוכבים הרחוקים ביותר ביקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully