וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהי הדמות המטרידה "לואב" שמופיעה בלי הזמנה בתמונות בינה מלאכותית?

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 23:29

סיכוי גבוה שכבר נתקלתם באישה המחרידה למראה הזו, אך מעטים יודעים מי זאת ומהיכן הגיעה? הכירו את לואב, פרי יצירתה של הבינה המלאכותית שלא תצליחו לשחזר גם אם תנסו אלפי פעמים

מיהי לואב, רוח הרפאים הדיגיטלית?/@professorcasey

האם יש רוחות רפאים מאחורי מסך המחשב שלנו? כמובן שלא, אך שרשור טוויטר ויראלי עשוי לגרום לחלקכם להאמין שמשהו מרושע מסתתר מאחורי המסך ורק מחכה להשתחרר. הכירו את לואב (Loab), אולי אפילו כבר הכרתם אותה. לואב היא קריפיפסטה, סוג של אגדה אורבנית הקשורה באימה המופצת ברשת. היא לא שד או רוח ולמזלנו, אין באמת אישה כזאת. הדמות הקריפית הזו נוצרה על ידי בינה מלאכותית וזכתה לשמות "הצופן הראשון של המרחב הסמוי" ו"שדת הרשת".

נסביר מהתחלה. בחודשים האחרונים, אמנות הבינה המלאכותית - כלומר אמנות שנוצרת על ידי כלי בינה מלאכותית - זינקה לגדולה בזכות ריבוי כלים כמו Dall-E Mini, Midjourney ו-Stable Diffusion. תוכנות אלו מאפשרות למשתמשים להקיש ביטוי קצר, "הנחיה", שה-AI מפרש כדי ליצור תמונה. המעבר מהנחיה לתמונה לוקח כמה דקות, לכל היותר - והתמונות נעות בין יפות ויצירתיות לממש מטרידות.

לואב, הדמות הוירטואלית המוזרה. @supercomposite/Twitter, צילום מסך
הכירו את לואב, הדמות הוירטואלית המקריפה/צילום מסך, @supercomposite/Twitter

בתחילת ספטמבר מעצב משחקי וידאו זכה בתחרות אמנות בקולורדו עם יצירה שנוצרה על ידי Midjourney. הבולטות של אמנות הבינה המלאכותית וזכייה בתחרות אמנות, הובילו למשבר עבור אמנים ומעצבים - ויש הטוענים כי היא יצרה "חור שחור אתי בזכויות יוצרים". הסיבה לכך היא שה-AI מייצר תמונות חדשות המבוססות על כמות אדירה של אמנות אמיתית, שנוצרה על ידי בני אדם, שעליהן הוא עבר אימונים.

ה-AI לא רק לוקח תמונות ישנות ומעבד אותן מחדש כתמונות חדשות, אלא הוא משתמש באמצעי חישוב ומתמטיקה. אם תבקשו מבינה מלאכותית לצייר כובע, הוא לא יערבב את כל הכובעים במסד הנתונים שלו וייצור את הכובע הממוצע ביותר. במקום זאת, הוא סוג של מנחש מה אתה מחפש על סמך כל התמונות שעליהן הוא מאומן ומפתח תמונה של כובע שלא ראיתם מעולם. כלומר התמונה שנוצרת היא לא קולאז' של תמונות ישנות.

כזו היא לואב - שילוב של תכונות אנושיות בצורת אישה מבוגרת שנוצרה על ידי כלי בינה מלאכותית. לואב לא קיימת, היא אינה אמיתית. היא נוצרה על ידי משתמש הטוויטר @supercomposite באמצעות הנחיה לתמונה. Supercomposite הסביר את יצירתו בשרשור מפורט שפורסם ב-6 בספטמבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

המשתמש Supercomposite הכניס למערכת הנחיה שלילית, כלומר הנחה את ה-AI ליצור משהו שהוא ההפך מההנחיה. ההנחיה השלילית שבה השתמש יצרה תמונה בלתי מובנת ברובה של קו רקיע עם האותיות "DIGITA PNTICS" מתנוססות עליו. לאחר מכן הוא השתמש בזה בתור הנחיה שלילית והבינה המלאכותית יצרה לו תמונות של אישה מבוגרת עם שיער ארוך ולחיים ורודות. Supercomposite קרא לה לואב, מכיוון שאחת התמונות יצרה טקסט שנראה כאילו כתוב בו "LOAB".

כאן מתחיל "סיפור האימה" שלנו. השלב הבא היה להנחות את ה-AI ליצור תמונות אחרות שנוצרו משימוש בתמונות של לואב. Supercomposite לקח את התמונות המפחידות הראשונות האלה של לואב ובעצם אמר ל-AI, "היי, צייר לי משהו חדש עם האישה הזו כבסיס". ההנחייה הזו הולידה את כל סוגי התמונות הקריפיות והמפחידות שתמצאו עכשיו ברשת, כולל בני אדם חסרי ראש וילדים עם פרצופים מחרידים למראה. Supercomposite מציין שלואב "רודפת כל תמונה שהיא נמצאת בה".

לא ברור, נכון לעכשיו, באיזה מחולל בינה מלאכותית Supercomposite השתמש. הוא אמר ל-CNET שהוא מעדיף לא לפרסם את כלי הבינה המלאכותית כדי שלא "יתחיל איזשהו טרנד ויראלי של אנשים שמייצרים דברים מדכאים עם הכלים שבהם השתמשתי", הוא הוסיף.

ברשת ביקשו ממנו הנחיות ספציפיות ליצירת לואב אך הוא כמובן סירב לשתף. ללא אותן הנחיות, לא ניתן יהיה לשחזר את לואב. כמו כן, קיימת אפשרות שתמונות רבות שנוצרו מלואב היו הרבה פחות קריפיות, אבל לא התאימו לשרשור ולכן לא נעשה בהן שימוש.

דוקטור המתחמה בסייבר מסביר מה זה באמת:

גרוטסקית ומלחיצה או סתם קריפיפסטה חכמה? לואב היא הדבר החם עכשיו. יש לה אפילו דף ויקיפדיה משלה. כפי שציינו, לא ניתן לשחזר את לואב במחולל תמונות בינה מלאכותית כמו Midjourney. גם אם תשתמשו בהנחיה "לואב", תקבלו כל מיני תמונות שונות שאף אחד מהן לא מציגה את האישה המחרידה הזו.

Supercomposite אמר ל-CNET שאם תשתמשו באותה הנחיה של תמונה בכלי שבו הוא השתמש, תוכל ליצור שוב את לואב, אולם "התוכנה השתנתה כך שאותה טכניקה בדיוק כבר לא אפשרית, אבל אתם יכולים לעקוף אותה". הוא גם צייץ מחדש תמונות דמויות לואב של יוצרים אחרים. "באמצעות איזושהי תאונה סטטיסטית מתהווה, משהו באישה הזו נצמד לדימויים קודרים ומבעיתים ביותר בהפצת הידע העולמי של ה-AI", אמר Supercomposite ל-Motherboard, "אני לא יכול לאשר או להכחיש באיזה דגם מדובר מסיבות שונות לצערי! אבל אני יכול לאשר שלואב קיימת במספר דגמי בינה מלאכותית של יצירת תמונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully