וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: איך הופיע טלפון נייד בסרט של צ'רלי צ'פלין מ-1928?

27.12.2022 / 0:11

האם מדובר בהוכחה חותכת ל"מסע בזמן"? תיאוריות קונספירציה טוענת כי אישה שמחזיקה במכשיר שנראה בוודאות כמו טלפון נייד מודרני אותרה בסרט האילם "הקרקס" שצולם לפני כ-80 שנים וגרמה לסערה גדולה ברשת. צפו בעצמכם ושיפטו

"נוסעת בזמן" מחזיקה טלפון נייד בסרט "הקרקס" של צ'רלי צ'אפלין מ-1928/@yellowfeverbelfast

חובבי תיאוריות הקונספירציה טענו שמצאו הוכחה ממשית לכך שמסעות בזמן הם אמיתיים אחרי שראו אישה מחזיקה "טלפון נייד" ברקע של סרט של צ'רלי צ'פלין משנת 1928. הסצינה בשחור לבן של "הנוסעת בזמן" נלקחה מהסרט הקומי האילם "הקרקס" ונראית בו אישה עם כובע שחור וכפפות לבנות הולכת ברקע של אחת הסצינות כשהיא מדברת אל מכשיר כלשהו שהיא מחזיקה בידה, שרבים משוכנעים שזה טלפון נייד.

טלפונים ניידים כמובן לא היו נפוצים עד סוף שנות ה-80, כמעט 50 שנה אחרי פרסום הסרט של צ'פלין. הסאן הבריטי פרסם כי יוצר הסרטים האירי ג'ורג' קלארק גילה את "הנוסעת בזמן" מהסרט של 1928 כבר בשנת 2010 והוא העלה את ממצאיו לעמוד היוטיוב שלו. בסירטון, שצבר יותר מ-7 מיליון צפיות הוא הסביר: "אם מסתכלים מקרוב, היא מחזיקה משהו קרוב ללחי שלה, מכשיר שחור שהולך לכיוון האוזן. המכשיר מכופף בצורה של טלפון. הוא הולך לכיוון האוזן, זה לא רדיו, ברור כי מדובר בשנת 1928. באופן טכני, שום דבר לא יכול להסביר מה יש לה ביד. זה ברור שהיא מדברת, היא לבד והיא מדברת אל המכשיר".

צפו ושיפטו בעצמכם

אז מה זה יכול להיות?

נוסעת בזמן מחזיקה טלפון נייד בסרט הקרקס של צ'רלי צ'פלין. "הקרקס", צילום מסך
נוסעת בזמן מחזיקה טלפון נייד בסרט הקרקס של צ'רלי צ'פלין/צילום מסך, "הקרקס"

עוד מקרים של טלפונים שתועדו בעבר
גבר שבידו טלפון נייד נראה בתמונה ממלחמת העולם השנייה
זו נוסעת בזמן? ההסבר לטלפון הסלולרי שהתגלה בסרטון מ- 1938

כמה ימים אחרי שג'ורג' פרסם את סרטון היוטיוב שלו, חובבי תיאוריות הקונספירציה החלו לבחון את התיעוד של "הנוסעת בזמן". כמה מהם טענו שהאישה פשוט מנסה להימנע מאור השמש, בעוד שאחרים הסכימו שהיא מכסה את האוזן שלה.

עם זאת, עיתון הDaily News מיהר לשפוך מים קרים על מדורת הקונספירציה, כשכתב ש"אמנם סיפורי הפנטזיות הללו נהדרים, אבל ההסבר הפשוט הוא שהאישה משתמשת במכשיר שמיעה". העיתון טען שמכשירי השמיעה הומצאו בשנות ה20 של המאה הקודמת, בערך באותו הזמן שבו הסרט "הקרקס" צולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully