וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

171 תיקים לא מפוענחים: בפנטגון מתקשים להסביר את העלייה בתלונות על עב"מים

5.2.2023 / 0:10

מסמך חדש חושף שבשנת 2022 בלבד התקבלו 366 דיווחים על אובייקטים מעופפים. חלק מהתלונות "פוענחו", אבל הרבה תיקים נותרו בגדר תעלומה ובארה"ב נזהרים מאוד מלכנות אותם "מפגשים חייזרים"

האם זה תיעוד אמיתי של עב"מ? הפנטגון פרסם תיעוד של טייס חיל האוויר פגש אובייקט מסתורי שטס במהירות/Pentagon

לרוב האנשים יש סיפור על הפעם שבה ראו משהו מוזר מרחף בשמים - בין אם אלה אורות מוזרים שנעים מהר מדי מכדי להיות מטוס, או חפץ מעופף שנעלם לפתע לנגד עיניהם. לרוב התקריות האלה נשכחות או הופכות לסיפור משעשע, אבל תצפיות רבות כאלה מדווחות ומתועדות על ידי ממשלת ארה"ב, עוברות ניתוח ובדיקה בתקווה למציאת הסבר.

משרד המודיעין הלאומי (ODNI) האמריקני והפנטגון פרסמו כעת דו"ח בן 11 עמודים על 510 דיווחים של תצפיות לכאורה של עב"מים או תופעות אוויריות בלתי מזוהות, שרובם הוגשו על ידי אנשי צבא ארה"ב.

בסך הכל 144 מהתצפיות פורסמו כבר בדו"ח קודם שבחן את נתוני העב"מים שנאספו בין 2004 ל-2017, אבל 366 המקרים הנותרים זוהו כולם לאחרונה ב-2022.

תיעוד של עב"מ ממטוס חיל האוויר האמריקני. Pentagon, צילום מסך
171 תיקים לא מפוענחים של עב"מים/צילום מסך, Pentagon

כשהדיווחים החדשים נחקרו, הרשויות הצליחו לפתור 195 מהם בהסברים די פשוטים - כי לפעמים מטוס הוא פשוט מטוס. אבל איך אפשר להסביר את העלייה בחדה בדיווחים? נראה שהתשובה נמצאת בעלייה בפופולריות של רחפנים שתרמה לדיווחים של השנה שעברה ונמצא שהם ה"אשמים" ב-26 מקרים. 163 תצפיות נוספות קוטלגו כ"בלונים או ישויות דמויות בלון". שישה מקרים נוספים פוענחו כ"עומס באוויר" - מה שאומר שהם היו שקיות ניילון או ציפורים.

ההסברים הללו מחזקים את הטענות הקודמות של הפנטגון כי רוב דיווחי העב"מים האחרונים נבעו ככל הנראה מרחפנים, אבל זה עדיין משאיר אותנו עם 171 מקרים שעדיין לא פוענחו.

עוד מפגשים עם עבמ"ים
תיעוד נדיר של חיל הים האמריקני מציג עב"ם כדורי מרחף ואז צולל לים

תמונת העב"מ הברורה ביותר שצולמה אי פעם נחשפה אחרי 32 שנים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
האזינו לטייס מדווח על המפגש עם העב"מ/deepbluehorizon

על פי הדו"ח, המקרים שנותרו "לא מאופיינים ולא מיוחסים" נובעים מהיעדר נתונים מפורטים. חלק מהחפצים המדוברים נצפו נעים בדרכים חריגות או בלתי מוסברות, ולכן נותרו בחקירה, אולם הממשל האמריקני מקפיד שלא להזכיר את האפשרות של מעורבות חייזרים. הדו"ח גם הבטיח ש"לא היו מפגשים עם תופעות אווירות שאושרו כתורמים ישירות להשפעות בריאותיות שליליות על הצופה".

לסיכום, הדו"ח הסביר כי הדיווח על תופעות אויריות בלתי מוסברות גדל, והוסיף כי במשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים (AARO) ו-ODNI מאמינים שהעלייה נובעת בחלקה מהבנה טובה יותר של האיומים האפשריים שעב"מים עשויים לייצג, הן באמצעי בטיחות מפני מפגעי טיסה או כפלטפורמות איסוף מודיעין של אוייבים פוטנציאלים".

סיבה נוספת לעלייה לפי הדו"ח היא "בשל ירידה בסטיגמה סביב דיווח על התופעות. "הדיווח המוגבר הזה מאפשר יותר הזדמנויות לניתוח קפדני ולפתרון האירועים", נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully