וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מהתחרות? גוגל בוחנת עמוד בית חדש למנוע החיפוש

2.2.2023 / 13:55

האם האיום של הבינה המלאכותית הפופולרית מדאיג את מלכת החיפוש? כנראה שכן. על פי דיווחים, החברה מתנסה עם עמוד בית חדש למנוע החיפוש, הבנוי כדיאלוג במבנה דומה לזה של ChatGPT (הקשורה למיקרוסופט)

גוגל. גוגל, ShutterStock
גוגל/ShutterStock, גוגל

כולם יודעים שהבינה המלאכותית ChatGPT שהפכה למדוברת מאוד מדאיגה את גוגל בשל היכולות שלה לתת מענה מורכב ומתוחכם (יחסית) לשאלות של בני אנוש. אבל כעת דיווח של CNBC טוען כי גוגל כבר מתנסה פנימית עם מענה משלה, שזכה לשם "Apprentice Bard" (שוליית הפייטן), המציע תגובות לשאלות הנשאלות בשפה טבעית, בדיוק כמו ChatGPT. המוצר החדש כמובן, מתבסס על הבינה המלאכותית LaMDA (למדא) שגוגל כבר חשפה לפני שנתיים.

יתרון אחד מובהק שיש ל-"פייטן" על פני ChatGPT כך נראה, היא היכולת לשוחח על אירועים אקטואליים. היוצרת של ChatGPT, הלוא היא OpenAI, מזהירה שלבינה שלה יש "ידע מוגבל" על אירועים שקרו אחרי 2021, אבל Bard של גוגל מסוגל להשיב גם על אירועים עדכניים, אפילו על הפיטורים האחרונים בגוגל עצמה.

על פי הדיווח, גוגל גם מנסה גירסה חדשה לעמוד הבית האייקוני, כאשר את הכפתור "אני חש בר מזל", מחליפה הזמנה לשאלות בסגנון דיאלוג. העיצוב הזה, נדמה שלא במקרה, מזכיר את העיצוב של ChatGPT, המציע תיבת חיפוש עם דוגמאות מעליה.

עוד על פי הדיווח, כשמוקשת שאילתא למנוע החיפוש, מופיע בועת דיבור בצבע אפור מתחת לשורת החיפוש, המציעה תגובה בשפה טבעית יותר מאשר תוצאות החיפוש הפשוטות והמוכרות. מתחת לזה, מופיעות כמה שאלות המשך אפשריות, המקושרות לשאלה הראשית. בהמשך מופיעות תוצאות החיפוש המוכרות עם קישורים וכותרות.

כמובן, הדיווח הזה לא אומת, ולא ברור איך גוגל תגיב ל-ChatGPT מעבר לעובדה שהפיתוח החדש אכן מדיר שינה מעיניהם של מנהלי תחום החיפוש בגוגל ושהיא בוודאות תגיב עם מענה משלה. גוגל בעצמה התייחסה בעבר לבעיות של מנועים דוגמת ChatGPT, כמו שכפול של נטאי חברתי שלילי או נטייה להציג מידע שגוי - כעובדות (בגוגל מכנים זאת "הזיות ידע"). בכל מקרה, נראה שתחום מנועי החיפוש המנומנם, עובר כעת טלטלה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • CHATGPT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully