חייזרים יצרו איתנו קשר? אובייקט 'בלתי אפשרי' שולח צפצופים לכדור הארץ

28.2.2023 / 23:50

האסטרופיזיקאית ד"ר נטשה הארלי-ווקר וצוותה הבחינו באובייקט המסתורי השולח אותות רדיו חוזרים כל 18 דקות והאמינו שהם מצאו הוכחה לקיומם של חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ

אובייקט מסתורי הפולט גלי רדיו נמצא במרחק של 4,000 שנות אור מכדור הארץ/רויטרס

מדענים מאמינים שייתכן שנמצאה הוכחה לקיומם של חייזרים - לאחר שהבחינו בחפץ מסתובב "בלתי אפשרי" במרחק של 4,000 שנות אור מכדור הארץ. המתקן המסתורי שלח אותות רדיו חוזרים כל 18 דקות, ואינו דומה לשום דבר שנראה בעבר בחלל, אמרו אסטרונומים שציינו שתצפיות הראו שהוא משחרר פרץ ענק של אנרגיה שלוש פעמים בשעה.

האסטרופיזיקאית ד"ר נטשה הארלי-ווקר סיפרה שהחלה להזיע כשהבינה שייתכן שחשפה פריצת דרך אפשרית בחיפוש אחר חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ. היא אמרה שהיא שאלה את עצמה "האם זה הרגע שבו גילינו סוף סוף שהאמת נמצאת אי שם". ד"ר הארלי-ווקר, שהובילה את צוות המחקר מאוסטרליה, אמר ל-News Science and Nature: "חששתי שמדובר בחייזרים".

הצוות שלה מאוניברסיטת קרטין, המרכז הבינלאומי לחקר אסטרונומיה ברדיו (ICRAR), היו עסוקים במיפוי גלי רדיו ביקום כשהם נתקלו באובייקט המסתורי. היא אמרה ל-The Conversation שהיא ניתחה את הנתונים וחשדה בתחילה שהאותות הם רק הפרעות בקליטה. אבל אז תצפית שנערכה 18 דקות מאוחר יותר הראתה ש"המקור היה שוב בדיוק באותו מקום והאותו היו בדיוק באותה תדירות. זה לא דומה לשום דבר שאסטרונומים אי פעם ראו", הוסיפה, "בשלב הזה התמלאתי בזיעה קרה".

אנחנו לא לבד?

סין הודיעה שזיהתה סימני חיים בחלל - ומיד מחקה את הדיווח

לכתבה המלאה

עוד באותו נושא
הסוף לתעלומה: נמצא מהיכן בחלל הגיע אות ה"וואו" שעורר היסטריה בעולם

171 תיקים לא מפוענחים: בפנטגון מתקשים להסביר את העלייה בתלונות על עב"מים

ד"ר הארלי-ווקר התייחסה למאמצי החוקרים ברחבי העולם לחיפוש אותות רדיו קוסמיים חוזרים המשודרים בתדר אות הנקרא "פרויקט סט"י" - מיזם לחיפוש אחר חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ, באמצעות האזנה לאותות רדיו המגיעים מהחלל וסיפרה שהחפץ המסתורי המשיך להופיע ולהיעלם במהלך התצפיות.

אז מה זה באמת?

עצם מסתובב בלתי אפשרי במרחק 4,000 שנות אור שולח צפצופים חוזרים ונשנים של אותות רדיו לכדור הארץ. Giphy
עצם מסתובב בלתי אפשרי במרחק 4,000 שנות אור שולח צפצופים חוזרים ונשנים של אותות רדיו לכדור הארץ/Giphy

אבל הצוות שלה "נשם לרווחה" לאחר מספר שעות מכיוון שהמקור זוהה בטווח רחב של תדרים "כך שהכוח שיידרש ליצירתו יכול להגיע רק ממקור טבעי ולא מלאכותי - או מעשה ידם של חוצנים".

כעת הם מאמינים שזה יכול להיות כוכב נייטרונים (כוכב דחוס, שעשוי ברובו מנייטרונים שנוצר כתוצאה מקריסה כבידתית של כוכב שבו הסתיימה שרשרת ההיתוך הגרעיני) או ננס לבן - השם שניתן לליבות כוכבים שהתמוטטו, או לפי ההגדרה הרשמית - גרם שמיים המהווה את השלב האחרון במחזור החיים של כוכב הסדרה הראשית בעל מסה קטנה או בינונית. כשהוא מסתובב לו ביקום, העצם ה'מפחיד' שולח קרן של קרינה, ולמשך דקה אחת בכל 20 הוא אחד מהאובייקטים הבהירים ביותר בשמי הלילה.