"יש לפחות 36 מיני חייזרים בשביל החלב - והם יודעים כמה זמן נחזיק מעמד"

15.3.2023 / 0:04

מדענים טוענים שכמות גדולה של ציוויליזיות קיימות בשביל החלב, ובאמצעות ההבנה שלהן נוכל לדעת כמה זמן נוכל לשרוד על כדור הארץ שלנו

כך ייראה הסוף: כשגלקסיית אנדרומדה ושביל החלב יתנגשו/Pete Wheeler, ICRAR

יש מינים רבים של חוצנים זרים בגלקסיית שביל החלב שלנו - והם יכולים לומר לנו כמה זמן נחזיק מעמד, ככה טוענים לא חובבי תיאוריות קונספיציה, אלא מדענים מכובדים במאמר שפורסם ב-The Astrophysical Journal.

החוקרים בדקו את המספר הסביר של תרבויות אינטליגנטיות בעלות יכולות תקשורת חוץ-ארציות (CETI) בשביל החלב. המאמר שלהם טען שיכולות להיות לפחות 36 תרבויות שכאלה בגלקסיה שלנו - עם זאת, המחברים אמרו שהמרחק הממוצע לאחת מהציוויליזציות הללו הוא כ-17,000 שנות אור (ונזכיר ששנת אור אחת היא כ-9 טריליון ק"מ).

שביל החלב. ShutterStock
יותר מ-36 מיני חייזרים בשביל החלב/ShutterStock

עוד ממצאים על חוצנים
חייזרים יצרו איתנו קשר? אובייקט 'בלתי אפשרי' שולח צפצופים לכדור הארץ

תנו לספקולציות להתחיל: סין דיווחה שזיהתה סימני חיים בחלל - ומיד מחקה את הפוסט

בהנחה שחיים תבוניים התפתחו על כוכבים אחרים כפי שהם עשו על הפלנטה שלנו, המדענים גם הציעו שלוקח להם כ-5 מיליארד שנים להיווצר.

כריסטופר קונסליצה, פרופסור לאסטרופיזיקה מאוניברסיטת נוטינגהאם, שהוביל את המחקר, אמר: "חיפושים אחרי תרבויות אינטליגנטיות מחוץ לכדור הארץ לא רק חושפים איך החיים עצמם נוצרים, אלא גם נותנים לנו רמזים לגבי כמה זמן תימשך הציוויליזציה שלנו. אם נגלה שחיים תבוניים הם נפוצים אז זה יגלה שהציוויליזציה שלנו יכולה להתקיים הרבה יותר מעוד כמה מאות שנים".