וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרצף ומנקה את עצמו: השואב שגרם לי להפסיק לשטוף את הבית

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 22:49

השואב הרובוטי החכם מציע נותן איכות ניקיון פנטסטית שתפטור אתכם סופית משאיבת שטיחים וקרצוף של הרצפה, וכזו שלא נופלת מ-iRobot ומ-Roborock. הבעיה היחידה? המחיר

DEEBOT X1 OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
DEEBOT X1 OMNI/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בעידן הנוכחי שואבים-שוטפים רובוטים הפכו לדרך מצוינת להקל על ניקיון הבית. הם משלבים עמדת עגינה לאיסוף פסולת וניקוי המברשות ויכולים להגיע לאזורים שקשה להגיע אליהם, כמו מתחת לרהיטים, ולנקות לכלוך ואבק באופן שוטף. אחרי שבדקנו את ה-DreamBot L10s Ultra וה-Roidmi Neo (הידני), הפעם נחת אצלנו שואב רובוטי של ECOVACS, מותג מעט פחות מוכר בשוק המקומי, שנמכר בתג מחיר של 4,999 שקלים. האם הוא מצדיק את המחיר? בדקנו.

עיצוב ומבנה

דגם ה-DEEBOT X1 OMNI של ECOVACS שקיבלנו הוא אחד השואבים היפים שפגשנו. הוא עגול, מעוצב בגוון כסף עם קווים חלקים, לצד מעטפת שחורה ומגבהת קטנה עבור יחידת ניווט הלייזר, ה-LiDAR. בחזית אגב יש לו מצלמת 3D המשמשת לניווט במרחב, זיהוי בני אדם ומכשולים בעזרת בינה מלאכותית. בנוסף, בעזרת חיישני רצפה, השואב מזהה אוטומטית מדרגות ונמנע מנפילות. הוא גם יכול להחליט אם לטפס מעל החפץ שזוהה או לעבור מסביב, כדי להבטיח תנועה חלקה בעת הניקוי.

אם נהפוך את הרובוט נמצא בתחתית שלו מלבד הגלגלים, חיישנים, שתי מברשות צד סטנדרטיות לאיסוף לכלוך, ואת המברשת המיושנת מחליפה מברשת סיליקון איכותית - משהו שרואים רק ברובוטים עיליים כמו iRobot או Roborock וזו הייתה הפתעה נעימה. לצד המברשת הראשית נמצא את שתי מברשות קרצוף הרצפה (אותן יש להרכיב).

DEEBOT X1 OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
דגם ה-DEEBOT X1 OMNI של ECOVACS שקיבלנו הוא אחד השואבים היפים שפגשנו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אביזר נוסף שתקבלו זו תחנת העגינה האוטומטית והמתקדמת. וחשוב לציין: עמדת העגינה הזו דורשת הרבה מקום, אז כדאי להיערך לכך מראש. עם זאת, המטרה של העמדה הענקית היא למעשה לחסוך לנו הרבה מאוד פעולות מבאסות של איסוף, שטיפה, סחיטה וייבוש. בפנים יש שני מיכלים - מיכל מים נקיים ומיכל מים מלוכלים. בחלקו התחתון נמצא תא ייעודי עם שקית בד לאיסוף האבק.

תחנת העגינה של ה-Ecovacs. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
עמדת העגינה הזו דורשת הרבה מקום/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הפעלה ראשונה

הצעדים הראשונים שיש לעשות מאוד פשוטים: ממלאים מים במיכל המים הנקיים, ומחזירים אותו למקום (אפשר להוסיף נוזל ניקוי לא מקציף), והפעולה הנוספת היחידה שיש לעשות ביחידת העגינה, היא להתקין את שקית האבק במקומה, שמסתתרת מאחורי דלת בחלקו התחתון. זהו.

כל השליטה בשואב היא, כמובן, דרך אפליקציה. ה-DEEBOT X1 OMNI עובד עם היישום Ecovacs Home (זמין גם באנדרואיד וגם ב-iOS). עם האפליקציה אפשר לשלוט בכל הפעולות הבסיסיות, לצד אפשרויות נוספות - כמו רמת הניקיון, כמות המים שתגיע למברשות הניקוי וסדר הניקיון (לפי חדרים).

יכולות המיפוי מצויינות, בניגוד לשואבים אחרים, כמו שיאומי למשל, ה-Ecovacs זוכר מפות במהירות (ולא שוכח אותן אחרי כמה הפעלות!) ופשוט למדי לחלק את החלל לחדרים. כך למשל, דירה בגודל 120 מ"ר הוא ביצע בתוך פחות מ-5 דקות.

DEEBOT X1 OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מיכלי המים בתחנת העגינה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כמו כן, ל-Ecovacs יש עוזרת קולית YIKO - בעזרת קריאה "OK YIKO" תוכלו לבקש מהשואב להתחיל בפעולת הניקיון מכל מקום בבית. מערכת הפקודות מסוגלת להבחין מהיכן קראתם כך שהשואב יגיע עד אליכם. ניתן גם לבקש מהשואב לנקות מתחת לספה, לקרצף את המטבח או לבחור לנקות את החדרים בבית. התכונה זמינה באנגלית, אך לא בעברית.

DEEBOT X1 OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Ecovacs בתחנת העגינה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים

נתחיל מרמת ההתרגשות שלי: בשביל חולה ניקיון כמוני, לתת לרובוט קטן שינקה את הבית כשאני לא נמצא זה הכי קרוב לעוזרת אישית - שגם אחריה כנראה הייתי עובר. במקרה הנוכחי השואב של ECOVACS עשה את העבודה עבורי, והציון שהוא קיבל הוא 10. ועכשיו אסביר מדוע:

כאשר השואב יוצא לעבודה, הוא קודם כל מרטיב את המברשות ורק אז השואב יוצא לדרך. והשטיפה יעילה והכי טובה שנתקלנו בה משואב-שוטף. כשהוא מסיים, הבית ממש מרגיש ששטפו אותו. נוסף על כך, באמצע הניקיון הרובוט עושה הפסקת התחדשות, חוזר לעמדה, מתרוקן, עושה הליך ניקיון וייבוש למברשות באוויר חם, כדי לוודא שהמברשות מתייבשות ולא יושבות רטובות בעמדה עד השטיפה הבאה - וחוזר לעבודה. עובדת בונוס: ניקוי המברשות ושאיבת המים מייצרים לא מעט רעש, אבל בשלב מסוים זה הופך להיות רעש לבן שמתרגלים אליו.

בכל הקשור לשאיבת אבק (ניתן להפעיל בנפרד), ה-DEEBOT X1 OMNI יודע להתמודד היטב גם עם שערות של חיות מחמד - הוא הצליח להסיר מהשטיח באופן מוחלט שערות של החתול שלי. גם גרגרים של חול, אורז ולכלוכים אחרים לא מצליחים לאתגר אותו, דבר ששואבים אחרים שהתנסיתי בהם בעבר - נכשלו. בקיצור, מאז ההפעלה הראשונה השואב החליף אותי בפעולה המבאסת של שטיפת הריצפה.

DEEBOT X1 OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-DEEBOT X1 OMNI בפעולה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חיי הסוללה הוא סעיף קצת לא רלוונטי, שכן ה-DEEBOT X1 OMNI מטעין את עצמו עצמאית כל עוד הוא בעמדה, אבל בכל זאת - נראה שחיי הסוללה שלו סבירים עם סוללה של 5,200 מיליאמפר/שעה. על הנייר הוא אמור להחזיק 260 דקות, אך הוא נזקק להטענת ביניים ורענון באמצע תוכנית ניקיון גדולה שכללה את הכל הבית.

ה-DEEBOT X1 OMNI. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המברשות המקרצפות של ה-DEEBOT X1 OMNI/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מבחינת ניווט, מדובר בשואב מהחכמים שיצא לי לבדוק. הרובוט הקטן חולף על פני רהיטים בקלות, לא נתקע בחפצים וכשהוא מתנגש במשהו, ההתנגשות רכה. הוא גם יודע לא לעלות על השטיח כאשר המברשות מותקנות. עם זאת, טירחת סידור הבית לפני ואחרי השאיבה עוד קיימים, שכן עדיין צריך להרים מהרצפה כבלים, חוטים וכל מיני חפצים קטנים ועבים שעלולים להיתקע במברשות ולחנוק אותו.

מצלמת אבטחה שמטיילת ברחבי הבית

הרובוט העגול יכול לשמש אתכם גם כמצלמת אבטחה - ולצאת לפטרול. בתפריט נפרד בתוך האפליקציה של Ecovacs אפשר לנוע עם השואב באופן ידני, או לבקש ממנו לצאת לטיול עצמאי בכל החדרים בבית, לפי סדר. כמו כן, השואב מצויד גם ברמקול ובמיקרופון, כך שניתן לדבר מרחוק ולהאזין למה שמתרחש בבית. בפועל, אני מצאתי את הפיצ'ר הזה שימושי כדי לבדוק לשלומו של החתול שלי מרחוק.

בשורה התחתונה

ה-DEEBOT X1 OMNI מציע נותן איכות ניקיון פנטסטית וכזו שלא נופלת מ-iRobot ומ-Roborock, בשעה שהוא שואב ומקרצף ועושה ספונג'ה במכשיר אחד. הוא ממפה את הבית בצורה מדויקת, לא דורש תחזוקה מוגזמת ומתמודד מצוין עם מכשולים. הבעיה היחידה? המחיר שלו. עם זאת, מצד אחד, המחיר הרשמי שלו בישראל עומד על כ-4,999 שקלים - יקר מאוד בהשוואה לשואבים רובוטים. מצד שני, הוא שווה את הכסף ופיטור אתכם סופית משאיבת שטיחים ושטיפה של הרצפה בבית.

  • עוד באותו נושא:
  • שואב אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully