וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ממשלת ארצות הברית מנסה לפתח נשק משרידי עב"מים שהתרסקו בכדור הארץ"

15.6.2023 / 0:02

לארה"ב יש ציוד מעב"מים ממקורות שלא אנושיים שנחתו על פני כדור הארץ, טוען חושף השחיתויות וקצין המודיעין לשעבר דיוויד גרוש. לדבריו ארה"ב עוסקת במבצעים סודיים ביותר המנסים "להנדס לאחור" את החלקים כדי לייצר צהם נשק. קולונל לשעבר בצבא אישר את דבריו

"אנחנו לא לבד ביקום" דוד גרוש, לשעבר בכיר בחיל האוויר חושף את מה שראה/Newsnation

לממשלת ארצות הברית יש חלקים רבים וציוד "ממקור לא אנושי" כתוצאה מהתרסקויות של חוצנים בכדור הארץ, כך טוען מקור די אמין - סוכן ביון לשעבר בשם דיוויד צ'ארלס גראש שאומר שארצות הברית וכן מדינות אחרות מבצעות ניסויים סודיים ביותר כדי לנסות ולבצע "הנדסה הפוכה" מהחלקים הללו ולייצר מהם כלי נשק.

אלא שגראש גם טוען שהמידע הוסתר באופן בלתי חוקי מהקונגרס ושהממשל מנסה להסתיר את הממצאים, שמעורבים ב'מרוץ חימוש של 80 שנה' כדי שיוכלו להתקדם ללא הפרעה עם הטכנולוגיה.הוא סיפר לאתר The Debrief: "אנחנו לא מדברים על מקורות שכיחים. החומרים בהם משתמשים כוללים כלי רכב שלמים או שלמים חלקית. קיומן של תוכניות היסטוריות מורכבות הכרוכות באחזור ולימוד של חומרים אקזוטיים, שראשיתן במאה ה-20, לא אמורות להישאר עוד בגדר סוד."

צפו בו חושף את "האמת" ומסביר את הסכנה בה הוא נמצא

גראש, ששירת באפגניסטן ועבד עבור הסוכנות הלאומית למודיעין חזותי וגאוגרפי (NGA) וסוכנות הביון של משרד הסיור הלאומי (NRO), מסר לדבריו פרטים על התוכניות הסודיות לכאורה לקונגרס ולמפקח הכללי של קהילת המודיעין. הוא גם הגיש תלונה נגד משרד ההגנה וטוען שהוא הודח מתפקידו בגלל החלטתו לחשוף את הסודות. גראש בן ה-36 מספר שעבד בכוח המשימה של תופעות אוויריות בלתי מזוהות בין השנים 2019-2021.

בראיון לניוז-ניישן הוא אמר כי לארה"ב יש חלקים מ"כלי רכב טכניים שאינם ממקור אנושי. תקרא לזה חללית אם תרצה., אבל זה כנראה לא השם הנכון. אבל בלי צחוק, אלו רכבים אקזוטיים לא אנושיים שנחתו או התרסקו בכדור הארץ".". הוא אומר שיש הרבה עדויות לכך שמדובר בחלליות ששיכות למינים אחרים מאשר המין האנושי.

עוד חושפי סודות

סוכן CIA לשעבר חושף סודות על אזור 51: "פגשתי חייזרים בשר ודם"

עדות מפנים: צבא ארה"ב מסתיר גופות של חייזרים מתחת לבסיס חיל האוויר

מי שהגיב לטענות היה קולונל בדימוס קארל נל, שהיה גם הוא חלק מכוח המשימה לפענוח תופעות אוויריות לא מזוהה שאמר: "קביעתו בדבר קיומו של מרוץ חימוש יבשתי המתרחש בסתר במהלך שמונים השנים האחרונות ומתמקד בטכנולוגיות של הנדסה לאחור ממקורות לא ידועים היא נכונה ביסודה כמו גם ההבנה שאין עליה עוררין שלפחות חלק מהטכנולוגיות הללו שמקורן לא ידוע נובעות מאינטליגנציה לא אנושית".

גראש אמר כי שמירת המידע בסוד "מעכבת עוד יותר את אוכלוסיית העולם להיות מוכנה לתרחיש לא בלתי צפוי, של יצירת קשר עם גורמים לא אנושיים".

הטענות שלו הן פשוט "מדע בידיוני"

במאמר שנכתב במגזין פורבס לאחר הראיון הסנסציוני נטען שהטענות שלו הן בגדר "מדע בדיוני". לטענת הכותב, במהלך הראיון שלו עם NewsNation, גראש לא הציג שם ראיות לטענותיו יוצאות הדופן, אך אמר שהמידע שלו מגיע מ"מספר מקורות". יתרה מזאת - הוא אישר שהוא לא ראה באופן אישי אף אחת מהחלליות החייזריות לכאורה, אבל ראה "כמה תמונות מעניינות" ו"קרא כמה דיווחים מאוד מעניינים".

חוקר העב"מים מיק ווסט פרסם סרטון תגובה שמתעמק בפרטי הטענות שלו. לדבריו, רבות מהטענות של גראש מכילות הנחות לא הגיוניות, שזכו לפופולריות בזכות סרטי וסדרות מדע בדיוני. בזמן שמדע בדיוני יכול להציע הצצה לעתיד מדומיין, הז'אנר משקף לעתים קרובות את החרדות התרבותיות והמגבלות הטכנולוגיות של תקופת הזמן שבה הוא נוצר.

למה זה מדע בדיוני?
נתחיל בטענה שכלי רכב אלו התרסקו בתאונה על כדור הארץ.

בין אם אתם מאמינים שכלי הרכב האמורים הם חוץ-ארציים או בין-ממדיים במקורם, זוהילא הגיוני להניח שהם מטומטמים מספיק כדי להתרסק, שלא לדבר על התדירות שלטענת גראש וחובבי עב"מים אחרים זה קרה.

ב"מלחמת הכוכבים", "סטארטרק" ו"ריק ומורטי" מתארים לעתים קרובות ספינות חלל שמתרסקות, למען הנרטיב, ולא למען ההיגיון. ההתרסקות מאלצת את הדמויות הפיקטיביות להיות בסיטואציה קשה, תקועים בעולם עוין, או מוקפים בתושבים זרים - זהו כלי שנמצא בשימוש נרחב במדע בידיוני כי הוא מעורר דרמה.

עם זאת, אם מניחים שהחייזרים מתקדמים מספיק כדי לתכנן כלי רכב המסוגלים לבצע מסעות במשך תקופות ממושכות בחלל (או אפילו בין-ממדים), אז למה הם מתרסקים כמו בני נוער שיכורים?

ובכלל - למה שכלי הרכב האלו יהיו מאויישים בכלל? האנושות מתקדמת מספיק כדי לתכנן מל"טים אוטומטיים, אבל לעתים רחוקות אנו רואים מל"טים בשימוש על ידי חייזרים בתרבות הפופלארית, פשוט כי זה יהיה עצוב. אנחנו רוצים סיפורים שבהם האנושות פוגשת יצורים חוצנים וזה פשוט לא כיף לדמיין פלישה אוטומטית, גם אם היא אולי הגיונית יותר.

הטענות של גארש מסתמכות על ההנחה שהטכנולוגיה המתקדמת הזו לא באמת מתקדמת בכלל - התרסקויות מתרחשות בתדירות גבוהה כל כך שאנחנו יכולים לאסוף חלקי ספינות שנפלו, שחלקן מכילות גופות.

חובבי עב"מים מניחים לעתים קרובות שהאנושות מסוגלת לזהות טכנולוגיה מתקדמת בלתי נתפסת, ואז לנסות להנדס אותה לאחור. שוב, אלו הנחות שמהדהדות תכנים ממדע בדיוני פופולרי. זוכרים את הסיום הנלעג של הסרט "היום השלישי" שבו פלישת חייזרים מסוכלת על ידי וירוס שנשלח ממחשב מקינטוש? זה היה טוויסט עלילתי טיפשי, המבוסס על הרעיון שהטכנולוגיה של שנות ה-90 תואמת את זו של מין חייזרי מתקדם המסוגל לנוע בין כוכבים. עם זאת, ההיגיון שוברי הקופות המטופש הזה חוזר על עצמו באמונה של גארש וחובבי עב"מים אחרים. דמיינו לעצמכם, אם תרצו, איכר מימי הביניים נתקל בלפטופ בן ימינו. המכשיר יהיה עבורו בלתי נתפס לחלוטין, משהו קסום, אפילו עבור המוחות הטובים והמבריקים ביותר של אותה תקופה. אף אחד לא יוכל אפילו להבין את תפקידו, שלא לדבר על להנדס אותו לאחור. אז למה שנניח שאנחנו נוכל להבין את המורכבות של חללית בין-ממדית?

כמובן, יש גם את העובדה המביכה שכיום כמעט כל האנשים נושאים עליהם מצלמות בחדות גבוהה בכיסם, ובכל זאת, צילומי עב"מים הם תמיד מגורענים ומטושטשים.

למשל

אורי גלר צילם עב"מים בשמי ת"א בזמן החזרות למטס חיל האויר

לכתבה המלאה

לבסוף, הטענות של גארש על מסע הסתרה עצום, מתוחכם וכל כך סודי עד שנשיים נרצחו כדי להגן עליו, מתערערות מעצם העובדה שהוא קיבל במה לשדר את הטענות הללו.

האסטרונום האגדי קרל סייגן אמר לא פעם שהוא ישמח לראות עדויות לתרבויות חייזרים מתקדמים, אבל תמיד הדגיש את החשיבות של חשיבה ביקורתית. סאגן הצהיר, "טענות חריגות דורשות ראיות יוצאות דופן".

גראש לא סיפק ראיות לטענותיו, שקרובות באופן מחשיד לתיאורי מדע בדיוני נפוצים, ויש להכיר בהן ככאלה, על פי פורבס, אם האמת באמת נמצאת שם בחוץ, לא סביר שהיא תפעל לפי ההיגיון של המדע הבידיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully