וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל דאודורנט: הסמארטפון התפוצץ, פצע שלושה - וגרם לגל הדף שניפץ חלונות במבנים סמוכים

עודכן לאחרונה: 1.10.2023 / 22:00

סכנת הטלפונים החכמים: שלושה בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות בגלל סמארטפון שהתלקח והתפוצץ באופן פתאומי. הסיבה: דאודורנט שהונח בקרבת מקום גרם לגל הדף

הנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הנזק שנגרם כתוצאה מהפיצוץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כזה עוד לא שמענו: סמארטפונים שמתפוצצים הם לא תופעה חדשה, גם לא אלו שהביאו לפציעה או למוות, אך זה שהתרחש בנאשיק, עיר בצפון מערב מדינת מהאראשטרה בהודו, היה כנראה הגדול ביותר שדווח עד כה. לפי דיווח ב-NDTV, האירוע התרחש ביום שלישי בשבוע שעבר, כאשר סמארטפון שהתפוצץ באופן פתאומי פצע שלושה אנשים שהיו בתוך מבנה, ואף גרם לניפוץ של חלונות בסביבה.

בינתיים, המותג והדגם של הסמארטפון לא פורסמו בתקשורת המקומית, אך ההערכה היא שההתפוצצות נגרמה כתוצאה מפגם בסוללה. בתיעוד שרץ ברשתות החברתיות נראים רהיטים וחלונות מנופצים כתוצאה מגל ההדף שיצר הפיצוץ. שלושת הפצועים, שהיו בבית בעת ההתפוצצות, סובלים מכוויות חמורות.

למעשה, הערכות הראשוניות הן שמה שגרם לפיצוץ משמעותי יותר הוא תרסיס דאודורנט שהונח בקרבת מקום - תוספת של מיכל דליק ללהבה שהתפרצה מהסוללה. עם זאת, חקירת המשטרה עדיין נמשכת.

סמארטפון שהתפוצץ. ShutterStock
צילום ארכיון: סמארטפון שהתפוצץ/ShutterStock

נזכיר שהסיבה השכיחה ביותר מאחורי פיצוץ של סמארטפונים נובעת בדרך כלל מסוללות פגומות. סוללות סמארטפונים ישנות נוטות להתנפח, ואם תחברו אחת כזאת לחשמל במטרה להטעין אותה, סביר להניח שזה יוביל לפיצוץ. סיבות אחרות יכולות להיות סוללות שאינן מקוריות או מטען תקול המוביל לקצר חשמלי.

בחודש אוגוסט האחרון דווח כי סמארטפון OnePlus התלקח באישון לילה - וכמעט הרג ילד בן השמונה. בחודש אפריל 2023, ילדה בת 8, גם היא מהודו, נהרגה כאשר מכשיר Redmi Note 5 Pro - טלפון חכם של שיאומי שהושק בשנת 2018, התפוצץ בידיה.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully