וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר תקדים: עסקת המיליארדים בין גוגל ואפל נחשפת

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 14:18

כבר שנים נטען שגוגל מתנהלת בשיטה מונופולית כדי לדרוס את המתחרות - ועכשיו אפילו עוד יותר: עדות חדשה חושפת את הסכום המטורף שהיא משלמת לאפל, המתחרה הגדולה, כדי שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל באייפון

לוגו אפל וגוגל. רויטרס / ינון בן שושן, מערכת וואלה!
לוגו אפל וגוגל/מערכת וואלה!, רויטרס / ינון בן שושן

גוגל משלמת לאפל 36% מכל ההכנסות מפרסום שהיא מייצרת בכל פעם שמישהו מבצע חיפוש בגוגל באמצעות דפדפן ספארי של אפל. המספר, שהיה אמור להישאר חסוי, נחשף על ידי קווין מרפי, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת שיקגו במהלך עדותו מטעם אלפאבית (החברה האם של גוגל) במשפט המתמשך של החברה במשרד המשפטים בוושינגטון - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.

המספר שופך אור נוסף על היחסים בין שתיים מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, שנמצאות בשנים האחרונות תחת חקירה לפירוק מונופולים. משרד המשפטים האשים את גוגל בשימוש במשאביה העצומים שלה כדי לשמור על שליטה בשוק על ידי תשלום לחברות כמו אפל כדי שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל בדפדפן במוצריה השונים - אייפון, אייפד ו-Mac.

לא ברור כמה הכנסות מפרסומות גוגל מייצרת מספארי, אבל אפשר להניח ש-36 אחוזים מהמספר הזה יהיו ככל הנראה עשרות מיליארדי דולרים. בשנת 2022, ההכנסות הכוללות של גוגל היו 279.8 מיליארד דולר, ורובן הגיעו מפרסום.

סיכום אירוע ההכרזה של אפל/ינון בן שושן

ב-2021, גוגל שילמה לאפל לפי הדיווחים "כ-18 מיליארד דולר" כדי להיות מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בספארי, כך על פי דיווח של הניו יורק טיימס.

מדובר במידע חשוב משום שהוא מספק, שוב, הצצה נוספת לתשלומים העצומים שגוגל מוכנה לשלם לחברות אחרות כדי לשמור על מעמדה כמנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם - זאת בזמן תחרות גוברת מול מיקרוסופט ו-bing, בשיתוף פעולה עם ChatGPT.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully