וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מתחילה בתשלום פיצויים במסגרת תביעת "ההאטה הסודית" של האייפונים

עודכן לאחרונה: 7.1.2024 / 11:46

כ-7 שנים מאז התפוצצה פרשת Batterygate - אפל החלה להעביר ללקוחות בארה"ב כסף במסגרת הסכם פשרה שנחתם לפני כשנתיים, בסכום כולל של 500 מיליון דולר

אפל. ShutterStock
אפל/ShutterStock

אחרי כשנתיים של המתנה, אפל החלה השבוע לשלוח תשלומי פיצויים בסכום של עד 500 מיליון דולר לבעלי אייפונים שנפגעו מפרשת "באטריגייט" (Batterygate), כפי שנפסק בתביעה ייצוגית שהוגשה בארה"ב והסתיימה בהסכם פשרה במרץ 2020. לפי דיווח ב-MacRumors, התשלומים שהתקבלו במסגרת ההסדר הוא בסך 92.17 דולר (כ-338 שקלים).

הסיפור התחיל ב-2017, אחרי שנים של תיאוריות שנשמעו כמו תיאוריות קונספירציה, כאשר אפל הודתה שהיא נהגה להאט אייפונים באמצעות עדכוני תוכנה, על מנת שהסוללות יחזיקו מעמד ולא יגרמו לכיבוי פתאומי של המכשיר. בעקבות התביעה וביקורת קשה נגדה, התנצלה אפל על חוסר השקיפות, והחליטה לאפשר החלפת סוללה במחירים מופחתים ביותר מ-50% לזמן מוגבל.

אייפון 7 בטעינה. ShutterStock
אייפון 7 בטעינה/ShutterStock

עם זאת, למרות ההתנצלות, אפל הכחישה כל מעשה לא חוקי והסכימה להסכם הפיצויים "כדי להימנע מתביעות משפטיות ארוכות ויקרות". הפיצויים מחולקים לבעלי אייפון 6, 6 פלוס, 6S, 6S פלוס ו-SE (דור ראשון), וכן אייפון 7 ו-7 פלוס, שהריצו גרסאות iOS מסוימות טרם דצמבר 2017.

בגרסת מערכת ההפעלה iOS 11.3 אפל הוסיפה את הפיצ'ר "בריאות הסוללה", שמאפשר להציג מידע על תקינות סוללת האייפון וללמוד כיצד אופן השימוש משפיע על רמת הסוללה. כך, למעשה, החברה נותנת למשתמש את האפשרות לבחור אם הביצועים של המכשיר יואטו לטובת יציבות - או ביצועים גבוהים על חשבון היציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully