וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: הגלקסי S24 אולטרה הוא האנדרואיד הטוב ביותר, ולא רק בגלל ה-AI

עודכן לאחרונה: 28.1.2024 / 19:20

מסך מרהיב, כלי בינה מלאכותית ויכולות צילום משופרות: הוא נראה (כמעט) בדיוק כמו ה-S23 Ultra, אך כולל שורה של פיצ'רים חדשים שמשנים את הרושם הראשוני והופכים אותו לאנדרואיד הטוב ביותר. האם הוא מצדיק את המחיר? בדקנו

גלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גלקסי S24 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

"הוא נראה אותו הדבר", אלו ארבע המילים שחזרו על עצמן הכי הרבה במהלך השבועיים שלי עם הגלקסי S24 אולטרה, וזה די מסכם את רמת השינוי העיצובי בין הדגם החדש לקודמו. מצד שני, כשהצגתי לאותם אנשים את השינויים שסמסונג הטמיעה בתוך מערכת ההפעלה, לצד עוד כמה פרטים שלא תופסים את העין במבט הראשון - התגובות כבר היו אחרות. האם השדרוג מצדיק השקעה 5,200 שקלים? זה תלוי, והנה הסקירה המלאה.

עיצוב: שנת הטיטניום

נתחיל מהסוף: סמסונג עבדה קשה כדי שמהר מאוד יבינו שאתם אוחזים במכשיר אחר ביד, כזה שהוא לא אייפון - אלא מלבן גדול ודקיק בחיתוך חד עם פינות לא מעוגלות.

ונכון, ממבט ראשון ה-S24 אולטרה נראה כמעט זהה לקודמו (S23 אולטרה) - ולמען האמת, גם לקודמו של קודמו (S22 אולטרה), אבל אם נתמקד לרגע בשינויים שסמסונג הטמיעה, תבינו שיש כאן כמה הבדלים. כך למשל, בדומה לדגמי האייפון 15 פרו, המסגרת בדגם האולטרה הוחלפה מאלומיניום - לטיטניום.

גלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסגרת בדגם האולטרה הוחלפה מאלומיניום - לטיטניום./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

את השינוי המשמעותי ביותר בגזרת העיצוב אפשר למצוא בחלקו הקדמי: בשעה שבשנים האחרונות סמסונג התמסרה למסך קמור עם שוליים המשתפלים לצידיו, החברה חזרה השנה למסך שטוח. מסך משתפל הוביל לעיוותי צבעים בצדדים, נזקים תכופים במקרה של נפילה לא רצויה, או לחיצה בשוגג על המסך. ובכלל, המסך השטוח לחלוטין משדרג את החוויה ונותן תחושה של תצוגה גדולה בהרבה.

עוד בצד העיצוב, בדופן הימנית נמצא את כפתורי ההפעלה והווליום. בצד התחתון נמצא את שקע הטעינה, מגירת ה-SIM ושקע האחסון של ה-S PEN ׁ(העט החכם של סמסונג). ללא שינוי מהדור הקודם, המסך מגיע בגודל של 6.8 אינץ'. לגבי המשקל, "זכינו" להפחתה של גרם בודד - מ-234 גרם ל-233 גרם, אבל עבור אנשים מסוימים הוא עדיין עשוי להרגיש כבד מדי. בכל מקרה, אנחנו לא יודעים למה זה מיוחד כל כך, אבל המכשיר מרגיש מצוין ביד עם רמת גימור מהגבוהות בשוק.

פתיחת קופסה לגלקסי S24 אולטרה

ביצועים: יותר ממה שאתם באמת צריכים

כצפוי, ערכת השבבים מתחת למכסה המנוע היא מהסדרה המתקדמת ביותר של קוואלקום - Snapdragon 8 Gen 3. שבב עיבוד התמונה הוא מסוג Adreno 750, כלומר כזה שיספק עבורכם את הביצועים הטובים ביותר בקטגוריה. איך החוויה בפועל? אולטרה מהירה (מתנצלים על משחק המילים הצפוי). כמצופה מספינת דגל, דפדוף מסכים, מעבר בין אפליקציות, גלילה של הרשתות החברתיות וצילום, הכל עובד חלק ביותר, ומורגש שמדובר במכשיר פרימיום מהשורה הראשונה.

ועכשיו כמה מילים על המסך, כי חשוב להתעכב עליו: הגלקסי S24 אולטרה כולל תצוגה מסוג Dynamic AMOLED 2X, ברזולוציית +Quad HD ובקצב רענון דינאמי של 120 הרץ. החלק המעניין יותר הוא הבחירה של סמסונג בזכוכית Gorilla Glass Armor של Corning, שמציעה עד 75% פחות השתקפות בהשוואה לזכוכית רגילה.

גלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
S24 אולטרה: מספק את חוויית המסך הטובה ביותר בשוק הסמארטפונים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לצורך מבחן השתקפות, זה-לצד-זה אחזתי באייפון 15 פרו מקס האישי שלי ובגלקסי S24 אולטרה. ו.... (תופים!) - הסמסונג ניצח בענק, גם בשמש ישירה וגם בתאורה ביתית. למעשה, בצירוף הבהירות המקסימלית שמגיעה לעד 2,600 ניטים ואיכות צבעים משגעת, נראה שהגלקסי S24 אולטרה מספק את חוויית המסך הטובה ביותר בשוק הסמארטפונים.

גלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך כולל זכוכית שמספקת עד 75% פחות השתקפות בהשוואה לזכוכית רגילה, גם בשמש ישירה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הבינה המלאכותית במרכז

הסיפור הגדול ביותר של השנה שעמד במרכז אירוע ה-Galaxy Unpacked שנערך החודש הם כלי הבינה המלאכותית, שמותגו על ידי סמסונג כ-Galaxy AI. אנחנו לא נפרט כאן על כל התכונות החדשות (הן רבות ולא יועילו יותר מדי לרוב המשתמשים) ונתמקד בחידושים המעניינים ביותר, לפחות לדעתנו.

כלי ה-AI הראשון, שמשך את רוב תשומת הלב באירוע של סמסונג, הוא 'הַקָּפָה וחיפוש' (Circle to Search) שמאפשר לסמן פריטים - לא משנה באיזו אפליקציה אתם נמצאים - ולחפש אותם באמצעות גוגל. המטרה היא לבצע חיפוש עם מינימום פעולות: פשוט נשארים באפליקציה, מבצעים לחיצה ארוכה על כפתור הבית או על פס הניווט במרכז התחתון של המסך ומסמנים בעיגול את האובייקט או הטקסט שרוצים לקבל עליו עוד פרטים.

ואני חייב להודות, קשה להתגבר על האינסטינקט לפתוח את כרום ופשוט להקליד את שאילתת החיפוש שלי בדרך המסורתית. אבל, Circle to Search עובד בצורה מדהימה שגרמה לי להשתעשע. למשל, במהלך צפייה בסדרה בנטפליקס עצרתי הווידאו, סימנתי הפנים של אחת הדמויות - וקיבלתי בתוך רגע כמויות של מידע על השחקן והפנייה לדף הוויקיפדיה שלו. אחר כך מצאתי את עצמי גולל באינסטגרם ומקיף בעיגול חתולים, אנשים, מוצרים ומאכלים. כן, זה ממכר וזה אפילו יעזור לכם למצוא פירטי לבוש שאנשים אחרים לובשים. אגב, הפיצ'ר עובד מצוין גם עם מילים או טקסטים שלמים.

גלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כלי ה-AI הראשון, שמשך את רוב תשומת הלב באירוע של סמסונג, הוא 'הַקָּפָה וחיפוש' (Circle to Search)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בדפדפן של סמסונג נמצא פיצ'ר AI נוסף שעובד גם בעברית ויכול לשמש אנשים שרוצים לתמצת כתבות ארוכות או סטודנטים שרוצים סיכום מאמר לשיעור. לדוגמה, כדי לסכם את הכתבה על סגירת החנות המיתולוגית של אפל, לחצתי על אייקון ה-AI בסרגל התחתון של הדפדפן, ובתוך מספר שניות קיבלתי את הנקודות המרכזיות מהכתבה. עם זאת, במקרים מסוימים הסיכום לא הכיל נקודות חשובות כמו ציטוטים, או את רוח הכתבה.

פיצ'ר סיכום טקסטים בגלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
סיכום טקסטים בדפדפן של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פיצ'ר אחר שגם תומך בעברית הוא מסייע כתיבה (Chat Assist), שעוזר בניסוח הודעה מנומסת או שינוי תחביר למשפט קצר וקליט. לצערנו, הכלי עוד די רזה בכל הקשור לשיפור המלל ונמצא רק בשלבים ראשוניים אחרי הפיתוח. בסמסונג מבטיחים שבהמשך הפיצ'ר ילמד את שפת המשתמש וידע להתאים את ההצעות בצורה חכמה יותר. תכונת AI נוספת, שלא תומכת בעברית, היא תרגום חי (Live Translate) - תרגום דו-כיווני בזמן אמת של קול וטקסט במהלך שיחות טלפון במכשיר.

וזה לא נגמר כאן, ה-AI משתרע כמעט על כל פני מערכת ההפעלה בגלקסי S24 אולטרה, אפילו בערכות הנושא והטפטים, שם סמסונג מאפשרת ליצור רקע למכשיר על ידי מילות מפתח. למשל, ביקשתי מהכלי ליצור לי תמונה של הר בגוון כחול עם קרח. התוצר הסופי היה נראה חסר תקדים, באיכות גבוהה.

לסיכום, ה-AI של גלקסי נראה כמו נקודת פתיחה מצוינת אל העתיד לבוא, וסביר שלאורך 2024 וב-2025 נראה את כלל היצרניות, כולל אפל, שמות דגש על בינה מלאכותית גנרטיבית.

יצירת תמונות עם ה-AI של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ביקשתי מהכלי ליצור לי תמונה של הר בגוון כחול עם קרח/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה: מהטובות בשוק הסלולר

מכשירי הגלקסי אולטרה של סמסונג ידועים ביכולות הזום שלהם - עם אפשרות להגדיל את התמונה באופן דיגיטלי עד פי 100. אבל הפעם, סמסונג הבינה שאיכות גוברת על כמות. היא החליפה את חיישן ה-10 מגה-פיקסל שמגדיל פי 10 במצלמת 50 מגה-פיקסל חדה יותר המתמחה בזום 5x, במטרה לספק תוצאות איכותיות יותר גם בהגדלה קצרה יותר.

גלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גלקסי S24 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

על הנייר שאר מערך הצילום נותר זהה לדגם מהשנה שעברה: חיישן ראשי באיכות של 200 מגה-פיקסל, מצלמה באיכות 12 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה של 120 מעלות וחיישן ברזולוציית 10 מגה-פיקסל לזווית צילום של 36 מעלות. מצלמת הסלפי נותרה באיכות של 12 מגה-פיקסל גם כן. לצד אלה, סמסונג מבטיחה שיפור מסוים גם בחיישנים הקיימים.

צילום עם הגלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הגלקסי S24 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הגלקסי S24 אולטרה בעזרת זום אופטי פי 5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הגלקסי S24 אולטרה בעזרת זום אופטי פי 5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הגלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום מאקרו עם הגלקסי S24 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הגלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום נוף עם הגלקסי S24 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם הגלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם הגלקסי S24 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום על הגלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם חיישן 50 מגה-פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כפי שקל להבין, יכולות הצילום של ה-S24 אולטרה הן פנומנליות. באור יום, מערך הצילום מספק צילומים מעולים וחדים שלא יביישו מצלמות מקצועיות. הטווח הדינאמי בתמונות רחב מאוד, כך שברוב המקרים ניתן לראות את כל הפרטים גם באזורים החשוכים וגם באזורים הבהירים. רק במצבים קיצוניים מאוד, כגון צילום בשמש חזקה, יש סיכוי לקבל תמונות עם אזורים שרופים או חשוכים מדי.

במצב לילה התוצאות היו מספקות, כל עוד אתם נמנעים מלזוז יותר מדי בזמן הצילום, ובגדול אין צורך כמעט להשתמש במבזק לצילום ב-S24 Ultra. מה לגבי העדשה החדשה? אם לא תגדילו את התמונה ותבחנו את הפיקסלים בזכוכית מגדלת, כנראה שלא תצליחו להבחין בהבדל בהשוואה לגלקסי S23 אולטרה.

כברירת המחדל רזולוציית הצילום היא 12 מגה-פיקסל, כך שאם תרצו לצלם באבחנה גבוהה יותר - 50 או 200 מגה-פיקסל, תדרשו לשנות את איכות החיישן באופן ידני. ושימו לב: לתמונות כאלה יש נפח גבוה ולא כדאי להשתמש בהגדרה הזאת באופן קבוע.

השוואת מצלמות: הגלקסי S24 אולטרה מול האייפון 15 פרו מקס

מה לגבי יכולות צילום הווידאו? בצילום בזמן הליכה ברגל כמעט שלא ניתן לראות את רעידות המצלמה, גם ללא הפעלה של הייצוב בתוך ממשק הצילום - פלוס אדיר עבורי אנשים שמצלמים סרטוני ריל וטיקטוק.

בקיצור, בניגוד לשם הרע שנוצר בשנים האחרונות למצלמות של סמסונג, שדורגו בתחתית מבחני מעבדה שונים - ה-Galaxy S24 Ultra הוא סמארטפון האנדרואיד עם מערך הצילום המשובח ביותר, כזה שיספק תמונות וסרטונים בכל מצב. חובבי צילום אמיתיים שמחפשים סמארטפון עם מערך עדשות פנומנלי (ועזבו בצד את הזום הדיגילטי פי 100 שאתם לא זקוקים לו), צריכים לשקול בחיוב את ה-S24 אולטרה.

ו... יש גם עט, זוכרים?

תאהבו אותו או תשנאו אותו, ה-S Pen, העט החכם של החברה שהוא גם הירושה שקיבל דגם האולטרה של סמסונג ממותג הנוט זצ"ל, עדיין נוכח. אבל, צר לנו לאכזב, סמסונג לא ביצעה שינויים בעט שלה מעבר להפיכת "הכובע" שלו לקצת יותר שטוח. ועדיין שליפתו נשארה קלה ונוחה, העיצוב טוב, והתגובה שלו מצוינת.

גלקסי S24 אולטרה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
זוכרים אותו? ה-S PEN של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

צריך לומר את האמת: ה-Galaxy S24 אולטרה לא מרגיש מאוד שונה מה-S23 אולטרה, לא רק מבחינה עיצובית, ובטח כשחושבים על כך שחלק מתכונות ה-AI האלה אמורות להגיע בהמשך לדור הקודם, וכבר הגיעו לסמארטפונים של גוגל (שנמכרים במחיר נמוך יותר). מנגד, עבור אנשים שמחפשים לשדרג מכשיר אנדרואיד ישן, או לעשות מעבר מאייפון לאנדרואיד (כן, יש כאלה), נכון לכתיבת שורות אלה מדובר בסמארטפון האנדורואיד המתקדם ביותר שתוכלו להכניס לכיס שלכם, בכל פרמטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully