וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: המשקפיים של אפל הם הצצה לעתיד מרהיב, עם מחיר כבד

עודכן לאחרונה: 11.2.2024 / 9:40

מחיר של יותר מ-12 אלף שקלים, שליטה מלאה באמצעות העיניים ומחוות ידיים, וגם משקל לא מבוטל: משקפי המציאות המעורבת של אפל הם צעד משמעותי בדרך לעתיד שונה ממה שכולנו מכירים, וכדאי שתכינו את עצמכם | סקירה

בדקנו את האפל Vision Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
קיבלנו הצצה אל העתיד; אפל Vision Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Vision Pro של אפל, הכניסה של ענקית הטכנולוגיה לעולם המחשוב הלביש, זוכה לביקורות מעורבות לנוכח תג המחיר הגבוה של המוצר - החל מ-3,499 דולר (כ-12,800 שקלים). אפל טוענת שהמשקפיים מסמלים את תחילת עידן ה"מחשוב המרחבי" - כלומר, הפעלה של אפליקציות סביב המשתמש דרך העיניים שלו. גם הפרסומות של החברה לא חוסכות בהבטחות נועזות, ומציגות אנשים שמרכיבים את ה-Vision Pro בחיי היום יום - בעבודה, בבית ובדרכים. אז האם יש הצדקה למחיר, להבטחות ולבאזז התקשורתי? הצלחתי להניח את ידיי על המשקפיים - ויצאתי לבדיקה מהירה של 24 שעות. ספוילר: ברגע שמרכיבים אותם מבינים שעולם המחשוב כבר לא יהיה אותו הדבר.

נתחיל מהסוף: מתי בישראל?

כבר באירוע ההכרזה אפל הודיעה כי המשקפיים יושקו רק בתוך גבולות ארה"ב. בשבוע האחרון החלו דיווחים שונים לטעון כי בחברה מתכננים סבב השקה נוסף ברבעון הרביעי של 2024, ולכן פנינו לרשת iStore, המשווקת הרשמית של אפל בישראל על מנת לדעת האם יש כוונה עתידית להשיק את המוצר בארץ, שם מסרו לנו: "האפל Vision Pro הושקו ב-2 בפברואר בארה"ב וטרם נקבע מועד השקה של המוצר מחוץ לגבולות ארה"ב ובכלל זאת מדינת ישראל".

פרסומת של אפל ל-Vision Pro

צעדים ראשונים

ברגע שמרכיבים את המשקפיים, אתם עוברים תהליך קצר של כיול מעקב אחר העיניים - יש להביט בנקודות שונות ואז לצבוט אותן עם האצבעות. ובכלל, תהליך ההגדרה של ה-Vision Pro קל וידידותי, ויעזור לכם לדעת כיצד להשתמש בהם כבר מההפעלה הראשונה. במהלך ההגדרה, תלמדו כיצד להשתמש במעקב עיניים ובמעקב ידיים, תכירו מחוות בסיסיות, תיצרו את הפרופיל האישי שלכם (Persona) ועוד. ואל דאגה, ניתן לחזור על כל שלב בהגדרות גם מאוחר יותר, אך כדי להתאים את החוויה בצורה הטובה ביותר הייתי ממליץ לא לדלג על זה כבר בהתחלה.

בדקנו את האפל Vision Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ברגע שמרכיבים את המשקפיים מבינים שעולם המחשוב כבר לא יהיה אותו הדבר/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שומרים על ה-DNA העיצובי של אפל

העיצוב הכללי של ה-Vision Pro נשאר נאמן ל-DNA העיצובי של אפל. המוצר כולל קווים נקיים, גימור אלומיניום מלוטש ויוקרתי שנותן למשקפיים מראה אלגנטי, לצד שימוש בבד רך ונעים למגע. בנוסף, אפל שילבה גלגלת שמאפשרת לקצר או להאריך את הרצועות בקלות, כך שיתאימו לכל מבנה ראש.

המשקפיים מצוידים בשני כפתורים בלבד - בצד ימין למעלה נמצא ה-Digital Crown - כפתר מוכר לכל משתמש אפל ווטש; משתמשים בו כדי למרכז את מסך הבית או לצלול לתוך סביבה וירטואלית (למשל רקע של הרים מושלגים במקום חלל החדר שלכם). בצד הנגדי ישנו כפתור המשמש להפעלה וכיבוי ומעבר למצב צילום, גם הוא נראה כמו כפתור הצד באפל ווטש.

בדקנו את ה-Vision Pro של אפל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בהתחלה עוברים תהליך הגדרה שדורש מאיתנו לתפוס נקודות ואז לצבוט אותן עם האצבעות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כבד, ולא רק בכיס

ה-Vision Pro שוקלים 650 גרם - כמו שלושה מכשירי אייפון 15 פרו מקס. בדקות הראשונות של השימוש, המשקל לא מורגש, אבל אחרי 10-15 דקות - מתחילים להרגיש את העומס על הצוואר וגם על גשר האף. משתמשים שמתכננים להשתמש במשקפיים לפרקי זמן קצרים עשויים לא להתרגש מה-650 גרם האלה, אך עבור אלו שמצפים לעבודה ממשוכת, המשקל עשוי להוות בעיה. על זה, אגב, תוסיפו את הסוללה החיצונית שמחוברת באמצעות כבל וניתנת לנשיאה בכיס והופכת את החוויה למסורבלת עוד יותר.

ובכל זאת, ראוי לציין אפל הצליחה לעשות קסם במקום שענקיות טכנולוגיה אחרות התקשו - בהן מיקרוסופט ומטא. היא דחסה את כל הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום, כזו שקשה להאמין שבאמת קיימת, לתוך משקפיים שעדיין נוחים יחסית להרכבה ועובדים בצורה פנומנלית.

ה-Vision Pro בסקירה. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המוצר כולל קווים נקיים, גימור אלומיניום מלוטש ויוקרתי שנותן למשקפיים מראה אלגנטי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חוויית שימוש

בקצרה: דמיינו שיש לכם מסכים צפים מכל עבר. משמאלכם דפדפן פתוח על יוטיוב, במרכז צפות תמונות שצילמתם ומימין תיבת המייל שלכם. על כל זה, אתם שולטים בעזרת העיניים והאצבעות שלכם.

ועכשיו בהרחבה: אפל התגאתה (ובצדק) במערכת שליטה באמצעות מעקב עיניים וידיים, שלטענתה מתקדמת שנות אור מכל טכנולוגיה אחרת בשוק. איך זה עובד? למעשה, העיניים שלכם פועלות כמו עכבר, והאצבעות כמו כפתור: הקשה עם שתי אצבעות מבצעת לחיצה על מה שאתם מסתכלים עליו. כן, החיישנים מזהים לאן ועל מה העיניים שלכם מסתכלות - מסמנים את האובייקט, ועם היד אתם מבצעים לחיצה. באותה צורה אפשר לגרור חלונות, להגדיל מסכים או לסגור אותם.

כך לדוגמה, כשהעיניים שלי סרקו את סמלי האפליקציות המוכרות בתפריט הראשי, כמו ספארי, דואר או הגלריה, כל אחת מהן התעוררה לחיים, מוכנה להיפתח על ידי נגיעה משותפת באגודל ובאצבע המורה. כדי לקבל חוויה מיטבית ולבחון את איכות הווידאו ב-Vison Pro, צפיתי בסרטון ב-4K ביוטויוב דרך הדפדפן. התוצאה הייתה סרטון חד וברור שמוצג בצורה פנטסטית. גם הרמקולים המובנים בחלק התחלון עם Spatial Audio נשמעים מצוין, רק בחשבון את עניין הפרטיות ושכולם סביבכם שומעים את הסאונד.

כך זה נראה:

כמו כן, ה-Vision Pro מעביר תמונה דרך מצלמות מהעולם האמיתי למסכי ה-micro-OLED הפנימיים. זו אמנם תמונה דהויה למדי - הצבעים מעומעמים והחפצים מטושטשים - אבל מדובר בניסיון הטוב ביותר עד כה לשלב מציאות רבודה בתוך מוצר בקטגוריה. זהו בהישג הנדסי מדהים, ואפל טוענת שיש רק 12 אלפיות השניה של עיכוב בין מה שהמצלמות רואות לבין מה שמוצג על המסך של המשתמש.

וקצת פרטים יבשים: המעבד שמטפל בכל זה הוא ה-M2 של אפל, אותו אחד שנמצא במחשבי ה-Mac, ללא צורך בקירור, לצד מעבד חדש בשם R1 שמטפל במידע מכל המצלמות והמיקרופונים.

מערכת שליטה באמצעות מעקב עיניים וידיים - כך ייראה העתיד?

מערכת שליטה באמצעות מעקב עיניים וידיים - כך ייראה העתיד?/וואלה! טכנולוגיה

בהפעלה הראשונה, כבר בהגדרת המשקפיים, השליטה ב-Vision Pro מרגישה כמו כוח על. המצלמות החיצוניות מזהות את הידיים שלכם בטווח רחב סביב הגוף, כך שאתם יכולים להניח אותן על הספה, על הברכיים או על השולחן - כמעט בכל מקום. לוקח זמן להבין שלא צריך להושיט את הידיים באוויר, וזה משעשע לראות אנשים אחרים עושים את התנועה הזו באופן אינסטינקטיבי בניסיון ראשון עם המשקפיים (כן, גם אני).

עם זאת, חווית ההקלדה מתסכלת ואיטית. בחירת אות נעשית באמצעות מבט והקשה כפולה על המקש, או לחלופין על ידי הקלדה איטית בשתי אצבעות. עד כמה זה לא נוח? פעולה פשוטה כמו הזנת שם משתמש וסיסמה הפכה לאתגר. לפחות כרגע, מקלדת היא הפתרון הטוב ביותר. נקודה נוספת שחשוב לזכור היא שלמרות הסוללה הגדולה, חיי הסוללה עומדים על כשעתיים בלבד. חיבור קבוע לחשמל זה אמנם דבר אפשרי, אבל המשמעות היא המון כבלים - דבר לא אידיאלי לשימוש מחוץ לבית.

אפל Vision Pro. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
דמיינו שיש לכם מסכים צפים מכל עבר. ה-Vision Pro/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מערכת הפעלה

את הסעיף הזה אפשר לחלק לשניים - חיובי ושלילי: בצד החיובי, תוך חמש דקות של שימוש כבר הרגשתי כמו מומחה למערכת ההפעלה. זה מעיד על כמה הממשק כולו אינטואיטיבי, החל מהממשקים הברורים שנלקחו מ-iPadOS ועד לשליטה הכללית במשקפיים. בצד השלילי, מלבד האפליקציות של אפל עצמה (דפדפן ספארי, אפל TV, דואר, מזג אוויר, אפל מיוזיק, תמונות וכ'ד), אין יישומים מוכרים שמותאמים ל-Vision Pro, וצריך להזכיר שרק לאחרונה נטפליקס הודיעה שהיא לא מתכננת להוציא אפליקציה ייעודית.

מרכז הבקרה מסתתר בתוך נקודה ירוקה מרחפת שמעל שדה הראייה, לאחר שלוחצים על כפתור ההפעלה. תוכלו למצוא שם גישה לרשתות WiFi, בלוטות' והקלטת מסך גם ה-AirDrop נמצא כאן, והוא עובד בצורה פשוטה כמו ב-iOS. כך גם אפליקציית הקבצים, כך שניתן להעלות דברים דרך האייפון, האייפד או המק ולפתוח אותם במשקפיים, או להיפך.

מבט מבפנים: מה רואים מתוך המשקפיים של אפל?

הצצה לעתיד המחשוב

תאהבו את זה או לא, אבל ה-Vision Pro הם הצצה מדהימה לעתיד וצעד משמעותי קדימה. לעולם שבו המחשוב יתמזג בצורה חלקה עם חיינו ויאפשר לנו לעבוד, לשחק וליצור בצורה טבעית ואינטואיטיבית יותר - סביבנו.

ונכון, חשוב זכור שמדובר בטכנולוגיה חדשה, ויש עוד מקום לשיפור - המכשיר גדול ומעט מגושם, וחיי הסוללה שלו קצרים יחסית. גם המחיר גבוה מאוד, מה שהופך אותו ללא נגיש עבור רוב האנשים. עם זאת, גם טכנולוגיות אחרות, כמו הסמארטפונים, לא זכו להצלחה מיידית. אנשים רבים התנגדו להן בהתחלה, וחשבו שהן לא יהיו שימושיות. אך עם הזמן, הסמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. זוכרים את האייפון הראשון? אז גם ה-Vision Pro עשוי לעבור תהליך דומה. ייתכן שייקח זמן, אולי כמה שנים, עד שאנשים יתרגלו אליו ויאמצו אותו, ולא, זה לא מכשיר שאתם חייבים לקפוץ עליו עכשיו.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully