וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: ה-OnePlus 12 הוא סמארטפון דגל מצוין ללא גימיקים

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 14:53

בלי פעלולים של בינה מלאכותית, ספינת הדגל החדשה של המותג הסיני המוכר מצליחה לבלוט בזכות חומרה טובה ותג מחיר משתלם בהשוואה למתחרות. עם זאת, יש כמה פשרות שכדאי להכיר | סקירה

וואן פלוס 12. בני אהרון, וואלה! טכנולוגיה
וואן פלוס 12/וואלה! טכנולוגיה, בני אהרון

בעידן שבו יצרניות טלפונים מתחרות זו בזו על פיצ'רים מתוחכמים של בינה מלאכותית, ה-OnePlus 12 החדש מביא איתו משב רוח רענן. המכשיר, שמחירו מתחיל ב-3,999 שקלים (זול בכ-900 שקלים מהגלקסי S24 אולטרה), שם דגש על ביצועים חזקים, מערך צילום מתקדם, עיצוב מלוטש וחוויית משתמש נקייה, בלי תוספות מיותרות. ומה בכל זאת כדאי לדעת ואיפה נמצאות הפשרות? קיבלנו אותו לבדיקה מעמיקה מסל-נאו, היבואנית הרשמית של OnePlus בישראל, וחזרנו עם מסקנות שכדאי (מאוד) שתכירו.

עיצוב

ה-OnePlus 12 מציג עיצוב דומה ברובו לדור הקודם. בחלק הקדמי אנו מוצאים מסך בגודל 6.82 אינץ', עם ציפוי Gorilla Glass Victus 2 המגן על הצג, לצד "חור" שמאכלס את מצלמת הסלפי בחלקו העליון. עם זאת, על אף שגם סמסונג נפרדה מטרנד השוליים הקמורים בסדרת ה-Galaxy S24, ה-OnePlus 12 מחזיר אותו לחיים. מסך משתפל נותן אמנם תחושה שהמכשיר דקיק יותר, אך הופך את שטח העבודה לקטן יותר, מעוות את התצוגה וגורם לעיתים ללחיצות לא רצויות על המסך בעת האחיזה. בקיצור, היה אפשר לוותר על זה.

וואן פלוס 12. בני אהרון, וואלה! טכנולוגיה
ה-OnePlus 12 מציג עיצוב דומה ברובו לדור הקודם/וואלה! טכנולוגיה, בני אהרון

מאחור, בולטת יחידת מצלמה גדולה למדי מוקפת בזכוכית Gorilla Glass 5 עם גימור מט ייחודי, כאשר הדגם בגוון הירוק שקיבלתי לסקירה מתהדר בדוגמה גלית שאני די מחבב. בנוסף, כפתורי הווליום הועברו לאותו צד כמו כפתור ההפעלה, מה שהופך אותם לנוחים יותר לשימוש ביד אחת, בעוד שמתג ההשתקה האופייני של וואן פלוס תופס כעת מקום משלו בצד שמאל.

מבחינת עמידות, וואן פלוס לא בראש, אבל גם לא רחוק מאחור. המכשיר עשוי מאלומניום בדומה לרבים מהמתחרים, פרט למכשירי הדגל של סמסונג ואפל שעברו לטיטניום. בנוסף, למכשיר יש דירוג עמידות IP65 בפני אבק ומים, אמנם לא הטוב ביותר בשוק, אך עדיין מספק הגנה מפני גשם ונתזים.

וואן פלוס 12. בני אהרון, וואלה! טכנולוגיה
ה-OnePlus 12 לצד הגלקסי S24 אולטרה/וואלה! טכנולוגיה, בני אהרון

המסך הבהיר ביותר? בערך

כאמור, המסך כאן הוא בגודל 6.82 אינץ', עם פאנל מסוג LTPO AMOLED בקצב רענון של 120 הרץ ותמיכה ב-Dolby Vision, ומדובר באחד מהמסכים הטובים ביותר שראיתי לאחרונה. לפי וואן פלוס, מדובר במסך הבהיר ביותר אי פעם בסמארטפון, עם שיא בהירות של לא פחות מ-4,500 ניט.

על הנייר, זה אומר שהוא בהיר יותר מהגלקסי S24 אולטרה של סמסונג וכמעט פי שניים מהאייפון 15 פרו מקס. עם זאת, מדובר בנתונים שנמדדו בתנאי מעבדה. למעשה, בהשוואה ישירה, ההבדל בין האייפון ל-OnePlus 12 לא עצום במיוחד. בכל מקרה, כמצופה ממכשיר דגל הוא מצוין לסרטים ומשחקים והבהירות הגבוהה הופכות אותו לנהדר לשימוש מחוץ לבית, במיוחד לימי הקיץ הישראלים.

וואן פלוס 12. בני אהרון, וואלה! טכנולוגיה
לפי וואן פלוס, מדובר במסך הבהיר ביותר אי פעם בסמארטפון/וואלה! טכנולוגיה, בני אהרון

ביצועים וממשק

בעוד שעיצובו של ה-OnePlus 12 לא מציג שינוי משמעותי, הביצועים שלו הם מהטובים ביותר בשוק מכשירי האנדרואיד כיום. המכשיר מגיע עם מעבד Snapdragon 8 Gen 3 החדשני של חברת קוואלקום, לצד זיכרון עבודה (RAM) של 12 גיגה-בייט או 16 גיגה-בייט ואחסון פנימי של עד 512 גיגה-בייט.

בפועל, גם לאחר הרצת שלל בדיקות, יכולתי לחזור לאפליקציות אחרונות ברשימה במהירות ולחזור מיד לנקודה בה הפסקתי, כמעט באופן מיידי. משחקים נטענים ופועלים ללא גמגום והתקשיתי למצוא משהו שמאט את המכשיר

המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 14 ומעליה ממשק Oxygen OS של החברה. הממשק נוח לשימוש, מסוגנן יותר מאנדרואיד נקי, ומתאים גם למשתמשים חדשים ולא רק למנוסים. וואן פלוס גם הוסיפה "אי חכם" בשם Fluid Cloud שמזכיר מאוד את ה-Dynamic Island של אפל. כרגע הוא עובד רק עם אפליקציות ספציפיות כמו שעון (טיימר) או הקלטה.

החברה מבטיחה עדכוני תוכנה למשך ארבע שנים ועדכוני אבטחה לחמש שנים נוספות, אך זה נופל מעט מהמתחרות כמו גוגל וסמסונג שמציעות כעת עדכוני תוכנה לשבע שנים. כמו כן, למרות שהמעבד תומך ביכולות בינה מלאכותית, ביצרנית הסינית בחרו לוותר על כלי AI שקיימים אצל סמסונג.

וואן פלוס 12. בני אהרון, וואלה! טכנולוגיה
המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 14 ומעליה ממשק Oxygen OS של החברה/וואלה! טכנולוגיה, בני אהרון

מצלמה

וואן פלוס לא ידועה כמובילה בצילום, אבל המאמצים שלה לייצר מערכות מצלמה איכותיות הובילו לכמה הצלחות. ה-OnePlus 12 הוא דוגמה טובה לכך, עם מערך צילום שפותח בשיתוף פעולה עם חברת Hasselblad השוודית. בסך הכל אפשר למצוא כאן שלוש מצלמות: מצלמה ראשית של 50 מגה פיקסל עם צמצם רחב f/1.6 ומייצב תמונה אופטי (OIS); מצלמה לצילום בפורמט רחב ברזולוציה של 48 מגה פיקסל, ועדשת טלפוטו של 64 מגה פיקסל עם זום אופטי פי 3.

איך הביצועים של המערך? ובכן, טובים. היתרון הגדול כאן הוא הצבעים הטבעיים והפרטים החדים, גם בהגדלה. באור יום, מערך הצילום מספק תמונות מצוינות שיכולות להתחרות במצלמות של מכשירי דגל אחרים. בנוסף, אפקט הבוקה שמתקבל נראה נהדר ועדשת הזום אופטי פי 3 מספקת תמונות ברורות ואיכותיות. למעשה, נראה שבזכות השותפות עם Hasselblad הצבעים והניגודיות הם בין הטובים ביותר בתעשייה.

צילום עם ה-OnePlus 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
יתרון הגדול כאן הוא הצבעים הטבעיים והפרטים החדים. צילום בתאורה טבעית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OnePlus 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-OnePlus 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם ה-OnePlus 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם ה-OnePlus 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הוואן פלוס 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הוואן פלוס 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם הוואן פלוס 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם הוואן פלוס 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם ה-OnePlus 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום לילה עם ה-OnePlus 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מנגד, בלילה, הביצועים יורדים בצורה משמעותית. תמונות מכל העדשות כהות באופן מפתיע, במיוחד תמונות מהמצלמה האולטרה-רחבה שיוצאות כהות מאוד. וטיפ חשוב: אל תשכחו לבטל את סימן המים של Hasselblad בהפעלה הראשונה של אפליקציית המצלמה.

סוללה

הסוללות במכשירי אנדרואיד מובילים תקועות ב-5,000mAh כבר שנים ארוכות. זה הפך למעין כלל לא כתוב, נורמה שאף אחד לא טרח לשנות. ה-OnePlus 12 עושה צעד ראשון בשינוי בגזרה, עם קיבולת של 5,400mAh - גדולה בכ-10% מזו של הדור הקודם, ה-OnePlus 11. יחד עם זאת, המכשיר מציע טעינה חוטית מהירה להפליא - עד 100 וואט (תצטרכו לרכוש מטען תואם, שלא מגיע באריזה).

בשימוש יום-יומי, ה-OnePlus 12 הצליח להחזיק מעמד בקלות ליום שלם (בין 15 ל-17 שעות), עם שימוש נרחב באפליקציות, משחקים וגלישה באינטרנט. גם בשימוש אינטנסיבי, המכשיר החזיק מעמד עד שעות הערב המאוחרות.

בשורה התחתונה

בעוד שיצרניות הסמארטפונים הגדולות נוהרות ליישומים מתקדמים של בינה מלאכותית, ה-OnePlus 12 מציע אלטרנטיבה פשוטה ומספק את מה שרוב האנשים רוצים. מדובר במכשיר דגל מוצלח עם ביצועים מצוינים, מצלמה איכותית וסוללה חזקה ובמחיר שבו הוא מוצע, קשה למצוא סמארטפון באיכות דומה.

הוא לא מנסה להיות חכם יותר מדי, והוא מספק את חוויית האנדרואיד הטהורה שמשתמשים רבים מחפשים במחיר אטרקטיבי. עם זאת, הוא כולל כמה פשרות שכדאי לזכור, כמו חוסר עמידות מלא בפני מים ואבק ועדכונים *רק* ל-5 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully