וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות למשתמשי אייפון 15: הסוללות יחזיקו מעמד פי שניים מהצפוי

עודכן לאחרונה: 21.2.2024 / 11:10

ענקית הטכנולוגיה הודיעה כי עדכנה את הערכת מחזורי הטעינה של הסוללה בדגמי הדגל החדשים, מה שמעניק להן חיי סוללה ארוכים הרבה יותר מהצפוי. ומה לגבי הדורות הקודמים?

אייפון 15 פרו. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 15 פרו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפל הודיעה הלילה (רביעי) כי דגמי אייפון 15 מסוגלים לשמור על 80% מקיבולת הסוללה המקורית שלהם לאחר 1,000 מחזורי טעינה - כפול מההערכה הראשונית שלה. לדברי אפל, השיפור הושג ללא שינויים בחומרה או בתוכנה. עד כה, מסמכים בדף התמיכה של אפל ציינו שהסוללות של אייפון מסוגלות לשמור על 80% מקיבולת הסוללה המקורית שלהן לאחר 500 טעינות.

בחברה מסבירים כי לאחר בדיקות חוזרות של בריאות הסוללה בטווח הארוך בסדרת הדגל החדשה (אייפון 15, אייפון 15 פלוס, אייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס), התברר שהמכשירים החדשים יכולים לשמור על 80% מקיבולת הסוללה לאחר 1,000 טעינות לפחות. במקביל, אפל הודיעה שתעדכן את המידע בדף התמיכה שלה בהתאם להערכה החדשה.

מה המשמעות? "קיבולת הסוללה המקסימלית היא מדידה יחסית של קיבולת הסוללה ביחס למצב שבו היא הייתה חדשה", מסבירים באפל. "עם הזמן, הסוללה מאבדת מקיבולתה עקב תהליכים כימיים, מה שעלול להוביל לירידה בזמן השימוש בין טעינות".

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
לדברי אפל, השיפור הושג ללא שינויים בחומרה או בתוכנה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אפל ציינה שהבדיקות שלה כללו טעינה ופריקה של הסוללות 1,000 פעמים תחת תנאים ספציפיים ובחבילת בדיקות המשקפות שימושים נפוצים. כשנשאלה כיצד הוכפלה ההערכה ללא שינויים פיזיים או תוכנתיים, החברה מייחסת את השיפור לשיפורים מתמשכים ברכיבי הסוללה שלה ובניהול צריכת החשמל של מערכת ההפעלה iOS.

לגבי אייפונים ישנים יותר (שיצאו לפני 2023), ההערכה המקורית של שמירה על 80% מקיבולת הסוללה לאחר 500 טעינות עדיין תקפה - לפחות לעת עתה. אפל ציינה שהיא בודקת האם יש צורך לעדכן את ההערכות לדגמים ישנים יותר.

שיפור משמעותי זה בתוחלת חיי הסוללה עשוי לסייע לאפל לעמוד בתקנות הצריכה החדשות של האיחוד האירופי אשר ייכנסו לתוקף באפריל 2024. תקנות אלו יחייבו יצרנים לדרג את הסוללות של המכשירים שלהם לפי צריכת האנרגיה שלהן, בדומה לדירוג צריכת האנרגיה של מכשירי חשמל ביתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully