וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא שמבוגרים לא יודעים להשתמש באימוג'ים: "סבא שלח לי חציל"

5.3.2024 / 0:06

זה לא אפרסק, סבתא! מחקר חדש של אוניברסיטת נוטינגהם מצא שאנשים מבוגרים לא מבינים את משמעותם של האימוג'ים בהם הם משתמשים - גם האימוג'ים הפשוטים ביותר

כמה אנשים משתשמים באימוג'י אפרסק כדי לתאר אפרסק?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת נוטינגהם מצא שאנשים מבוגרים נוטים להשתמש לא נכון באימוג'ים ולא תמיד מבינים את משמעותם. המחקר נמצא שלעומת צעירים, מבוגרים פחות מצליחים להתאים את האימוג'י לרגש שהוא אמור לייצג, כשזה יכול להתבטא בשליחת אימוג'י לא הולם ללא ידיעה או אפילו אימוג'י מחייך או כועס כשאין זה המסר שהם מנסים להעביר בהודעת הטקסט. במסקנות המחקר נכתב שאנשים נוטים לתפוס אימוג'ים בצורה אחרת עקב מגדרם, גילם ותרבותם, מה שיכול להביא לבעיות תקשורת.

החוקרים יואה צ'ן ושינגצ'ן יאנג אספו קבוצה של 253 סינים ו-270 בריטים בוגרים למחקר שפורסם בכתב העת PLOS One, עם 51% נשים ו-49% גברים בגילי 18-84 שנים, כדי להבין את ההבדלים בין האופן שבו הם תופסים אימוג'ים. הממצאים הראו "קשר שלילי בין גיל ודיוק בזיהוי אימוג'י באופן כללי".

לצורך המחקר, החוקרים הציגו לנחקרים כל גרסת אימוג'י מאפל, ווינדוס, אנדרואיד או WeChat, שלכולם יש הבדלים קלים האחד מהשני. הם בדקו את תגובות המשתתפים לאימוג'ים שמחים, נגעלים, פוחדים, עצובים, מופתעים וכועסים. הצוות ציין שמכיוון שרק שישה אימוג'יז השתתפו במחקר שלהם, המשיבים היו עשויים להגיב אחרת אם היו פרוסים בפניהם אפשרויות נוספות.

לפי הממצאים, נשים - בניגוד לגברים - היו בסבירות גבוהה יותר לבחור אימוג'ים בצורה נכונה עבור רגשות שמחים, פוחדים, עצובים וכועסים. עם זאת, זה נפוץ שאנשים מפרשים אימוג'ים אחרת, מה שעלול להוביל לבלבול או לאינטראקציות מביכות. "כמה רגשות פנים 'אוניברסליים' עשויים שלא להיות 'אוניברסליים' כשהם עוברים לאמוג'י", אמרה ד"ר האנה האומן, המחברת הראשית של המחקר, לשירות החדשות של South West.

מממצאי המחקר על אימוג'ים של אוניברסיטת נוטינגהם. Anne-Lise Paris / SWNS, צילום מסך
מממצאי המחקר על תפיסת אימוג'ים של אוניברסיטת נוטינגהם/צילום מסך, Anne-Lise Paris / SWNS

המשתתפים בבריטניה היו בסבירות גבוהה יותר מהמשיבים הסינים להתאים את המשמעויות שהוקצו עבור כל האימוג'ים - מלבד האימוג'י הנגעל. הם גילו שבריטים התקשו לזהות את הפנים הנגעלות, אולי בגלל שהבריטים המופנמים לשמצה נוטים פחות להביע את הרגש הזה. עם זאת, האימוג'י שבמחקר מייצג גועל תואר לא פעם ברשת פשוט כ"פרצוף מבולבל", מה שאולי מסביר את התגובות המעורבות בעת תיאור האימוג'י במחקר.

כמו כן, למשתתפים הסינים היו דעות מנוגדות לגבי האימוג'י המחייך, הנחשב בדרך כלל כ"מאושר". כלומר הם השתמשו בו כדי לסמן משהו שונה. "הממצאים שלנו ביחס לגיל ותרבות מדגישים את חשיבות ההקשר בשימוש באימוג'י", אמרה האומן ל-SWNS. "תוצאות המחקר שלנו הצביעו על כך שלכל הגורמים הנחקרים הייתה השפעה משמעותית על אופן סיווג האימוג'י".

בשורה התחתונה, חוקרי נוטינגהם מייעצים למחקרים עתידיים לסקור הבדלים אינדיבידואליים בפירוש אימוג'ים שנמצאים בשימוש תכוף.

עוד על אימוג'ים:
וואטסאפ מסבירה את המשמעות האמיתית של כמה מהאימוג'י הפופולריים

בית המשפט קבע: אימוג'י לייק יכול להיחשב כהסכמה משפטית מחייבת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זה מה שהקהל הבריטי חושב על האימוג'ים הנפוצים:

@dailymailuk A study's found old people are using emojis WRONG. So you YOU know your aubergine from your peach? ?? #emojis #london #fyp #voxpop #peach #aubergine #funny #fail #emoticon #news #interview #streetinterview #quiz #interviewclips ♬ original sound - Daily Mail UK

במקביל, MailOnline יצא לרחובות לונדון והעמיד את הבריטים במבחן אימוג'ים. בני הדורות המבוגרים יותר הוכיחו שהם פחות מכירים את המשמעות של כמה מהאימוג'ים "החצופים", כמו החציל והאפרסק בעלי הקונטציות המיניות. אימוג'ים נוספים שהיו מסובכים להם להבנה היו החנון, הלא מתרשם והנבוך - ואכן, אחת הבעיות הנפוצות הייתה בזיהוי הפירוש המיני של החציל והאפרסק. עוד נמצא שאנשים מבוגרים יותר משתמשים במעט אימוג'ים נפוצים מתוך המגוון הרחב שמוצע לקהל - וככל שהגיל עולה כך קטן השימוש.

בזמן שאנשים ממשיכים לעבד את המשמעות הנכונה של כל אימוג'י, למבוגרים יש חדשות רעות: אפל אמורה לשחרר 118 אימוג'ים חדשים למשתמשים באביב 2024 שרק יבלבלו אותנו יותר. "סביר להניח שהמהדורה הסופית של iOS 17.4 תגיע למשתמשים במרץ או באפריל 2024", אמר קית' ברוני, 32, העורך הראשי של אתר אמוג'יפדיה (אתר אנציקלופדי המבוסס על אמוג'ים), שאישר את התוספות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully