וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונלייט תובעת 15 מיליון שקלים מ-LG: "ניסתה להסתיר ולטשטש תקלות במכשירים"

עודכן לאחרונה: 1.3.2024 / 23:09

הפסדים כבדים, התעלמות מתקלות ושמירה על סודיות: קבוצת רונלייט, יבואנית LG מובייל לשעבר, הגישה תביעת ענק נגד ענקית הטכנולוגיה הדרום קוראינית. בחברה טוענים כי "התנהלות של LG גרמה לנזק אדיר למותג"

LG. ShutterStock
LG/ShutterStock

חברת רונלייט, לשעבר יבואנית מוצרי LG בישראל, הגישה שלשום (רביעי) תביעה חסרת תקדים בסך 15 מיליון ש"ח כנגד LG Electronics ו-LG Electronics Israel. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ומתייחסת לנזקים שנגרמו לרונלייט כתוצאה מהתנהלות LG בנוגע לפעילות המובייל שלה בישראל.

"התעלמה מתקלות סדרתיות"

"LG בחרה להתעלם מהתלונות, ניסתה להסתיר ולטשטש חלק מהתקלות ולא סיפקה מענה הולם לצרכנים בזמן אמת"

לטענת רונלייט, LG שכנעה אותה לרכוש את פעילות הטלפונים הניידים בישראל תוך הבטחות מפורשות להיות שותפה אמיתית וחלק ממשפחת המותג. נציגי LG הבטיחו תמיכה מלאה, כך נכתב, השבת דמי העברה ככל שהפעילות תופסק, וטענו כי ניתן יהיה להרחיב את פעילותה של רונלייט למוצרים אחרים.

התביעה טוענת כי LG התעלמה מתקלות סדרתיות במוצרי המובייל שלה, וגרמה לנזק אדיר למותג בישראל. רונלייט טוענת כי ניסתה לסייע ל-LG בשיקום המותג, אך ללא הועיל. כתוצאה מכך, על פי התביעה, רונלייט ספגה לכאורה הפסדים משמעותיים, איבדה רווחים עצומים ונאלצה לצמצם את פעילותה.

"המחזור שלנו בשנים אלו נחתך ביותר מ-80%," נכתב בכתב התביעה. "ספגנו פגיעה קשה למוניטין, היות שזוהינו בשוק עם מותג המובייל". LG אמנם כיסתה חלק מהעלויות, מציינים ברונלייט, "אך לא היה בכך כדי לכסות על הפגיעה הקשה שנגרמה לרונלייט, שמצידה האמינה למצגי LG לפיהם בכוונת LG להמשיך את שיתוף הפעולה, לפתור את התקלות, להוציא מוצרים חדשים ולכבוש בחזרה את השוק".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

למעשה, רונלייט טוענת כי הציפה בפני LG את התקלות והתלונות אשר הגיעו מהמשתמשים בישראל, אך LG בחרה "להתעלם מהתלונות, ניסתה להסתיר ולטשטש חלק מהתקלות ולא סיפקה מענה הולם לצרכנים בזמן אמת". "התנהלות זו של LG גרמה לנזק אדיר למותג הטלפוניים החכמים של LG בישראל אך רונלייט נותרה נאמנה ל LG וניסתה לסייע ככל יכולתה בשיקום המותג בישראל ובטיפול בתובענות הייצוגיות אשר הוגשו כנגד LG וכפועל יוצא מכך גם כנגד רונלייט) בישראל".

מכשירי סלולר של LG. ShutterStock
למעשה, רונלייט טוענת כי הציפה בפני LG את התקלות והתלונות אשר הגיעו מהמשתמשים בישראל/ShutterStock

לטענת רונלייט, LG החלה להדמים את פעילותה בישראל בשנת 2020, ובשנת 2021 הודיעה רשמית על סגירת חטיבת המובייל. "LG לא עדכנה אותנו בכוונה לצאת מהשוק ולא נתנה תשובות ברורות לפניות בעניין," נטען. "רק לאחר חודשים רבים של חוסר וודאות, באפריל 2021, נמסר לנו לראשונה כי LG קבלה החלטה להפסיק למכור טלפונים חכמים".

במקביל, שמועות על היציאה של LG משוק המובייל העולמי גרמו לסחרור עסקי נוסף. "מחירי הטלפונים צנחו בשוק המקומי ולקוחות הודיעו לרונלייט כי אינם מעוניינים לרכוש יותר את המוצרים, ואף אינם מעוניינים לשמור על המלאי הקיים של הטלפונים, בשל היציאה בפועל מהשוק המקומי", טוענים ברונלייט. "משמעות יציאתה של LG מהשוק שידרה כי לא צפויים יותר עדכוני מודלים של הטלפונים, לא צפויים יותר עדכוני תוכנה, וצפויה בעיית מלאי של חלקי חילוף".

"המוות הפתאומי"

התביעה מתייחסת בין היתר לתופעת "המוות הפתאומי" של מכשירי LG G4, שהתרחשה מספר שנים לאחר רכישת פעילות המובייל על ידי רונלייט. תופעה זו התבטאה בכך שמכשירים רבים מדגם זה פשוט הפסיקו לפעול באופן פתאומי, ללא כל התראה מוקדמת. בנוסף, חלק גדול מהמשתמשים איבדו את כל המידע שהיה מאוחסן על המכשיר - ללא אפשרות לשחזר אותו.

תופעה זו זכתה לתהודה רבה בתקשורת וברשתות החברתיות, כאשר משתמשים רבים דיווחו על מכשירי G4 שהפסיקו לפעול באופן פתאומי וללא כל התראה מוקדמת. התופעה גרמה לנזק תדמיתי משמעותי ל-LG, ופגעה קשות באמון הצרכנים במותג. רונלייט טוענת בכתב התביעה כי תופעת המוות הפתאומי של G4 היא רק דוגמה אחת לכך ש-LG לא השקיעה מספיק באיכות ובבקרת איכות של מוצריה.

"החל מתום שנת 2015, תחילת שנת 2016, החלו להתגלות כשלים בדגמי הטלפונים החכמים של LG - נקסוס 5, LG G5, LG G4 ו-LG G10", נטען בתביעה. "רונלייט שיתפה את LG בתקלות שהתגלו במכשירים שלה ואף חשפה בפניה מידע בנוגע לאחוזי המוצרים התקולים (שהיו גבוהים מאוד), דיווחה לה על כשלים שזיהתה במוצרים, והעבירה לה תלונות שהתקבלו מלקוחות. מדובר בתקלות שלימים התברר כי הן תקלות רוחביות במוצרים אשר היו בתחום האחריות הבלעדי של LG, כאשר קטגוריה אחת של תקלות, שגרמה לסדרה של הפעלות מחדש של הטלפון, אף זכתה לכינוי הגנאי "LG Bootloop".

LG G4. ShutterStock
התביעה מתייחסת בין היתר לתופעת "המוות הפתאומי" של מכשירי LG G4. ארכיון/ShutterStock

"⁠בתחילת הדרך, LG התעלמה מהפניות החוזרות ונשנות של נציגי רונלייט בנושא, וככל הנראה לאחר שנדונו והתקבלו החלטות פנימיות אצל LG, הנחתה את נציגי רונלייט לשמור על העניין בסודיות, וניסתה לטשטש ולהשקיט את התלונות בנוגע לתקלות הנ"ל תוך שהיא מנחה את רונלייט לפעול בהתאם", מסבירים ברולנייט. "בהמשך לכך רונלייט התבקשה לסייע ולטפל בתקלות ובתובענות הייצוגיות שהוגשו כאשר כל העת מוטלת עליה המשימה לנסות ולפעול ככל יכולתה לשיקום המותג והמשך המכירות בישראל".

פנינו ל-LG ישראל בבקשה לתגובה לפרסום, שם בחרו שלא להגיב.

  • עוד באותו נושא:
  • lg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully