וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוכנת להיות קריפ": רובוט AI הטריד מינית כתבת בשידור חי

17.3.2024 / 0:03

חברת הרובוטיקה QSS הציגה את "מוחמד" בפסטיבל טכנולוגיה בריאד. אלא שלפתע הרובוט שלח יד ונגע בצורה לא ראויה בבחורה שהציגה אותו. במקום להתנצל, החברה שייצרה אותו מאשימה אותה וטוענת שעמדה קרוב מדי אליו

הבחורה שהתאהבה ברובוט ורוצה להתחתן איתו/מערכת "סיפור בדקה"

האמת? ידענו שזו שאלה של זמן עד שזה יקרה - רובוט "אוטונומי לחלוטין" עם בינה מלאכותית תועד בשידור חי כשהוא מטריד מינית אישה במהלך ראיון בפסטיבל טכנולוגיה בערב הסעודית.

העיתונאית ראוויה קאסם ניצבה לפני הרובוט, שנקרא מוחמד, ודיברה למצלמה כאשר לפתע הוא נראה מזיז את ידו ונוגע בישבנה. קאסם, שנבהלה מאוד, התרחקה במהירות מהרובוט, אבל לא לפני שהרימה את ידה וסימנה לו להפסיק. לאחר מכן היא המשיכה בעבודתה וסיפרה על מה שצפוי לקרות ב-DeepFest, אירוע בינה מלאכותית המתקיים בריאד.

חברת הרובוטיקה QSS, שפיתחה את מוחמד, אמרה למטרו הבריטי שהרובוט "אוטונומי לחלוטין" ופועל "באופן עצמאי ללא שליטה אנושית ישירה". אז מה קרה פה? כצפוי, כמו כמעט בכל מקרה של הטרדה מינית, הם מאשימים את הקורבן. לטענתם "כבר ערכנו סקירה יסודית של הצילומים והנסיבות סביב האירוע ולא נראה שהיו חריגות מההתנהגות הצפויה של מוחמד. יחד עם זאת, ננקוט בצעדים נוספים כדי למנוע ממישהו להתקרב לרובוט בתחום התנועה שלו", אמר דובר החברה, תוך שהוא רומז שמי שאשם היא בעצם הכתבת שעמדה קרוב מדי לרובוט.

צפו בתיעוד

מוחמד תוכנן לעזור בביצוע משימות בתנאים מסוכנים ולעזור לשמור על הבטיחות של בני האדם, מה שגרם לחלק מהצופים בסרטון שהפך לויראלי להאמין שהרובוט פשוט רצה לבקש מקאסם לצעוד קדימה.

נציג חברת QSS אמר כי הם מתייחסים ברצינות לנושאי בטיחות ורווחה והורה למשתתפים "לשמור על מרחק בטוח מהרובוט במהלך ההדגמה שלו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רובוט מטריד מינית כתבת. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רובוט מטריד מינית כתבת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד רובוטים פורצי דרך
הרובוט הזה רואה ויודע לנהל שיחות מורכבות כמו בן אדם

מאסק תיעד את הרובוט של טסלה צועד באופן עצמאי - ושבר את הרשת


ברשתות החברתיות ניסו להעלות השערות לגבי המניע לכאורה של הרובוט, כשגולש אחד האשים אותו בכך שהוא "תוכנת להיות קריפ", ואחר כינה אותו "רובוט רודף שמלות".

כמובן שגם הגולשים מיהרו להגן על הרובוט התמים ואחד העלה השערה שהרובוט עמד ללחוץ את ידה של הכתבת לאחר שהיא נקבה בשמו, וכתב: "זה קרה מפני שהיא הזכירה את שמו והוא רצה ללחוץ את ידה, אבל היא עמדה במקום שידו עברה. זו אשמתם של בני האדם, לא של הרובוט".

מוחמד נבנה בערב הסעודית והוא דו לשוני, לפי האתר של DeepFest, "יצירתו היא עדות למחויבות הבלתי מעורערת של ערב הסעודית להתקדמות טכנולוגית ולכושר המצאה", נכתב בפסטיבל באתר האינטרנט שלו. "מוחמד מגלם את רוח החדשנות שמגדירה את הנוף הטכנולוגי של ערב הסעודית, ומעורר השראה לדורות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully