וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עב"ם חלף על פני הירח והאסטרונום שתיעד אותו "לא יכול להסביר מה זה"

2.5.2024 / 0:08

סבסטיאן פולטמר תיעד את שמי הלילה באמצעות טלסקופ, כשלפתע הוא הבחין בעצם מוזר שחלף במהירות על פניו. המומחים מנסים להבין במה בדיוק מדובר, ואתם מוזמנים לצפות בתיעוד ולנסות למצוא הסבר

אסטרולוגים צילמו "עב"ם" על הירח/MAVI777

מאמינים בעב"מים? אם לא, כדאי שתראו את הסרטון של האסטרונום דוקטור סבסטיאן פולטמר, שתיעד את שמי הלילה באמצעות טלסקופ, כאשר עצם כלשהו חלף במהירות מול פניו. למרות שהוא ביצע עוד ועוד בדיקות של התיעוד והוא בפירוש לא חובב עב"מים מושבע, הוא עדיין לא מצליח להסביר את הצילומים.

ד"ר פולטמר סיפר: "בזמן שצילמתי את הירח, ראיתי לפתע משהו מהיר ובהיר חוצה את התמונה במהירות". בהתחלה הוא חשב שזה כנראה לוויין או תחנת חלל, אך היא נמצאה בנקודה שונה במסלול של כדור הארץ באותו זמן, ולוויינים בדרך כלל לא חולפים על פני הירח במהירות גבוהה כל כך.

הוא גם שלל את האפשרות שזה היה מטאור בגלל החוסר בזנב הייחודי שלו והמהירות האיטית של מטאורים ביחס למה שהוא תיעד. בנוסף, ארגון המטאורים הבין-לאומי מסר שאין תיעוד של אף כוכב נופל, מטאור או שביט בזמן שפולטמר צילם, כך מדווחים ב-grewi.de.

צפו בתיעוד

הוא גם שולל אפשרות שאלו זבובים או אבק ליד העדשה שלו וחושב שהאובייקט כנראה היה במרחק של יותר מ-500 מטרים בהתבסס על מישור המיקוד. הוא אמר ל- BILD: "אני למעשה מניח שהוא היה בגובה של 100 עד 200 קילומטרים, כלומר במה שנקרא מסלול לווייני נמוך (Low Earth Orbit)".

הצורה המדויקת של העצם לא נראית בתמונה הקפואה מכיוון שהוא מטושטש עקב המהירות שבה הוא נע. הסבר אפשרי אחר הוא שהוא תיעד פסולת חלל או עצם צבאי, אבל לדבריו אם זה היה המקרה הוא היה מצפה ליותר דיווחים של תצפיות.

עוד סיפורים מהירח
"כוכב המוות" טס במהירות ליד הירח? צפו בתיעוד שעורר סערה

אורות מהבהבים נצפו על הירח - ואין להם הסבר הגיוני

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בסאן הבריטי דווח שהאסטרופיזיקאי וחוקר הנמדע הפלנטרי אליוט ספוטון-נאש צפה בתיעוד ואמר: "האובייקט נראה כמו סדרה של לוויינים במסלול לווייני נמוך בעלי מסלולים קרובים זה לזה". ספוטון-נאש חושב שייתכן שאלו לווייני Starlink של חברת SpaceX של אילון מאסק. "למיטב ידיעתנו, מסלולי ה-Starlink מפוזרים לעיתים קרובות, כך שייתכן שקבוצות שלהם יעברו יחד ברצף מהיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully