וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוללה מתחנת החלל הבינלאומית התרסקה בביתי וכמעט פגעה בבני"

7.4.2024 / 0:05

משפחה מפלורידה מספרת שפסולת חלל שהושלכה מתחנת החלל הבינלאומית התרסקה בביתם וכמעט פגעה בבנם. הסוללה המרוקנת שהושלכה חדרה דרך שתי שכבות של תקרת הבית

כדור הארץ מתחנת החלל הבינלאומית/NASA

סוללה שהושלכה מתחנת החלל הבינלאומית התרסקה בבית בנייפלס שבפלורידה וכמעט פגעה בבן המשפחה. אלחנדרו אוטרו מאמין שקיבו, החלק של תחנת החלל הבינלאומית של יפן, השליכה פסולת חלל שהתרסקה בגג ביתו וחדרה דרך שתי קומותיו: "הפסולת כמעט פגעה בבני. הוא היה במרחק של שני חדרים מהנפילה".

אוטרו פנה ל-X, שם שיתף תמונות וסרטונים של הנזק בו ניתן לראות רעפים שבורים וחור בתקרה. הנפילה אירעה בשישי ה-8 במרץ 2024, בשעה 14:34. "היה צליל אדיר. בני היה שני חדרים משם ושמע הכל", סיפר אוטרו ל-WINK News, "הייתי בחופשה בזמן שבני התקשר ואמר שמשהו התרסק בבית והותיר חור גדול ברצפה ובתקרה. כששמענו את זה חשבנו שזה בלתי יאמן. מיד חשבתי שזה מטאוריט". המשפחה הקדימה את חזרתם הביתה וגילתה שחפץ בצורת גליל, לכאורה מעשה ידי אדם, במשקל של קילוגרם, נמצא על רצפת ביתם.

"אני רעדתי. לגמרי לא האמנתי", הוסיף אוטרו, "מה הסיכוי שמשהו ינחת על הבית שלי בכוח כה רב ויגרום לכל כך הרבה נזק? אני אסיר תודה על כך שאף אחד לא נפגע".

האסטרונום והאסטרופיזיקאי ג'ונתן מקדואל הגיב לציוצים של אלחנדרו אוטרו, והסביר שהוא עוקב אחר הפסולת שנזרקת מהחלל ושמדובר בסוללה משומשת.

מי צריך לשלם על הנזק? מישל הנלון, מנכ"לית המרכז לדיני אוויר וחלל באוניברסיטת מיסיסיפי, אמרה: "אם מדובר בחפץ חלל מעשה ידי אדם ששוגר לחלל על ידי מדינה אחרת, וגרם נזק על פני כדור הארץ - על המדינה הזו תהיה אחריות מוחלטת כלפי בעל הבית לנזק שנגרם".


עוד בנושא:
נאס"א ממחזרים את השתן והזיעה של אסטרונאוטים חזרה למי שתיה

אסטרונאוט הסתכל על כדור הארץ מתחנת החלל - וראה גולגולת ענקית מביטה בו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בעדכון בנושא, נאס"א מסרה ל-LADbible: "נאס"א אספה את הפריט בשיתוף בעל הבית, ותנתח את החפץ במרכז החלל קנדי של נאס"א בפלורידה בהקדם האפשרי כדי לקבוע את מקורו. מידע נוסף יהיה זמין לאחר השלמת ניתוח הממצאים".

זבל חלל בדרך כלל מתפרק עד שהוא מגיע לכדור הארץ. עבור אלה ברשת שתהו מדוע לא משליכים פסולת חלל לכיוון השמש, הסביר מקדואל: "צריך רקטה ענקית כדי לגרום לה להגיע לשמש. אתה לא יכול פשוט 'לזרוק אותה' לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully