וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ייתכן שזה עב"ם": "חור שחור" ענק אותר ליד קייפטאון, נעלם ועורר סערה

7.5.2024 / 0:08

אף אחד לא יודע בוודאות מה הייתה באמת התופעה המטאורולוגית המוזרה שהופיעה לפנות בוקר מעל קייפטאון, דבירת רום אפריקה, אבל יש הסבורים שהיא לא מעולם זה. צפו בתיעוד

תיעוד ראשון - מדענים חשפו צילום של חור שחור בחלל/רויטרס

תופעת מזג אוויר שיצרה חור שחור הותירה את המומחים נבוכים לאחר שהופיעה על צגי לוויינים למשך מספר שניות בלבד. האירוע המוזר ככל הנראה התרחש מעל קייפטאון, דרום אפריקה בסביבות השעה 5:00 לפנות בוקר ב-8 באפריל. תמונות לוויין מראות גלים בגובה של 83 רגל (כ-25 מטרים) שזוהו מול החוף ולפתע נעלמו סתם כך, ובמקומם הופיע "חור שחור" ענקי בצילומים.

לפי אתר מזג האוויר Ventusky, החור נע לכיוון היבשה, לפני שנעלם בפתאומיות רגע לפני שהוא נוגע בחופי קייפטאון. התופעה פורסמה ב-Reddit, שם הגולשים הביעו הלם ובלבול ממה שראו - במיוחד בהתחשב באופן שבו האתר מקבל את נתוני הלוויין.

אם לא די בכך כדי לבלבל את העניינים, צצו גם צילומים של האנומליה הענקית שהתחילה את דרכה איפשהו ליד אנטרטיקה, לפני שהיא עושה את הדרך לקייפטאון שם היא נעלמה.

אנומליית חור שחור בקייפ טאון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מה זה אמור להיות?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחד מהגולשים ניסה להסביר מדוע מדובר במידע מהימן: "באתר משתמשים בלוויינים עם מכשירי מדידה מדויקים שמשתמשים בהצלבת נתונים כדי לדייק, כך שהנתונים הם לגיטימיים ומאומתים, כל עוד לא מדובר בתקלה/באג בתוכנת הויזואליזציה, שזה כנראה די סביר".

עוד תופעות בלתי מוסברות
צילומים של נאס"א חשפו משהו מוזר מאוד ובלתי מוסבר באוקיינוס

עב"ם חלף על פני הירח והאסטרונום שתיעד אותו "לא יכול להסביר מה זה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צפו בתיעוד

@gymrat34lyfe Crazy Wave anomoly just off rhe coast of Cape Town in Africa. They have had crazy weather, as im sure you have seen on tiktok. Not sure what this is, just saw it and wanted to put it out there. This is the only app that shows the anomoly. App is called Ventusky.com. Not sure if their credibility, just reporting what i have seen. Do not take people literally when they give assumptions. Go and do research on your own to formulate your opinion. #weather #africa #crazy #waves ♬ Epic News - DM Production

כמה מהעוקבים סברו שזה יכולה להיות "פעילות סייסמית תת ימית" (כלומר רעידת אדמה מתחת לפני המים), בעוד שאחרים טענו שזה היה סוג של "עב"מ נייד שמסתתר מתחת לפני המים" - כמובן. עם זאת, רבים מהגולשים בפורום ברדיט שחוקר עב"מים ציינו שאם אכן היה מדובר בעב"מ שזז כל כך מהר, הוא היה גורם לגל הצונאמי הגדול ביותר בהיסטוריה.

בגישה שפויה יותר, משתמש אחד טען ש"מקור הנתונים עבור השכבה המציגה את האנומליה הוא מודל חיזוי. אני מניח שזה מבוסס על נתונים שנאספו ממצופים ואז הם מורחבים החוצה למודלים של התפשטות. אני מרגיש כאילו אחד או שניים מהמצופים האלה שתופסים גלים גדולים מספינה עלולים לגרום למודל לחזות גלים גדולים כאלה, אם כי זה נראה קצת גדול מדי. אולי זה היה גל בודד שפגע בכמה חיישנים והעיף את המודל, אבל אני מרגיש שגלי הגיבוע העצומים - בגודל של מדינה - חייבים להיות פשוט טעות במודל החיזוי"

אולי עונה על השאלה, גולש שעוקב אחרי גלים באופן קבוע ניסה לענות גם הוא על השאלה וטען שגובה פני הים והגלים יכולים להגיע "ל-100 רגל בלב ים לעיתים קרובות" וזה "לא משהו שצריך להיבהל ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully