וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל פיטרה עוד 20 עובדים פרו-פלסטינים שמחו נגד ישראל

עודכן לאחרונה: 24.4.2024 / 13:18

ענקית הטכנולוגיה ממשיכה במאבק הצודק - ופיטרה 20 עובדים נוספים שלקחו חלק פעיל במחאות נגד שיתוף הפעולה עם ישראל בשבוע שעבר, ואף התבצרו במשרד מנכ"ל מחלקת הענן. גוגל בתגובה: "כל אחד מאלה שהעסקתם הופסקה היה מעורב באופן אישי בהפרעות בתוך הבניינים שלנו"

משרדי גוגל. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
משרדי גוגל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

גוגל ממשיכה בנקיטת צעדים משמעתיים כנגד עובדים פרו-פלסטינים, חלק מקבוצת "No Tech for Apartheid", שהשתתפו במחאות נגד שיתוף הפעולה שלה עם ממשלת ישראל. 20 עובדים נוספים פוטרו היום (שלישי), לאחר אירועים בשבוע שעבר בהם עשרות עובדים התפרעו והתבצרו במשרד מנכ"ל גוגל קלאוד, תומאס קוריאן, עד להגעת המשטרה. המהלך הנוכחי מביא את מספר העובדים המפוטרים בעקבות המחאה ל-50.

הפיטורים מגיעים מספר ימים לאחר שמנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, כתב לעובדים בתזכיר כי עליהם להימנע מלהפוך את החברה ל"פלטפורמה אישית" או "לנהל מאבקים בנושאים שנויים במחלוקת או בדיונים פוליטיים". מנגד, ג'יין צ'ונג, דוברת קבוצת "No Tech for Apartheid", השיבה כי "החברה מנסה לדכא מחאה, להשתיק את עובדיה ולחזק את השליטה שלה עליהם".

כזכור, העובדים מחו על שיתוף הפעולה של ענקית הטכנולוגיה עם ממשלת ישראל, ודרשו את ביטול פרויקט "נימבוס", חוזה משותף של גוגל ואמזון בשווי 1.2 מיליארד דולר המספק שירותי ענן ומרכזים נתונים לממשלת ישראל.

הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ למשרדי גוגל בקליפורניה/רויטרס

גוגל פיטרה בעבר עובדים שהעבירו ביקורת פומבית על החברה, אך מעולם לא פיטרה כל כך הרבה אנשים בבת אחת. בענקית הטכנולוגיה מסבירים שכל עובד שפוטר הפריע באופן פעיל לתקינות העבודה במשרדים, בעוד שהעובדים דוחים את הטענות וטוענים שחלק מהמפוטרים כלל לא נכנסו למשרד החברה ביום ההפגנות המתואמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מגוגל נמסר בתגובה:

"כפי שציינו, המשכנו לחקור את ההפרעות שבוצעו בבניינים שלנו ב-16 באפריל. בחנו מידע נוסף שסיפקו עמיתים לעבודה שהופרעו פיזית על ידי אותם עובדים, שלקחו חלק באירוע ולקח זמן רב יותר לזהות אותם, בין היתר בגלל שחבשו מסיכה ולא ענדו את תג העובד שלהם. חקירת האירועים הללו הסתיימה כעת, והפסקנו את העסקתם של עובדים נוספים שנמצא שהיו מעורבים באופן ישיר בהפרעות הפיזיות. חשוב להדגיש, שכל אחד מאלה שהעסקתם הופסקה היה מעורב באופן אישי בהפרעות בתוך הבניינים שלנו. בדקנו את המידע בקפידה שוב ושוב".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully