וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אתם שומרים את קופסת האייפון הישנה שלכם? זאת הסיבה הפסיכולוגית

עודכן לאחרונה: 3.7.2024 / 0:14

קונים רבים של אייפון (וגם מכשירי אנדרואיד) לא זורקים את קופסת המכשיר שלהם גם אחרי שפתחו אותה ולא נשאר בה כלום. מסתבר שישנם מספר היבטים פסיכולוגים שמסבירים על ההחלטה הזאת, וזה ממש לא מפתיע

פתיחת קופסה אייפון 15 פרו מקס/ינון בן שושן

לשמור את הקופסה של האייפון אחרי שפתחתם אותה והתחלתם להשתמש בו זה אחד הדברים המוזרים שמסתבר שכמעט כולם עושים, אבל למה בעצם? ב-Ladbible הסבירו שעיצוב האריזות של אפל אולי נראה כמו בחירה תמימה שעושה החברה, אבל הגורמים הפסיכולוגיים שמאחורי העיצוב הם למעשה אלו שגורמים לזה לעבוד.

החלטת חברת אפל לאמץ עיצובים פשוטים ונקיים לכל אריזות המוצרים שלה באתר האינטרנט ובכל המודעות שהיא מפרסמת, משתמשת באסטרטגיה פסיכולוגית חכמה מאוד שגורמת לנו ליצור קשר משמעותי עם המותג והמוצרים שלה.העקרון הפסיכולוגי הראשון שמשחק פה תפקיד הוא "אפקט הבעלות" (באנגלית: Endowment effect), שהוא הרעיון שאנשים נוטים לייחס ערך גבוה יותר לחפצים שהם מחזיקים בהם פשוט בגלל שהם בבעלותם. לפי תופעה זו, אנשים נוטים לתת ערך כלכלי גבוה יותר למוצר אשר בבעלותם, מאשר למוצר דומה או זהה לו אשר אינו בבעלותם.

כשאנחנו רוכשים מוצרים של אפל, אנחנו לא קונים רק את המכשיר עצמו, אלא את "החבילה השלמה" - שכוללת את האריזה הפיזית שבה הוא מגיע. לפי המגזין "The Fast Company", קופסאות האייפון (ושאר מוצרי אפל) מתהדרות באריזה איכותית ואסתטית המשפרת את החוויה עבור בעלי המכשיר, תוך שהן גורמות לאריזה להרגיש יקרת ערך וראויה לשמירה למרות שהיא למעשה רק חתיכת קרטון.

עוד על אייפון
מנכ"ל אפל חשף בראיון באיזה אייפון הוא משתמש, אבל זה לא החלק המפתיע

אמיתי לגמרי: מעכשיו אפל מאפשרת לכם לשלוט באייפון עם העיניים

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
@maxklymenko Secret psychology of Apple packaging ? Do you keep empty Apple boxes? ? #learnontiktok #business #apple #psychology #iphone #marketing ♬ original sound - Max Klymenko

עיקרון פסיכולוגי נוסף שמשפיע עלינו וגורם לנו שלא לזרוק את הקופסה הוא "אפקט ההילה" (Halo Effect) - הטיה קוגניטיבית שבה דעה חיובית שלנו על אדם או דבר בתחום מסוים, משפיעה על הרושם שלנו עליו בתחומים אחרים. אפקט ההילה מתרחש כאשר אנחנו מחילים את התכונות החיוביות או השליליות של אדם או של מוצר על דברים נוספים בסביבתו, ובכך "צובעים" אותו ואת סביבתו בגוון אחיד.

בהתנהגות צרכנים אפקט ההילה מתאר מצב בו צרכן מעדיף מוצרים מסוימים עקב חוויות חיובית עם מוצרים אחרים של אותו היצרן. אפקט ההילה נותר בגלל מודעות מותג חזקה. בגלל המוניטין של אפל בתור מותג מוביל ויוקרתי עם מוצרים איכותיים ללא רבב, בהשוואה לטלפונים או מוצרי טכנולוגיה של חברות אחרות, צרכני אפל ייטו לראות גם את האריזה כעדיפה והיא משדרת ללקוח תחושה של יוקרה וסטטוס חברתי גבוה. העיצוב המינימליסטי, המסוגנן והקלאסי של אריזות מוצרי אפל, יחד עם הציפייה שעולה בזמן פתיחת הקופסה, הופכים את חוויית הקנייה של מוצר חדש כמעט לחוויה יוקרתית. אפשר להשוות את זה לפתיחת קופסה של פריט אופנה יוקרתי - התחושה של היוקרה מעלה את הערך שאנחנו מייחסים למוצר ומתחברת לרצון שלנו בסטטוס חברתי גבוה יותר.

הצבע הוא גם גורם מפתח באריזה, כאשר הקופסה הלבנה האייקונית של המותג נתפסת כטהורה - אך גם מתוחכמת - בו זמנית. פסיכולוגים של צבע מסבירים שלובן יוצר תחושה של פתיחות ומרחב, מה שעוזר גם לבנות את הציפייה במהלך תהליך הפתיחה. לא פחות חשוב, פתיחת הקופסה בפני עצמה מנצלת את הסקרנות הטבועה בנו ואת האהבה שלנו להפתעות. פתיחת מוצר נותנת לנו דרך לספק את הרגשות שלנו, תוך ידיעה שתחושות של שמחה ואושר יגיעו כשתגיעו למכשיר עצמו.

השילוב של הגורמים הפסיכולוגיים האלה פועלים יחד כדי ליצור תגובה רגשית אצל הצרכן, וכך האריזה הופכת ליותר מסתם קופסה אלא חלק עיקרי מחוויית המוצר שרבים - כולל אני - לעולם לא זורקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully