וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרמה בתחנת החלל: האסטרונאוטים יישארו תקועים מחוץ לכדור הארץ לזמן בלתי ידוע

עודכן לאחרונה: 30.6.2024 / 9:49

נאס"א ובואינג מתכננות להקדיש את השבועות הקרובים לביצוע בדיקות על הקרקע, במטרה להבין טוב יותר את התקלות במנועי החללית סטארליינר, בטרם יאשרו לצוו לחזור לכדור הארץ

האסטרונאוטים של נאס"א בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס. רויטרס
האסטרונאוטים של נאס"א בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס/רויטרס

עיכוב נוסף בחזרת החללית סטארליינר (Starliner) לכדור הארץ: בכיר בסוכנות החלל האמריקנית אמר בסוף השבוע כי בשבועות הקרובים מהנדסים יחקרו בעיות שהתגלו בחללית, בין היתר דליפת הליום, תקלה שהייתה ידועה עוד לפני השיגור לחלל. בעקבות התקלות, נאס"א וחברת בואינג מתכננות להקדיש זמן לא מוגדר לביצוע בדיקות על הקרקע, במטרה להבין טוב יותר את התקלות במנועי החללית סטארליינר, בטרם יאשרו לצוות האסטרונאוטים לחזור לכדור הארץ.

במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שישי, הדגישו גורמים רשמיים כי האסטרונאוטים בוץ' וילמור וסוני ויליאמס "אינם תקועים" בתחנת החלל הבינלאומית. "אנחנו לא ממהרים הביתה," אמר סטיב סטיטש, מנהל תוכנית הצוותים המסחריים של נאס"א. כזכור, החללית סטארליינר עגנה בתחנת החלל ב-6 ביוני, למה שהיה אמור להיות ניסוי טיסה בן 10 ימים.

תחילה נמסר כי סטארליינר תוכל לעגון בתחנת החלל למשך 45 ימים בלבד, בשל מגבלות של הסוללות שלה, אך סטיטש אמר במסיבת העיתונאים כי הסוללות נטענות מתחנת החלל, כך שניתן להאריך את משך השהייה. "אני רוצה להבהיר שוב שווילמור וויליאמס אינם תקועים בחלל," אמר סטיטש. "אנחנו מתכננים להחזיר אותם בסטארליינר, בזמן המתאים".

שיגור החללית Starliner. רויטרס
שיגור החללית Starliner/רויטרס

לפי הגורמים הרשמיים, סטארליינר פועלת כשורה בזמן שהיא עוגנת בתחנת החלל, והחללית עדיין יכולה לשמש כסירת הצלה כדי להחזיר את האסטרונאוטים הביתה במקרה חירום. מארק נאפי, סגן נשיא ומנהל התוכנית בבואינג, חזר על דבריו של סטיטש ואמר: "אנחנו לא תקועים בתחנת החלל, הצוות אינו בסכנה, ואין סיכון מוגבר כאשר נחליט להחזיר את סוני ובוץ' לכדור הארץ."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully