וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרונאוט חושף: "כשצפיתי בכדור הארץ מהחלל הבנתי שאנחנו חיים בשקר"

18.7.2024 / 0:02

האסטרונאוט רון גארן קיבל פרספקטיבה שונה על כדור הארץ כששהה 178 ימים בחלל והנה הוא מספק את תובנותיו: "האנושות משקרת לעצמה"

תצפיות על כדור הארץ - כפי שצולמו על ידי אסטרונאוטים של נאס"א בחלל/NASA

לכולנו מתישהו נפלה ההבנה שהדברים שאנחנו מתעסקים בהם או רבים עליהם הם חסרי כל חשיבות לעומת הבעיות האמיתיות של העולם. זה מה שקרה לאסטרונאוט הוותיק של נאס"א, רון גארן, שבילה 178 ימים בחלל החיצון וקיבל פרספקטיבה שרק מי שמסתכל על כדור הארץ ממקום כל כך רחוק - יכול לקבל.

בזמן שרון גארן בילה את זמנו בחלל, הוא הביט מטה אל כדור הארץ וזכה ל"תובנה מפכחת", לדבריו, "שאנחנוו חיים בשקר". בקריירה המפוארת שלו, האסטרונאוט בן ה-62, בילה 178 ימים בחלל וחצה 115 קילומטרים ב-2,842 מסלולים שונים. בשיחה עם Big Think בנושא, הוא תיאר עד כמה זמנו בחלל השפיע על תפיסת המציאות שלו. הוא סיפר שהוא נותר עם הרגשה חזקה שבני אדם טועים לגבי כל דבר שהחליטו לדאוג לגביו. הוא זיהה את הדברים שלדעתו אנו צריכים לתעדף על פני אלה שאנו נוטים לבזבז עליהם הרבה זמן ואנרגיה.

רון אמר: "כשהסתכלתי מהחלון של תחנת החלל הבינלאומית, ראיתי את הבזקי הפפראצי של סופות ברקים, ראיתי וילונות רוקדים של זוהר צפוני שנראו כל כך קרובים כאילו יכולתי להושיט יד ולגעת בהם, וראיתי את הרזון הבלתי ייאמן של האטמוספירה של הכוכב שלנו. באותו רגע, נפלה עליי ההבנה שהשכבה היותר דקה מנייר הזו שומרת בחיים על כל יצור חי על הכוכב שלנו".

טסתי לחלל וגיליתי שקר ענק:

הוא הוסיף: "ראיתי ביוספרה ססגונית שופעת חיים. לא ראיתי את הכלכלה. מכיוון שהמערכות מתוצרת האדם שלנו מתייחסות לכל דבר, כולל המערכות תומכות החיים של הפלנטה שלנו, כחברת הבת בבעלות מלאה של הכלכלה העולמית, זה ברור מנקודת התצפית של החלל שאנחנו חיים בשקר".

עוד בנושא:
אסטרונאוט הסתכל על כדור הארץ מתחנת החלל - וראה גולגולת ענקית מביטה בו

"נקודה בוהקת": אסטרונאוטית צילמה את תחנת הכוח התרמו־סולארית בנגב מהחלל

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

רון הסביר כי האנושות צריכה לעסוק יותר בשמירה על כדור הארץ שלנו מאשר בכלכלה העולמית: "מנקודת התצפית מהחלל ברור שאנחנו חיים בשקר. אנחנו צריכים לעבור מחשיבה של 'כלכלה, חברה, כוכב לכת' - לחשיבה של 'כוכב לכת, חברה, כלכלה'. ככה אנחנו נוכל להמשיך בתהליך האבולוציוני שלנו. יש את הנורה הזו שצצה ברגע שבו מבינים עד כמה כולנו קשורים זה בזה ותלויים זה בזה".

רק נסיים לצפות בפרק של "האח הגדול" ואנחנו על זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully