וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: האם הרובוט השואב-שוטף העוצמתי מכולם שווה את המחיר?

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 10:09

בעולם מגדירים את ה-DREAME X40 Ultra כפסגת הרובוטים השואבים-שוטפים, אבל האם הוא שווה את תג המחיר הגבוה שלו? נצמדנו למשך שבועיים למכשיר החדש וחזרנו עם רשמים מהשטח

DREAME X40 Ultra בפעולה/מערכת וואלה, דורון קופרשטין

מה, עוד אחד? מה היה רע בראשון?! אני שואל בטון חצי גוער את אשת יחסי הציבור שמציעה לי לארח בביתי לשבועיים של התנסות את הרובוט השואב-שוטף X40 Ultra, הדגם החדש מבית DREAME. רק לפני כחודשיים סקרתי במדור זה את ה- L20 Ultra, הדגם הקודם של אותה חברה, וכבר אחד חדש? מה כבר יכול להיות יותר טוב מהראשון, ששאב וקרצף לי את הדירה ואפילו חשף את צבעו המקורי של השטיח בסלון?

אז מסתבר שכן. גם אם קצב החיים שלי אינו תואם את קצב התפתחות הטכנולוגיות המתחדשות, לדגם החדש של DREAME יש ועוד איך מה לחדש. וכך בבוקר אחד חמים נחתה בביתי קופסה גדולה ובתוכה "לבנה", זה השם שבחרו בנותיי לשואב החדש והלבן שתפס את מקומו של "רובי", הדגם הקודם, שהשאיר עלינו רושם טוב ונאלצנו להיפרד ממנו לשלום ברוב כאב רק לאחרונה.

אז אחרי שבועיים עם ה-X40 Ultra, אני יכול לומר בפה מלא שהוא מציב רף חדש בעולם הניקיון האוטומטי לבית. עם שילוב של טכנולוגיות מתקדמות וביצועים יוצאי דופן, המכשיר הזה מבטיח ניקיון יסודי ויעיל יותר, אפילו מהדגם הקודם והטוב (ויסלח לי רובי).

עוצמת שאיבה (כמעט) כפולה

אחד היתרונות הבולטים של ה-X40 Ultra הוא עוצמת השאיבה המרשימה שלו. עם כוח יניקה של 12,000Pa, הוא מציב סטנדרט חדש בקטגוריה. מדובר בעלייה משמעותית ביחס ל-L20 Ultra, שהגיע עם כוח יניקה של 7,000Pa. שזה אגב מעולה, אבל למה להתווכח מכשיר שכמעט ומכפיל את יעילותו בשאיבה? ואכן, לבנה שלנו ידעה להתמודד עם כל פירור, שיערה ואבק שנקרו בדרכה. וכשבמקרה פספסה משהו, ידעה בעצמה לחזור לאותו אזור ולאסוף את אשר שכחה. מנפלאות ה-AI.

דגם זה מגיע גם עם מערכת סינון משופרת המסננת, כך לפי היצרן, 99.99% מהחלקיקים הקטנים. אין כמובן דרך ביתית יעילה לבדוק את אמיתות טענה זו, אבל אסתפק בכך ששטיח הסלון, שנוקה באמצעים אחרים רק יומיים לפני שלבנה עלתה עליו, אילץ אותי לרוקן את מיכל האבק שהתמלא כמעט כולו אחרי שסיימה לשאוב אותו.

DREAME X40 Ultra. מערכת וואלה, דורון קופרשטין,
תחנת העגינה מנקה את המגבים באופן אוטומטי, מייבשת אותם בחום, וממלאה מחדש את מיכל המים של הרובוט/מערכת וואלה, דורון קופרשטין

מערכת שטיפה משופרת

ה-X40 Ultra מצויד במערכת שטיפה מתקדמת הכוללת שני מגבים מסתובבים. בניגוד למערכות מסורתיות המשתמשות במטלית סטטית, המגבים המסתובבים מאפשרים ניקוי יסודי יותר של כתמים עקשניים. בנוסף, דגם זה יודע להפעיל לחץ מתון על הרצפה, במטרה לחסל בצורה יעילה יותר כל כתם עקשן.

כתם אחד כזה היה ממש בסמוך לפח האשפה. בקבוק שוקו שנזרק לפח טפטף מעט על הרצפה והותיר כתם חום שהיה כבר יבש. תחילה לבנה עברה מעליו, והוא נותר במקומו. כשסיימה לקרצף את אזור המטבח זיהתה שהכתם עודנו שם. בלי לקטר עשתה אחרוה פנה ועמדה שניות ארוכות מעל הכתם הסורר. התוצאה - רצפה נקייה נטולת טיפות שוקו. מרשים.

הדגם החדש גם מצויד במערכת המאפשרת לרובוט להגיע גם לפינות ולאורך קירות ביעילות רבה יותר. מדובר בתוספת משמעותית לעומת הדגם הקודם, המאפשרת ניקוי יסודי יותר של כל שטח הבית. כן, גם את קו הפאנלים הידוע לשמצה.

תחנת עגינה משופרת

גם תחנת העגינה קיבלה בדגם החדש שדרוג משמעותי ביחס לדגמים הקודמים. היא כוללת מיכל מים נקיים בנפח 4.5 ליטר ומיכל מים מלוכלכים בנפח 4 ליטר, שמאפשרים פעולה ממושכת יותר ללא התערבות המשתמש. שמתי לב גם שהמיכלים בדגם זה זכו לרמת איטום גבוהה יותר, כך שבהחלט ניתן להשאירם ללא ריקון או מילוי חדש גם חודש וחודשיים מבלי שיסריחו את הבית. בנוסף, התחנה מנקה את המגבים באופן אוטומטי, מייבשת אותם בחום, וממלאה מחדש את מיכל המים של הרובוט.

ניווט וסריקה מדויקים יותר

ה-X40 Ultra משתמש במערכת ניווט מתקדמת המשלבת קרן לייזר ומצלמה. מרכיבים אלו מאפשרים לו ליצור מפה מדויקת של הבית ולנווט ביעילות, תוך הימנעות ממכשולים. בחברה טוענים שהשיפור בדיוק הניווט מאפשר כיסוי טוב יותר של שטח הניקוי בהשוואה לדגמים קודמים. אישית לא הבחנתי בהבדלים מהותיים ביחס לדגם הקודם. שניהם קיבלו ציון מעולה בתחום הניווט.

זיהוי משטחים חכם יותר

אחת התכונות המרשימות של ה-X40 Ultra היא יכולתו לזהות סוגי משטחים שונים ולהתאים את אסטרטגיית הניקוי בהתאם. הוא מסוגל להבחין בין רצפה קשיחה לשטיח, ולשנות את עוצמת השאיבה והשטיפה בהתאם לכל סוג משטח. למעשה, זה מייתר את הצורך לתכנת באפליקציה את סוג הרצפה או את מיקום השטיח בחדר. הרובוט עצמו מזהה זאת.

בשונה מהדגם הקודם, כששולחים את הרובוט לנקות שטיחים, הוא משאיר את מגבי הרצפה בתחנת העגינה, כך שאין סיכוי לטפטופים מקריים על השטיח.

DREAME X40 Ultra. מערכת וואלה, דורון קופרשטין,
אפשר לטעות שהוא לא עובד. פעולה שקטה עד מחשידה/מערכת וואלה, דורון קופרשטין

פעולה שקטה (הרבה) יותר

לעומת הדגם הקודם (ומכשירים של מותגים אחרים שראיתי בפעולה), ה-X40 Ultra אינו מרעיש. כל כך לא מרעיש שאפשר לשבת ולצפות בטלוויזיה מבלי לשמוע כמעט שבזמן שאתה מתכרבל על הספה, מישהו אחר בבית עובד. למעשה, קל לטעות ולחשוב שהרובוט נתקע או סתם החליט להפסיק באמצע כצעד מחאה כלשהו. אבל לא, הוא פשוט שקט מאוד, ובתחום זה ההשוואה לדגם הקודם היא מהותית. הקודם ניקה ומירק לשביעות רצוני המלאה, אבל זה עלה ברעש גדול בעוצמות כאלו שלא מסונכרנות עם עוצמות הווליום בטלוויזיה. פלוס ענק.

אפליקציה חכמה ושליטה קולית

באלו גם ניחן הדגם הקודם, ועדיין - האפליקציה של DREAME מאפשרת שליטה מלאה על הרובוט, כולל תכנון מסלולי ניקוי, הגדרת אזורים אסורים, ועדכוני תוכנה. בנוסף, ה-X40 Ultra תומך בשליטה קולית באמצעות Alexa ו-Google Assistant, מה שמקל על הפעלתו ללא מגע יד. רק חבל שהעברית הקלוקלת באפליקציה עדיין לא תוקנה. עם כל הכבוד לגוגל טרנסלייט, יש דברים שרק יד אדם (או עין, ליתר דיוק) יכולה לעשות.

לסיכום, אין ספק שה-DREAME X40 Ultra הוא קפיצת מדרגה משמעותית בעולם הרובוטים השואבים-שוטפים. אתרי ביקורת רבים בעולם מגדירים דגם זה כפסגת השואבים השוטפים, ובצדק. עם עוצמת שאיבה גבוהה, מערכת שטיפה מתקדמת, ותחנת עגינה חכמה, הוא מציע פתרון ניקיון כולל, עוצמתי ויעיל יותר ממתחריו בשוק.

עכשיו בואו נדבר על העלות של כל הטוב הזה. 5,790 שקל הוא תג המחיר באתר היבואן הרשמי, כשבחנויות אחרות תוכלו להשיגו במעט פחות. אז אמנם הוא מתומחר זול ב-100 שקלים מהנמסיס שלו בשוק הרובוטים השואבים-שוטפים (הרובורוק S8 MaxV Ultra, גם אותו סקרנו כאן במדור), אבל עדיין מדובר בהשקעה לגמרי לא קטנה. אז אם אתם שייכים לסוג האנשים שמחפשים את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום הניקיון האוטומטי, אין ספק שזו תהיה רכישה טובה וחכמה מחברה אמינה שיודעת לספק את הסחורה. אבל אם, למשל, אתם מחזיקים בדגם הקודם (והלא פחות טוב), נראה שהשדרוג לדגם החדש, בשלב הזה לפחות, מיותר.

דבר נוסף שעלול להפריע (לחלקכם לפחות) - תחנת העגינה. למרות עיצובה האלגנטי, התחנה תופסת שטח לא מבוטל, בעיקר בגובה. אז אפשר למקם אותה במקום נסתר בדירה או בבית ואז הבעיה נפתרת. מצד שני, חלק גדול מיתרונות המכשיר (כמו למשל מיכלי המים הענקיים) מגיעים בזכות הגובה הרב יחסית של תחנת העגינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully