וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנים אחרי תקרית רוזוול: התרסקות העב"מים שהממשלה מנסה להסתיר

9.10.2024 / 0:05

בעוד שתקרית רוזוול הפכה למפורסמת בכל העולם, תצפית עב"מים שניהלו קרבות בשמיים והטרידה עיר קטנה באריזונה נותרה סודית במשך עשרות שנים. כעת נחשפים פרטים חדשים ומפתיעים עליה

מה קורה מתחת לפני האדמה ליד העיר דולצ'ה בניו מקסיקו?/the_woken_undead/

תקרית העב"מים המפורסמת משנת 1947 שזעזעה עיר קטנה בניו מקסיקו ובהמשך גם את כל העולם הייתה רק ההתחלה. 6 שנים מאוחר יותר התרחש אירוע פחות מפורסם אך אפילו יותר משמעותי מזה שאירע ברוזוול - כשמסמכים ממשלתיים הנוגעים אליו דלפו לאחרונה ונראה שהם שופכים אור חדש על מה שקרה באותו לילה שנוי במחלוקת.

בהודעות ששותפו ברשתות החברתיות, גורם מודיעין בכיר טוען כי הציבור "ישרא עם פה פעור" כשיגלה את כל האמת. נראה כי חשיפת המידע מאששת אגדה אורבנית ארוכת שנים מהעיר קינגמן, אריזונה, שם המקומיים מספרים כמעט 70 שנה למבקרים את "סיפור התרסקות העב"מים" שאירע ב-1953.

על פי הדיווחים, אנשים רבים ראו לפחות עב"ם אחד נופל מהשמיים ב-21 במאי, ממש מחוץ לעיר הקטנה שבמדבר מוהאבי, הממוקמת 160 ק"מ מלאס וגאס. "זה נדיר מאוד שיש עדים מרובים, מקורות מידע מרובים, המאשרים אירוע כזה", אמר לאחרונה לערוץ המקומי 12News פרסטון דנט, מחבר UFOs Over Arizona ("עב"מים על שמי אריזונה").

בראיון קודם ל-AZ Central, דנט כינה את ההתרחשות "אחת מהתרסקויות העב"מים המאומתות ביותר בארצות הברית".

המקומיים מספרים את הסיפור של התרסקות עב"מים כביכול בקינגמן, אריזונה, במשך עשרות שנים. 12 News, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המקומיים מספרים את הסיפור של התרסקות עב"מים כביכול בקינגמן, אריזונה, במשך עשרות שנים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, 12 News

מוסד מקומי, מוזיאון מוהאב להיסטוריה ואמנויות, אפילו מתגאה בתערוכה על ההתרסקות, שהמקומיים - ולאחרונה מגישי פודקאסטים - מנסים לרדת לעומקה כבר שנים. הארי דרו הוא אחד מאותם מקומיים. ההיסטוריון של האזור יצר סרט תיעודי על התעלומה החוץ-ארצית לפני מספר שנים. דרו אמר ל-8NewsNow שעדים תיארו שראו שמונה עב"מים - המכונים גם "תופעות אוויריות בלתי מזוהות" (UAPs) בימינו - בשמי הלילה, כשהם מעורבים במה שנראה כסוג של קרב. בסופו של דבר, אמר, התרסקו במקום שלוש חלליות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ההתרסקות אירעה בערך באותו זמן שאירעה סדרת ניסויים גרעיניים בנבאדה הסמוכה בשם הקוד Operation Upshot-Nothole, כך עולה ממסמכים צבאיים שנחשפו. לפי הדיווח, יומיים קודם פוצצו שם פצצת אטום שהביאה לקרינה חזקה. במהלך הלילה המדובר חללית אחת עלתה באש כשהתנגשה בהר, אחרת נמצאה שלמה במדבר ללא נזק - ושלישית התרסקה ליד מאגר מים קטן, שהצבא וצוות מדענים חנו סביבו, טען דרו והוסיף שישנם דיווחים בכל רחבי העולם על תצפיות של עב"מים באזורים בהם יש קרינה גרעינית.

עוד בנושא:
סוכן CIA לשעבר חושף סודות על אזור 51: "פגשתי חייזרים בשר ודם"

האם זו העדות הראשונה לביקור חייזרים בכדור הארץ - שלא שמעתם עליה?

מסמכים שהודלפו מראים שלפקיד ממשלתי בכיר היה ידע רב על התקרית ועל פרוטוקולים אחרים של עב"מים:

על אף שחלק גדול מהתיאוריה של החוקר שנויה במחלוקת בקרב חוקרי העב"מים - הוא מאמין שהניסויים הגרעיניים שבוצעו הם שהובילו להתרסקות העב"מים. דנט טוען שיש לו הוכחות שהייתה תגובה צבאית באותו לילה ו-40 חיילים הגיעו לאחד האתרים. "החפץ שמצאו תואר כמתכתי, ברוחב של 9 מטרים ובגובה של מטר אחד, בצורת אליפסה עם אשנבים", אמר דנט ב-2016, "בפנים היו שניים עד ארבעה יצוריים דמויי בני אנוש, בגובה של קצת יותר ממטר, שמצאו את מותם על פי רוב המקורות. היו להם עיניים גדולות והם לבשו חליפות מתכתיות".

פרויקט חקירת אתר ההתרסקות היה סודי ביותר: מדענים הגיעו באוטובוס מושחר למקום כדי שלא ידעו היכן הם נמצאים ואלוף משנה בחיל האוויר הבהיר להם את חשיבות השמירה על הסודיות.

עם זאת, 20 שנה לאחר מכן חתם המדען ארתור סטנסל על תצהיר המאשר שהיה נוכח באתר המסתורי. "זה היה תפקידו של סטנסל לקבוע בעצם את המהירות של האובייקט הזה בזמן שהוא התרסק, על סמך השקע שהוא עשה באדמה - והוא העריך שזה היה בערך 2,000 קמ"ש".

דנט טוען שהממשלה לקחה את החללית לאזור חשאי, על פי מידע של תביעה שנחשפה 50 שנה לאחר מעשה. "כלי התעופה האלה נאספים, נלקחים לבסיסים שונים של חיל האוויר, מעבדות מדעיות, ונלמדות באינטנסיביות, כדי להבין בדיוק מה אנחנו יכולים ללמוד עליהם", הוא אמר.

על אף שכל זה נשמע כמו עלילה מצוינת למותחן מדע בדיוני, נראה שהדיווחים הרבים קיבלו לגיטימציה נוספת לאחר שקצין מודיעין לשעבר חשף לאחרונה בציבור שיחת טקסט שניהל עם פקיד ממשלתי בכיר לא מזוהה בשנת 2020.

בשיחה בין כריסטופר מלון, סגן עוזר שר ההגנה לשעבר והמקור האנונימי נאמר ש"לאנשים תיפול הלסת" כשיבינו מה הממשלה באמת יודעת על התקרית. יותר מכך, הוא טוען כי רבים עדיין חוקרים את תקרית קינגמן. "אנחנו אוספים את המידע", נכתב בשיחה שצונזרה חלקית, "אנחנו גם יודעים על מזכר מסווג מאוד מאת מזכיר חיל האוויר של ארצות הברית שקיים ועדיין בתוקף במטרה לשמור על הפרטים בסודיות מירבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully