וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור הארץ מקבל ירח שני - אבל לא להרבה זמן

18.9.2024 / 0:01

מומחי חלל מאשרים שכדור הארץ צפוי לקבל מיני ירח נוסף עוד החודש והוא ישאר שם למשך פחות מחודשיים לפני שיחזור אלינו שוב בינואר 2025 ואז שוב ב-2055

הירח כפי שצולם על ידי חללית אוריון/NASA

הביטו לירח. לא לזה. לשני! אסטרונומים מאשרים כעת כי כדור הארץ עומד לקבל ירח שני תוך מספר שבועות לתקופה קצרה. אל דאגה, הם מבטיחים, הוא עוד יחזור.

אז נתחיל בלהבהיר שלא מדובר בירח אמיתי אלא במיני ירח שהוא למעשה אסטרואיד. בדרך כלל כשאנחנו שומעים על אסטרואידים, זה בהקשר לכך שהם עושים את דרכם לכיוון כדור הארץ ועלולים לחדור את שכבת האטמוספירה שלנו. עם זאת, כשמדובר באסטרואיד 2024 PT5, שהתגלה ממש לא מזמן ב-7 באוגוסט - מדובר במקרה שונה. הוא צפוי לשמש עבורנו "ירח שני" לזמן מוגבל. העצם השמימי צפוי להילכד במסלול כדור הארץ ובכך להפוך למיני ירח. הוא ישאר בטווח הכבידה של כדור הארץ רק למשך 56.6 ימים, כפי שדווח על ידי IFL Science.

האסטרואיד, שקוטרו כ-10 מטרים, נחקר על ידי שני אסטרונומים - קרלוס דה לה פואנטה מרקוס וראול דה לה פואנטה מרקוס, מאוניברסיטת קומפלוטנסה שבמדריד. לאחר שחקרו את מסלולו, הם מאמינים שהוא ייתפס במסלול כדור הארץ ביום ראשון ה-29 בספטמבר ויישאר במסלולו עד יום שני ה-25 בנובמבר. לאחר מכן, האסטרואיד אמור ליפול בחזרה למסלול השמש ולהמשיך במסעו דרך מערכת השמש. כלומר, למשך קצת יותר מ-56 ימים לכדור הארץ יהיו שני ירחים.

קרלוס וראול מאמינים שהאסטרואיד אינו פסולת חלל, שלעתים קרובות ניתן לטעות בה כמיני ירח. הם מאמינים שמדובר באסטרואיד ארג'ונה - עצם קרוב לכדור הארץ עם מסלול מאוד דומה לכוכב הלכת שלנו.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

למרבה הצער ועל אף שביקשנו מכם בהתחלה להביט בו, לא באמת סביר שתזכו לראות אותו בזמן שהוא מתקבל בברכה על ידי כדור הארץ - וזה עקב גודלו הקטן יחסית. החוקרים מבשרים שהוא לא יהיה נראה בעין בלתי מזויינת וגם לא באמצעות רוב הטלסקופים החובבים.


עוד בנושא:
לכדור הארץ יש עוד "ירח" - לפחות לעוד 300 שנים

הירח מתרחק לאט מכדור הארץ וזה מתחיל להשפיע עלינו

על פי המחקר שפורסם בכתב העת Research Notes of the American Astronomical Society, האסטרואיד צפוי לחזור למיקומו סביב כדור הארץ שוב כמיני ירח בינואר 2025 לפני שיעזוב אותנו שוב במהירות ויחזור רק ב-2055.

כדור הארץ כבר זכה בעבר לירח שני. אסטרואיד 2022 NX1 היה מיני ירח קצר מועד בשנת 1981. הוא עזב במהירות את אחיזתו של כוכב הלכת שלנו, לפני שחזר כמיני ירח בשנת 2022. ההערכה היא שהוא יחזור אלינו שוב בשנת 2051.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully