וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוכחה למסע בזמן": תמונה של ילד מחזיק אייפד מ-1941 הסעירה את הרשת

28.10.2024 / 0:04

האייפד המשוכלל יצא לשוק רק ב-2010, אבל תמונה שהועלתה ל"רדיט" של ילד שמחזיק את האביזר לכאורה בתור לקולנוע בזמן מלחמת העולם השנייה גרמה לויכוח. צפו

תעלומה: איך הופיע טלפון נייד בסרט של צ'רלי צ'פלין מ-1928?/@yaron_zilberstain

למרות שאין שום הוכחה לכך שנסיעה בזמן קיימת בפועל או בכלל אפשרית, היא ממשיכה להיות נושא שיחה חזק גם בשנת 2024... וכמובן שהרשתות החברתיות תורמות לכך. אנשים שטוענים שהם נוסעים בזמן מפרסמים סרטונים עם תחזיות מופרכות בטיקטוק והשיח התגבר כאשר מדענים גילו בתחילת השנה שיש עדויות לכך ש"נסיעה בזמן" היא דבר קיים.

זה קרה בגלל מחקר שפורסם ב-Nature Physics בשם "הפיכת הזמן במהלך הזדקנות החומרים" התמקד בזמן המערבב באופן יעיל את המבנה של חומרים מסוימים כמו זכוכית. המחקר מצא שהזמן אינו מתנהג בדיוק באופן ליניארי, למרות שהמדענים לא הצליחו לקבוע אם השינויים מתרחשים קדימה או אחורה.

הממצאים סיפקו תקווה לכך שנסיעה בזמן אפשרית. וכעת הנושא צף מחדש בעקבות תמונה מ-1941 שהועלתה ל"רדיט". התמונה, שבה נראית קבוצת בני נוער בתור בכניסה לקולנוע בשיקגו, צולמה על ידי אדווין רוסקאם. אמנם זה מרתק לראות כיצד היו בני נוער חיים בתקופה שבה התרחשה מלחמת העולם השנייה, אך יש ילד אחד בפרט שכולם מדברים עליו - הילד בצד ימין של התמונה שחלק גדול מהאנשים מאמין שיש בידו אייפד.

ילד בתמונה משנת 1941 מחזיק אייפד. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האם הילד מימין אוחז באייפד?/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כמובן שזה בלתי אפשרי כי האייפד הראשון שוחרר לשוק בשנת 2010, אז לפי הגולשים יש רק הסבר אחד אפשרי לתמונה הזו: הילד הזה הוא נוסע בזמן - הסבר הגיוני עבור משתתפי הפורום ברדיט שנקרא "timetravelercaught" - כללומר "נוסעים בזמן שנתפסו".

מנגד היו רבים שגיחכו למשמע הטענה הזו כשאחד כתב: "אם אני יכול לנסוע בזמן, יש לי אייפד ואני נער שחור - למה למען השם שאני אסע לשיקגו ב-1941 כדי לראות סרט?!".

וזו לא פעם ראשונה
אייפון נמצא ב-3 ציורים עתיקים: "אין הסבר אחר מלבד מסע בזמן"

תעלומה: איך הופיע טלפון נייד בסרט של צ'רלי צ'פלין מ-1928?

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

אז מה באמת רואים פה?

רבים אחרים הציעו פתרונות יותר הגיוניים - בינהם שהילד בסך הכל מחזיק מחברת או אפילו ספר תנ"ך. היו כאלה שהסבירו שמדובר בתופעה מוכרת לפיה המוח שלנו מפרש אובייקטים לפי הקשר סביבתי ולכן בעיניים שלנו הלוח הריבועי השחור נראה כמו אייפד, בעוד שעבור כל מי שהיה מסתכל בתמונה בזמן שבה היא צולמה היה ברור שזה מחברת או ספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully