וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמה תמונה סודית של עב"מ שיורט ע"י מטוס קרב מעל קנדה

29.9.2024 / 0:01

תיעוד של עצם בלתי מזוהה בצורה גלילית שיורט ע"י מטוס קרב של ארה"ב בשמי קנדה בדצמבר 2023 נותר עד היום מוסתר מעיני הציבור. תמונה ראשונה שלו פורסמה כעת ברשתות החברתיות

השרה לביטחון לאומי אניטטה אננד מודיעה על יירוט עצם בלתי מזוהה בשמי קנדה, דצמבר 2023/רויטרס

תמונה המציגה עב"מ שיורט ע"י מטוס קרב של ארה"ב בשמי קנדה בדצמבר 2023 פורסמה ברשת אחרי חודשים שהוסתרה מעיני הציבור. התמונה רק הציפה יותר שאלות ואי ודאות הנוגעות לעב"מ שריחף מעל נהר היוקון.

התמונה המטושטשת מציגה את "הבלון החשוד והגלילי" בגובה של 40,000 רגל מעל קנדה בפברואר 2023 ימים לפני שיורט, כך דיווחו ב-CTVNews, שהשיגה את התמונה מהמשרד להגנה לאומית של קנדה.

מטוס F-22 אמריקאי ירה באובייקט ב-11 בפברואר, 2023, לאחר שאותר לראשונה מעופף בשמי אלסקה שמונה ימים קודם לכן. גורמים רשמיים בארה"ב ובקנדה החלו לעקוב אחר העב"ם כשחצה למרחב האווירי של קנדה - וראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, נתן הנחייה ליירט אותו קצת אחרי השעה 16:50. טייס אמריקאי במטוס קרב F-22 ראפטור פגע באובייקט באמצעות טיל AIM 9x.

האובייקט המעופף שתואר כ"בלון מתכתי קטן עם מטען קשור" זוהה במסגרת שלושה מקרים אחרים שבהם התמודדו מדינות צפון אמריקה עם עצמים לא מזוהים בשמיים באותה תקופה. בין ה-10 בפברואר ל-12 בפברואר, שלושה עצמים זוהו צפים מעל צפון אמריקה לפני שיורטו מעל אלסקה, יוקון ואגם יורון, בהתאמה. כולם היו קטנים יותר מבלון הריגול הסיני החשוד שהגיע מאלסקה אל רחבי ארצות הברית לפני שיורט מעל דרום קרוליינה ב-4 בפברואר 2023. סין השתמשה בטכנולוגיה אמריקאית בבלון הריגול שלה שריחף מעל בסיסי צבא ארה"ב, כך מצאה חקירה פדרלית שניתחה את שאריות האובייקט.

העב"מ שיורט על ידי מטוס קרב של ארה"ב מעל קנדה. Department of National Defence / CTV News, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
העב"מ שיורט על ידי מטוס קרב של ארה"ב מעל קנדה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Department of National Defence / CTV News

ממשלת קנדה אישרה לפרסם את התמונה של עב"ם יוקון עוד לפני כן. "מצורפת תמונה שאושרה לפרסום", כתבו מנהיגי הצבא הקנדי במייל שנשלח ב-15 בפברואר 2023, "אנחנו בוחנים אפשרות להשיג אחת טובה יותר להעביר לכם". משרד ההגנה הלאומי המשיך עם הליך שחרור התמונה לפרסום לפני שממלא מקום סגן השר לענייני ציבור נשאל אם הציבור אכן צריך לראות אותה. "אם התמונה תשוחרר, זה יהיה דרך חשבונות המדיה החברתית של הצבא הקנדי", כתב הפקיד, "בהתחשב בסביבה הציבורית הנוכחית והצהרות הקשורות לעצם היותו שפירי, שחרור התמונה עלול ליצור עוד שאלות/בלבול, ללא קשר לטקסט שילווה את הפוסט".

מאוחר יותר הומלץ שהמחלקה הקנדית תמתין לפרסום "עם אישור ארה"ב", מה שהוביל לכך שהתמונה לא ראתה אור במשך יותר משנה וחצי. הנשיא ביידן אישר ששלושת האובייקטים יורטו אך אמר כי אין "השערות שהם קשורים לתוכנית בלוני הריגול של סין, או שהם רכבי מעקב של כל מדינה אחרת".


עוד בנושא:
הטייסים נעלמו ללא עקבות באמצע הטיסה - בזמן שניסו לתפוס עב"מ

האם עב"מים שמסתתרים מתחת למים הם איום ממשי? ממשלת ארה"ב חושבת שכן

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מטוס F-22 אמריקאי ירה בעב"מ ב-11 בפברואר, 2023. רויטרס
מטוס F-22 אמריקאי ירה בעב"מ ב-11 בפברואר, 2023/רויטרס

חיפושים אחר ההריסות מכל שלושת האובייקטים נערכו, אך גם המשטרה הרכובה המלכותית של קנדה וגם צבא ארה"ב הפסיקו את המאמצים ימים ספורים לאחר מכן. תנאי מזג האוויר הגרועים והסיכויים הקלושים למצוא את שרידי הפסולת שיורטה צוינו כסיבות להפסקת המשך החיפושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully