וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם עב"מים שמסתתרים מתחת למים הם איום ממשי? ממשלת ארה"ב חושבת שכן

3.9.2024 / 0:03

המחוקקים בממשלת ארה"ב שינו רשמית את האופן בו הם מתייחסים לתצפיות עב"מים מעל ומתחת לגופי מים - וכנראה שיש סיבה לכך

חיל הים האמרקיני צילם עב"מ כדורי מרחף ואז צולל לתוך המים/@JeremyCorbell

היתכן שעב"מים מתחת לפני הים הם איום ממשי? ממשלת ארה"ב בהחלט חושבת כך - והנה ההוכחה: המחוקקים האמריקאים הרחיקו לכת ושינו רשמית את האופן שבו הם מתייחסים לתצפיות עב"מים מעל ומתחת לגופי מים, כשרשמית לא מדובר עוד רק על "תופעות אוויריות לא מזוהות" אלא על "תופעות חריגות לא מזוהות". הבדל קטן שאומר הרבה.

בשנת 1992, עדויות מרובות שהגיעו מקליפורניה דיווחו על יותר מ-200 עצמים בצורת דיסק שיצאו בלי להשמיע קול ממימי מפרץ סנטה מוניקה, ריחפו כמה רגעים באוויר ואז מעלמו בצהירות אל השמיים המעוננים. 6 שנים מאוחר יותר, הקצין הראשי של הצי האמריקני, צ'ארלס הווארד, כתב דיווח על אנומליה תת-מימית לכאורה. "הספינה שלי ביקרה במפרץ גואנטנמו, קובה, כשראיתי שלושה אורות לבנים מוזרים וגדולים במים", אמר לסדרה UFO Files של ערוץ ההיסטוריה, "הם היו בגודל של 10 או 20 רגל (3-6 מטרים) בכל צד עם צורה מעוגלת".

טענות על אובייקטים שקועים בלתי מזוהים כאלה, או USOs, מסקרנות את חובבי העב"מים במשך עשרות שנים. בהתבסס על דיווחים של עדי ראייה, נראה שחלק מהאובייקטים אף חוצים את הגבול בין אוויר למים - וטסים במהירויות מפתיעות של מאות קמ"ש.

קבוצה קטנה של חסידי עב"מים, כולל גורמי ביטחון ממשלתיים וצבאיים, האמינה במשך שנים שארה"ב צריכה לבדוק ברצינות את אותן חריגות שעלולות להיות מאיימות במקווי מים, כמו גם ביבשה ובאוויר. במאמץ דו-מפלגתי, הקבוצה הצליחה בסופו של דבר לשכנע את ממשל ארה"ב לשנות בחקיקה את שם המונח שבו משתמשים כדי להתייחס לעב"מים כיום - מ"תופעות אוויריות לא מזוהות" ל"תופעות חריגות לא מזוהות", מה שמשקף את החשש מאותם איומים תת-מימיים.

עב"מ מתחת לפני המים. ShutterStock
לא עוד "תופעות אוויריות לא מזוהות". מהיום תקראו להן "תופעות חריגות לא מזוהות"/ShutterStock

כותבי המגזין Popular mechanics מסבירים שהשינוי הקטן הזה בשם עשוי להיראות כמקרה פשוט של סמנטיקה, אבל הוא מוכיח שהפנטגון רואה בעב"מים מתחת למים דאגה רצינית.

משרד ההגנה הבהיר בעבר שהוא אינו מניח שתצפיות של UAP (כלומר עבמ"ים) מצביעים בהכרח שיש פעילות מחוץ לכדור הארץ. למעשה, כל התצפיות הללו הוכחו עד כה כבעלות הסברים ארציים. שכוללים טכנולוגיה מתוצרת אדם כמו מל"טים ובלוני מזג אוויר, לווייני סטארלינק, או אירועים אטמוספריים כמו תצורות ענני עדשים.

השינוי באופן שבו הממשלה מטפלת בדיווחי העב"מים עלה לראשונה לדיון בשנות ה-2010. לחץ מצד המחוקקים, כמו גם עניין ציבורי בחשיפת דיווחי עב"מים מסווגים של הממשלה, החלו לשנות את התרבות במשרד ההגנה. לדוגמה, לאחר עשרות שנים של הסתרת מידע על תצפיות מהציבור, הצבא מעודד כעת את אנשי השירות לדווח על תופעות לא מוסברות. כיום, טייסי חיל הים מדווחים על תקריות מוזרות לטובת ההגנה הלאומית, כמו התצפית ב-2019 על ידי ספינת מלחמה של חיל הים, שנראה היה שקישר בין UFO ל-USO.


עוד בנושא:
צבא ארה"ב חוקר עב"מ שנצפה בעיראק: "זה הדבר האמיתי"

תיעוד נדיר של חיל הים האמריקני מציג עב"ם כדורי מרחף ואז צולל לים

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

בשנת 2021, משרד ההגנה הקים את כוח המשימה לתופעות אוויריות בלתי מזוהות, תוכנית בתוך משרד הביון האמריקני של הצי האמריקני שנועדה "ליישם תקן איסוף ודיווח" של תצפיות עב"מים. במטרה לשלב ידע ומאמצים על ידי הפנטגון וסוכנויות ממשלתיות אחרות, משרד ההגנה הקים את המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים (AARO) זמן קצר לאחר מכן. על פי חוק, כל סוכנות פדרלית חייבת "לבדוק, לזהות ולארגן כל רשומה של תופעות חריגות לא מזוהות (UAP) הנמצאות באחריותה לצורך חשיפה לציבור והעברה לארכיון הלאומי".

לפני חוק הסמכות ההגנה הלאומית לשנת 2022 - המאשר את רמות המימון לצבא ארה"ב ולעדיפויות הגנה אחרות - UAP תיאר במקור רק אובייקטים אוויריים. כעת, הוא כולל תופעות תת-מימיות וקרקעיות. זו הסיבה ש-AARO נקרא כך, כדי לחקור חריגות של "כל התחומים". אבל, לפני שינוי השם החוקי, AARO כבר לקחה בחשבון אובייקטים שנחקרו מתחת למים - אז זה היה קצת מבלבל להמשיך ולכנות את כולם "אוויריים". בשנת 2022, הטרמינולוגיה לתיאור תקריות בלתי מוסברות עברה באופן רשמי מ"אוויריות" ל"חריגות". הקונגרס חוקק את שינוי השם בדצמבר של אותה שנה.

באותו זמן, רונלד מולטרי, תת שר ההגנה למודיעין וביטחון אמר בפני נציגי AARO: "אולי קלטתם שאמרתי 'תופעות חריגות לא מזוהות', בעוד שבעבר המחלקה השתמשה במונח 'תופעות אוויריות לא מזוהות'. המינוח החדש הזה מרחיב את היקף ה-UAP כך שיכלול אובייקטים שקועים מתחת למים או לקרקע. תופעות לא מזוהות בכל התחומים, בין אם באוויר, בקרקע, בים או בחלל, מהוות איומים פוטנציאליים על אבטחת כוח האדם וביטחון התפעול, והן דורשות התייחסות דחופה שלנו".

השינוי המשפטי הזה הוא תגובה ללחצים של חובבי עב"מים שהאמינו שאובייקטים שקועים, שנראה שעפים בין האוויר לים, צריכים להיכלל בהערכת האיומים הפוטנציאלית של הממשלה. מחסור בנתונים על USOs ו-UAPs הוא "מטריד", מכיוון שהם "מסכנים את הביטחון הימי של ארה"ב, שכבר נחלש על ידי הבורות היחסית שלנו לגבי מה שקורה באוקיינוסים ​בשאר העולם", כתב האדמירל המשנה בצי האמריקני טים גאלודט בדו"ח שלו. "בנוסף, זו הזדמנות להרחיב את המדע הימי ולעמוד באתגרים הביטחוניים והמדעיים של העתיד", הוסיף.

עם זאת, עד כה עדויות לחפצים שקועים הן לא ברורות במקרה הטוב, אמר חוקר העב"מים מייק ווסט. יש להם "הרבה פחות ראיות מאשר לחפצים מעופפים", הוא מסביר, "אתה לא יכול לראות הרבה מתחת למים, אז אין סרטונים או תמונות. יש רק סיפורים על החזרות סונאר חריגות ותצפיות מזדמנות שיכולות להגיע בכלל מיצורי ים". הממשלה תוכל להתייחס ברצינות לדיווחים על אורות תת-מימיים מוזרים או חפצים שעפים החוצה מהמים, אומר ווסט, רק אם התצפיות יגיעו עם מספיק ראיות מוצקות.

  • עוד באותו נושא:
  • עב"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully