הפנטגון בדק וקבע - האם ביקרו חייזרים בכדור הארץ ומהן כל תצפיות העב"מים?

12.3.2024 / 0:08

על פי דו"ח שסרק 80 שנה של דיווחים על תצפיות עב"מים, אף לא מקרה אחד לא הוגדר כאמין. בפנטגון האמריקאי הודיעו שעב"מים מעולם לא ביקרו בכדור הארץ והתצפיות המדווחות עשויות להיות של ניסויים צבאיים סודיים

דובר הפנטגון האלוף פט ריידר מדבר על עב"מים/רויטרס

אנחנו לא ממהרים לקבוע שהם לא חיים להם אי שם בגלקסיה שלנו או בגלקסיות רחוקות מאיתנו, אך על פי דו"ח שפרסם בסוף השבוע הפנטגון, חייזרים מעולם לא ביקרו בכדור הארץ. לא בעשור האחרון, לא לפני 20-30 שנה ואפילו לא ב-80 השנים האחרונות. כל התצפיות והדיווחים על עב"מים למיניהן הוגדו רשמית כטעויות בזיהוי או כשקרים מוחלטים.

הפנטגון פרסם שחלק מהתצפיות עשויות להיות ניסויים צבאיים סודיים, אך לא מדובר במשהו שהמקור שלו הוא חוץ-ארצי בשום צורה. המסקנה שלהם, שהורסת לנו את הפנטזיה שאי פעם נפגוש ביצורים מכוכב אחר (או שהם כבר מסתובבים בינינו), מבוססת על 80 שנה של תצפיות, כשלפי המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים של הפנטגון (AARO), אף אחת מהן לא הייתה של חייזרים, עב"מים, אינטליגנציה חוץ-ארצית או כל תופעה חריגה בלתי מזוהה.

הצוות סרק תצפיות מתועדות משנות ה-40 ועד היום ובדק כל דבר קטן, מרקטות ועד מל"טים עם טכנולוגיות חמקניות. התוצאה? נאדה. המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים "חקר וניתח" דיווחים של עשרות שנים ולא מצא דבר. העלייה בתצפיות של עב"מים בשנות ה-50 וה-60 נגרמה ככל הנראה מבדיקות של מטוסי ריגול אמריקאים מתקדמים וטכנולוגיית חלל, כך קבע הדו"ח של הפנטגון שהוגש בשישי לקונגרס. גורמים רשמיים אמרו גם כי "אין ראיות" לכך שממשלת ארה"ב עצמה נתקלה בחייזרים או מסתירה כאלה, כשרוב התצפיות שהגיעו אליהם הן של עצמים רגילים שמקורם בכדור הארץ.

הדו"ח הוא חלק מניסיון ציבורי רחב של ממשלת ארה"ב לבחון את סוגיית העב"מים - או כפי שגורמים רשמיים מכנים אותם, "תופעות חריגות בלתי מזוהות" (UAP). המאמץ כולל פגישות פומביות עם בכירי נאס"א ושימועים בקונגרס. בדו"ח נכתב: "מכל הדו"חות ש-AARO חקרה וניתחה, אף אחד מהם לא מייצג טכנולוגיה מחוץ לכדור הארץ. לאחוז קטן מהמקרים יש מאפיינים חריגים או מאפיינים המביאים לפוטנציאל כזה. AARO עדכנה בממצאים המלאים את הקונגרס". "נרטיב מתמשך במיוחד", אמרו החוקרים, "הוא שהממשלה מצאה חלליות ושרידים חייזרים והחליטה לשמור את פעילות מחקר החייזרים שלה בסוד".

דובר הפנטגון אמר כי גורמים רשמיים פנו לדו"ח בצורה פתוחה, אך פשוט לא מצאו עדות למבקרים מחוץ לכדור הארץ. "כל מאמצי החקירה, בכל רמות הסיווג, הגיעו למסקנה שרוב התצפיות היו חפצים ותופעות רגילות ותוצאה של זיהוי שגוי", אמר האלוף, דובר הפנטגון, פטריק ריידר.

לפי סקר של Gallup משנת 2021, קצת יותר מ-40% מהאמריקאים מאמינים שחלליות של חייזרים ביקרו בכדור הארץ, מספר שעלה מ-33% תוך שנתיים בלבד. הצוות של AARO בחן ארכיונים וקבצים מסווגים וסקר את כל החקירות הממשלתיות הרשמיות מאז 1945 והם מאמינים שהרבה מהדיווחים לא נעשו בזדון או במטרה להטעות את הציבור.

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ואתם - מאמינים שיש חייזרים?

כן
לא
לא יודע
3152 משתתפים

החוקרים התמקדו בשמועות נפוצות על חלליות חייזרים וגילו, למשל, שתזכיר שדלף לכאורה בשנת 1961 על עב"מים אינו אותנטי, וכי דגימת "חלליות חייזרים" שנאספה על ידי ארגון עצמאי שחוקר את ה-UAP לא הייתה עשויה מחומר מכוכב אחר, אלא נוצרה בעיקר ממגנזיום, אבץ וביסמוט. הדו"ח מפרט טכנולוגיות חדשות שנבדקו לאורך השנים כולל בלונים בגובה רב - שהעניקו השראה לגלי ספקולציות על עב"מים, כולל תקרית רוזוול, ניו מקסיקו, ב-1947 וכאלה הקשורות למטוס הריגול U-2. יותר ממחצית מדיווחי העב"מים שנחקרו באותה תקופה נקבעו שהיו טיסות סיור של ארה"ב, על פי הערכה של סוכנות הביון המרכזית.

מספר פרויקטי מחקר סודיים כללו פיתוח של מטוסים שצורתם צלוחית - התואמים את הדימוי של חלליות חייזרים בתרבות הפופולרית - כמו כלי הטיס הקנדי VZ-9AV Avroca, אשר תוכנן להמריא ולנחות בצורה אנכית.

עוד בנושא:
"אזור 51" הבריטי מסתיר מבוך של מנהרות נטושות ו"שרידי חלליות של חייזרים"

אורי גלר מתעקש שראה "גופות חייזרים שנראות כמונו" בבסיס נאס"א

חללית במחסן סודי. Tatiana Shepeleva, ShutterStock
לצבא ארה"ב אין חלליות במחסנים סודיים/ShutterStock, Tatiana Shepeleva

על אף שהמלחמה הקרה האיצה את ההתפתחות הטכנולוגית, הדו"ח ציין כי "תוכן על עב"מים בתרבות הפופולרית הוא נרחב יותר מתמיד", מגמה שהחוקרים מייחסים לחוסר אמון בממשלת ארה"ב ולפופולריות של תוכן הקשור לחייזרים ברשתות החברתיות. תצפיות UAP מגיעות בקצב של 50 עד 100 בחודש, לפי AARO, והספקולציות לגבי ניסויונות להסתרה מצד הממשלה נמשכים.

ה-AARO הבטיח לפרסם דו"ח נוסף שיבחן תצפיות ושמועות עדכניות יותר במועד מאוחר יותר. פקידי הפנטגון הבינו שהמחקר שלהם לא יפחית את גל השמועות והאמונה לגבי מבקרים זרים. "התפשטות תוכניות הטלוויזיה, הספרים, הסרטים והכמות העצומה של תוכן ברשת ובמדיה החברתית בנושאים הקשורים ל-UAP ככל הנראה השפיעה על השיח הציבורי בנושא זה, וחיזקה את האמונות הללו בקרב חלקים מסוימים של האוכלוסייה", כך נכתב בדו"ח.