וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AppStore מצליחה, אבל לא בבית המשפט

7.7.2011 / 17:45

חנות האפליקציות של אפל חוגגת 15 מיליארד הורדות. למשתמש ממוצע יש כ-75 אפליקציות על מכשירו

כשלוש שנים לאחר היווסדה, חוגגת חנות האפליקציות של אפל את ההורדה ה-15 מיליארד. למספר העצום הזה הגיעו במשותף מעל ל-200 מיליון אנשים שמתשמשים באייפון, אייפוד ואייפד, שבחרו מתוך 425,000 אפליקציות הנמצאות בחנות. 100,000 מאלו הן אפליקציות ייעודיות למחשב הלוח אייפד, שהושק לפני פחות משנה וחצי. בממוצע, הוריד כל משתמש כ-75 אפליקציות למכשיריו.

בהודעה שהוציאה לעיתונות התגאתה אפל בכך ששילמה עד היום 2.5 מיליארד דולר למפתחי אפליקציות (להם מעבירה החברה 70% מהסכום אותו משלם הלקוח). "בשלוש שנים בלבד הפכה חנות האפליקציות לשוק התוכנות המצליח בעולם", הכריז פיל שילר, סמנכ"ל שיווק מוצרים עולמי באפל.

באפליקציות אפל עדיין מעל כולם

חנות האפליקציות העשירה בתוכן נחשבת לאחד הייתרונות הבולטים של מכשירי אפל הניידים בהשוואה למתחריהם המבוססים על מערכות הפעלה אחרות. עם זאת, הייתרון הזה מצטמצם, ועל פי האתר AndroidLib חנות היישומים של גוגל למכשירי אנדרואיד, Market, מתקרבת כיום להיצע של 420 אלף אפליקציות.

נכון לעכשיו, קצב ההורדות מהחנות של אפל עומד על כמיליארד בחודש, כשבגוגל מדובר בחצי מיליארד, אך המגמה הזו משתנה, בעיקר בזכות העובדה שכ-500,000 מכשירי אנדרואיד חדשים עוברים תהליך הרשמה (האומר שהמכשיר הגיע ללקוח שהדליק אותו וחיבר אותו לרשת) מול שרתי גוגל מדי יום.

שמה הולך לפניה, ומצידיה

ואם החנות של אפל עדיין נחשבת למצליחה, הצעדים אותם עושה החברה כדי להגן עליה מצליחים הרבה פחות. רק היום (ה') סירב שופט פדרלי לאשר את צו המניעה אותו הגישה אפל נגד אמזון, בטענה שלזו אין זכות להשתמש בשם "App Store" לתיאור חנות יישומי אנדרואיד שלה.

בפסיקה, אמרה השופטת של בית המשפט הפדרלי בקליפורניה, פיליס האמילטון, כי אפל אמנם השקיעה לא מעט בקידום ה-AppStore שלה, אך לא הצליחה לבסס כי מדובר בשם בולט. בנוסף, לדבריה של האמילטון, קיימות עדויות לכך שהשם קיבל משמעות של תיאור מקום גנרי בו ניתן למצוא יישומי תוכנה למכשירים ניידים.


עוד בנושא:

- חדש באייפון: אפליקציית האינתיפאדה השלישית

- אינסטגרם: אפליקציה להיט

- תוכנית מנויים ל-AppStore

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully