וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צובעים את כרום בתוספים

אמיתי זיו

11.7.2011 / 12:23

הדפדפן כרום של גוגל מאיים על המתחרים הוותיקים אקספלורר ופיירפוקס. לממשק הנקי שלו מצטרפים תוספים שימושיים

בתחילת השבוע שעבר פירסמה חברת המחקר StatCounter כי בראשונה, דפדפן כרום מבית גוגל הגיע לנתח של 20% משוק הדפדפנים בעולם. הדפדפן צובר לקוחות בקצב מהיר יותר מדפדפן אקספלורר של מיקרוסופט ודפדפן פיירפוקס מבית מוזילה. כרום מושך משתמשים (ומעריצים) רבים, בין השאר בזכות המהירות שלו והממשק הפשוט והנקי, אך גם בזכות האפליקציות שניתן להוסיף לו.

בדצמבר 2010 השיקה גוגל את Chrome Web Store, זירת תוספים ויישומים לדפדפן. היישומים בכרום הם אבולוציה של סרגלי הכלים, שנפוצים עדיין בשני הדפדפנים המתחרים. אספנו כאן כמה יישומים, שמשפרים ומעשירים את חוויית הגלישה בדפדפן הכי ממזרי בשוק.

כמה חם בחוץ?

AniWeather הוא תוסף מזג אוויר בסיסי אך יעיל לדפדפן כרום. אחרי הזנת המיקום בעולם, האייקון יראה בקביעות את מזג האוויר והטמפרטורה בחוץ. לחיצה על האייקון תפתח חלונית עם מידע נוסף.

הדפדפן מתחפש

בעבר הבעיה היתה גדולה יותר: אתרים רבים (בעיקר בישראל) לא עבדו טוב עם דפדפנים שאינם אקספלורר. כיום רק כמה אתרים אנכרוניסטיים אינם מגיבים טוב לפיירפוקס, ספארי או כרום. עבור אותם אתרים הומצא תוסף IE Tab, שבלחיצה עליו מתחזה הדפדפן לאקספלורר, עד רמת הצלילים שהוא מפיק וממשק הורדת הקבצים שלו.

עריכת תמונות אונליין

Aviary הוא תוסף שמאפשר לסמן תמונות מהאינטרנט, לערוך אותן אונליין ולשתף עם חברים, בלי להוריד את הקובץ למחשב או להחזיק תוכנה לעריכת תמונות. אחרי ההתקנה צריך פשוט לעמוד על התמונה וללחוץ על מקש ימני. אחת האפשרויות תהיה Edit image in Aviary.

מקצרים כתובות

Bit.ly Shorten הוא שירות קיצור הכתובות המצליח בעולם. התוסף מוסיף אייקון קטן בתוך שורת הכתובת. לחיצה עליו פותחת דף נפרד של חשבון ה-bit.ly של הלקוח. משם יש אפשרות קלה לשגר את הקישור לטוויטר או לגשת לסטטיסטיקות כניסות לקיצורים.

רשימת קריאה

בזמן הגלישה נתקלתם במשהו מעניין אך אין לכם זמן להתעכב עליו? היישום Read Later Fast פותר את הבעיה. לחיצה על המקש הימני של העכבר תעלה בתפריט את האפשרות Read Later. קישור לכל הלינקים שנשמרו יישמר על דף החלונית החדשה (New Tab - נפתח באמצעות לחיצה על סימן הפלוס בשורת החלוניות).

מצייצים מכרום

Silver Bird הוא תוסף טוויטר פשוט ומינימליסטי, שפותח את הפיד בחלונית קטנה מבלי לפתוח חלונית חדשה.

פתרון RSS

תכונה מוכרת שהביא פיירפוקס לעולם היא כפתור ה-RSS שבקצה שורת הכתובת. הכפתור מאפשר הרשמה קלה לעדכוני RSS, אך התכונה נעדרת מכרום. התוסף RSS Subscription Extension של גוגל פותר את הבעיה.

חוסמים באנרים

AdBlock הוא כנראה התוסף הפופולרי ביותר לכרום. התוסף חוסם פרסומות ובאנרים, ומנקה את העמוד בצורה יעילה. בנוסף, אפשר להגדיר בו יוצאים מן הכלל.

רדיו מכל העולם

Radio Player for Streema הוא תוסף שמאפשר לשמוע רדיו מכל העולם בלחיצת כפתור. התוסף מאפשר להגדיר תחנות רדיו מועדפות בלי לפתוח עמוד נפרד, וכן לנווט לפי מדינה או ז'אנר מוסיקלי.

כרום פלוס

Surplus הוא תוסף לכרום בעידן גוגל פלוס, הרשת החברתית החדשה. התוסף מציג את ריבוע ההתראות של הרשת באופן קבוע, כך שניתן לראות מה קורה ברשת בכל רגע נתון, לצרף חברים למעגלים ולעדכן סטטוס. אה, סליחה - סטרים.


עוד בנושא:

- כל דפדפן חמישי - כרום

- Angry Birds - גם בגוגל כרום

- גוגל השיקה את כרום 11

  • עוד באותו נושא:
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully