וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג משתלטת על הסמארטפונים?

25.7.2011 / 15:06

נתונים חדשים מעידים כי סמסונג בדרך להפוך לחברה המובילה בעולם במכירת סמארטפונים. ל-Glaxy S2 יש חלק בכך

האם סמסונג הופכת לחברה המובילה במכירת סמארטפונים? לפי נתוניה של חברת המחקר Strategy Analytics מבוסטון, מכרה החברה הקוריאנית בין 18 ל-21 מיליון סמארטפונים ברחבי העולם ברבעון השני של השנה (אפריל עד יוני). זאת לעומת 16.7 מיליון של נוקיה ו-20.3 מיליון אייפונים מבית אפל. מדובר בשיפור משמעותי לעומת נתוני תחילת השנה, בה פיגרה סמסונג משמעותית אחרי אפל ונוקיה.

לפי נתונים אלו, ניתן לראות כי מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד מבית גוגל ממשיכה לצבור תאוצה. "מכשירי האנדרואיד של סמסונג נמכרים היטב ברוב האיזורים", אמר ניל מווסטון, אנליסט ב- Strategy Analytics. "לחברה יש סיכוי סביר להגיע למקום הראשון, אם תמשיך להרחיב את השוק שלה בשווקים צומחים דוגמת סין וברזיל. סמסונג ואפל יהיו ברמות דומות בשוק הסמארטפונים עד סוף השנה".

סמסונג הודיעה כי היא שואפת להכפיל את מכירות מכשיריה החכמים עד סוף השנה הנוכחית. בנוסף מוכרת החברה גם טלפונים פשוטים שאינם סמארטפונים. כאשר כוללים את אלו בחישובים, לחברה יש נתח של 20% מכלל שוק הסלולר, לעומת ה-26% שיש לנוקיה.

בשבוע שעבר פורסמו הדו"חות הרבעוניים של אפל, לפיהם החברה ממשיכה לשבור שיאי מכירות. ברבעון השלישי של השנה נמכרו 20.34 מיליון מכשירי אייפון - 142% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. מכירות האייפון מאז השקתו הראשונית כבר עברו את ה-100 מיליון והוא חולש על יותר מרבע משוק הסמארטפונים העולמי.

חברת נוקיה, לעומת זאת, נמצאת בקשיים רבים בשוק זה לאחר כשלונה של סדרת הסמארטפונים שהשיקה, ודעיכתה של מערכת ההפעלה סימביאן. החברה מתכנתת להפיץ מכשירים הפועלים על מערכת ההפעלה Windows Phone 7 של מיקרוסופט, ובינתיים עוברת שינוי ארגוני במסגרתו יפוטרו כ-4,000 מעובדיה ברחבי העולם.


אחת הסיבות להצלחה הנוכחית של סמסונג היא השקת המכשיר החדש Galaxy S 2, שזכה לפופולריות ולביקורות מצוינות. המכשיר החדש, שהושק בפברואר (ובשבוע שעבר גם בישראל), יותר מהכפיל את הרווח התפעולי של סמסונג ברבעון השני של השנה. סמסונג נמצאת כעת במאבק משפטי עם אפל, הטוענת כי המכשיר מפר זכויות יוצרים של מספר פטנטים הקיימים באייפון.


עוד בנושא:

- נוקיה מאבדת את השוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully