וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק השיקה ממשק חדש

21.9.2011 / 11:29

פייסבוק מעדכנת את ממשק המשתמש שלה, משלבת את כל התוכן ב-Feed אחד ומוסיפה טיקר עדכוני זמן אמת

פייסבוק מעדכנת את ממשק המשתמש שלה. החברה השיקה מראה חדש לדף הבית, הכולל מספר שינויים מהותיים. אלה זמינים כבר עכשיו עבור רבים מהמשתמשים, ואחרים צפויים לראות את השינוי בימים הקרובים.

השינוי המהותי ביותר שהוכנס לרשת החברתית הפופולרית הוא שינוי של מערך העדכונים בדף הבית, אשר משלב כעת בין "חדשות אחרונות" ו"חדשות מרכזיות". התמהיל שיוצג בו יתבסס על מספר הכניסות של המשתמש לחשבון שלו. משתמש שנכנס תכופות יראה בעיקר סיפורים מהעת האחרונה, בעוד שמשתמש שנכנס לעתים רחוקות יראה את אותם פרסומים שזכו להתייחסות רבה.

העדכונים החשובים מסומנים כעת במשולש כחול קטן שמעיד על מעמדם. מעמד זה נרכש לפי סוג הסיפור, מספר התגובות והלייקים שקיבל, כמו גם הקשר בין מפרסם התוכן למשתמש. לחיצה על המשולש הכחול מבטלת את מעמד "סיפור חשוב" ומאפשרת למערכת של פייסבוק לדעת טוב יותר מה חשוב ומה לא בעיני המשתמש. ניתן לעשות גם פעולה הפוכה – לסמן סיפור רגיל כסיפור חשוב (זאת באמצעות כפתור ה-V, אשר נמצא מימין לסיפור ופותח תפריט בו כלולה האפשרות "סמן כסיפור חשוב").

צורת התצוגה החדשה, הבחירות אותן היא מציבה בפני המשתמש והוספת מנגנון רשימות המשתמשים בשבוע שעבר גורמים לכך שלמעשה אין יותר עדכוני ברירת מחדל עבור המשתמשים, אלא פיד המתבסס על שורה של פרמטרים שקבע ועל חשיבויות שהגדיר.

מה דעתכם על השינויים? בואו לספר לנו בפייסבוק

הטיקר יספר הכל

אפשרות מהותית נוספת שהוכנסה לשימוש הוא חלון חדשות המופיע מצד ימין ומציג בזמן אמת את כל הפעילויות האחרונות של החברים: סטטוסים שכתבו, תגובות לסטטוסים של אחרים, הוספת תמונות, לחיצות לייק וכדומה. ריחוף עם סמן העכבר על אותה פעילות יציג פירוט שלה (תצוגת התמונה שהועלתה, למשל). לחיצה על העדכון תפתח את התוכן בחלון מרחף, שיאפשר להתעדכן מבלי לעבור דף. עדכון נוסף, מינורי יותר, הוא שינוי גודל התצוגה של דוגמית התמונה (Thumbnail). כאשר משתמשים מעלים מספר תמונות, ומדגם שלהן מופיע בזרם העדכונים, תצוגתן תהיה גדולה יותר.

ממשק פייסבוק החדש הוא רק צעד אחרון בשורה ארוכה של שינויים שנעשו בו במהלך השנים, בניסיון למצוא נוסחה אופטימלית לתצוגת התוכן למשתמש. מחר ייפתח בסן-פרנסיסקו כנס המפתחים השנתי של פייסבוק, בו היא צפויה להציג שורה של חידושים נוספים, ביניהם שירות מוזיקה חדש וכפתורים חדשים לסימון צריכת תוכן.


עוד בנושא:

- חדש בפייסבוק: לעקוב אחרי מי שלא חבר
- פייסבוק משיקה רשימות חברים חדשות

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully