וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן האייפד: Kindle Fire של אמזון ישנה את שוק הטאבלטים לעד

הטאבלט החדש של אמזון - Kindle Fire, לא יהיה טוב יותר מאייפד, אך דווקא הוא יסיים את השליטה של אפל בשוק מחשבי הלוח

«iframe width="470" height="269" src="https://www.youtube.com/embed/3-oUrzy0Lvw" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

ברוכים הבאים לעידן שאחרי האייפד. הדומיננטיות המוחלטת של אפל בשוק מחשבי הלוח עומדת להסתיים, כשנה ומחצית לאחר שזו הפכה את הקטגוריה הנשכחת לגאדג'ט הלוהט ביותר בסביבה. ומיהי החברה שתצליח להביא לשינוי הזה? לא, לא גוגל. זו כשלה כישלון חרוץ במהלך-הנגד הראשון שלה, מערכת ההפעלה אנדרואיד 3 שהותאמה למחשבי לוח. הכבוד מגיע דווקא לאמאזון, שהשיקה אתמול בערב את ה-Kindle Fire - טאבלט במחיר 200 דולרים.

וכן, זה הכל עניין של מחיר. או, למעשה, של איכות-לדולר. אבל לפני שננסה להסביר למה, בואו ונסתכל על מה שקרה עד עכשיו. כמעט כל מי שניסה להתחרות באייפד, עשה זאת באמצעות ניסיון לחקות את האלמנטים המוצלחים בו. מזום של מוטורולה, ועד לגלקסי טאב של סמסונג - המכשירים נראו והתנהגו בערך-כמו-אייפד. ההבדל? אנדרואיד, עליה רובם התבססו, עדיין לא טובה מספיק, אפילו שהפוטנציאל שלה - בעיקר בזכות היותה מערכת פתוחה שמונעת על ידי הקהילה - גדול יותר.

השקת אייפד 2 בדיזינגוף סנטר, תל אביב. נמרוד סונדרס
אין מה להשוות? אל תהיו בטוחים/נמרוד סונדרס

מי שלא ניסה להתחרות באייפד הם היצרנים הסינים - מפעלים שמייצרים טאבלטים ומאפשרים לכל מי שרוצה לשים עליו תווית מותג. אלה ויתרו מראש על איכות, והחלו לייצר מחשבי לוח זולים להפליא אך מתסכלים לשימוש. ומה עם האמצע? משהו שעובד יותר טוב מהטאבלט המוזר שנמכר ב-70 דולרים אך עולה פחות מהאייפד/גלקסי טאב שמתומחרים בכ-500 דולרים לכל הפחות?

הצצה אל התשובה הזו קיבלנו לפני כחודש, כש-HP ביטלה את ליין מכשירי הטאצ'פד והחלה למכור אותם ב-100-150 דולרים. המלאי נחטף תוך דקות מהגעתו לכל חנות מקוונת, והחברה אפילו הבטיחה לייצר מלאי נוסף (לאחר הביטול!) כדי לעמוד בביקוש.

אבל הטאצ'פד הוא מכשיר עם אפס עתיד (אלא אם פורצים אותו ושמים עליו אנדרואיד), ואילו ה-Fire הוא, ובכן, טאבלט חי וקיים, עם תמיכה מהחנות המקוונת הגדולה בעולם. והוא עולה 200 דולרים. אז נכון, גודל המסך שלו הוא 7 אינץ', אין לו מצלמה או מיקרופון, והוא מריץ גרסה סגורה של אמזון לאנדרואיד (זה יחזיק שבוע לפני הפריצה הראשונה), אבל מדובר במכשיר שעל פניו הינו איכותי-יחסית. וזה בדיוק היחס עליו אנחנו מדברים - איכות למחיר.

עוד בנושא:

זה מה שחשבנו על מכירת החיסול של HP Touchpad

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

כשהמחיר יורד אל מתחת לגבול הקניה האימפולסיבית, לרמה בה אתם לא צריכים לחשוב הרבה לפני שאתם קונים, השאלה "האם הוא טוב" משתנה ל"האם הוא טוב מספיק?". וכל הסימנים מראים שכן, פייר הולך להיות טוב מספיק כדי לבזבז עליו 200 דולרים, בייחוד אם אתם נמצאים בארה"ב ויכולים לגשת לספריית התוכן העצומה שלו.

הבעיה מבחינתה של אפל, השחקן הדומיננטי בשוק נכון לעכשיו, היא שברגע בו אדם כבר קנה טאבלט זול, הוא יחשוב פעמיים לפני קניית האייפד היקר. וכן, זה יקרה גם למרות שבעת קניית ה-Fire הוא בכלל לא חשב עליו כעל תחליף אייפד שווה-ערך, אלא כעל מציאה זולה-יחסית. זו בעיה שעמה תידרש אפל להתמודד כעת לראשונה, והמענה המתבקש ביותר, הורדת מחירים, הוא מהלך מאוד לא טבעי עבורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם מוטורולה תצטרך לעבוד קשה. Xoom/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוקדם או במאוחר, הצלחת ה-Fire תביא כנראה גם להוזלת האייפד, אך עוד לפני כן היא תזרז את הגעתם לשוק של טאבלטים פשוטים וזולים יותר מחברות כמו מוטורולה וסמסונג. בהעדר מכונת השיווק המשומנת של אמזון, ההוזלות האלה תצטרכנה להיות קיצוניות אף יותר. וזה גם לא כל כך בלתי-הגיוני מבחינה כלכלית, כיוון שמחיר הייצור של הטאבלטים יורד בכל יום ויום, בגלל התייעלות פסי ייצור.

ייתכן שה-Fire עצמו לא יימכר בישראל כלל, בהעדר תמיכה מקומית לחנות המדיה שבלב המכשיר. אבל את מלחמת המחירים שעליה הכריזה היום אמאזון נרגיש גם אנחנו, ואין כל ספק כי זו תפעל לטובתנו. אז אם תכננתם לקנות מחשב טאבלט חדש, אולי מוטב להמתין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully