וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על איזה טאבלט שווה לשים את הידיים? השוואה

11.11.2011 / 14:36

איזה מחשב לוח עדיף לקנות - טוב או זול? זו השאלה העומדת בפני הצרכנים כיום. השווינו בין מפרטי הטאבלטים השונים

בזמן האחרון עולם מחשבי הלוח כמרקחה. אמנם מאז שהשיקה אפל את האייפד הראשון מושקים מוצרים מתחרים חדשות לבקרים, אך התקופה האחרונה לקחה את המשחק למגרש חדש.

אם עד לאחרונה שאלת המפתח בקניית טאבלט הייתה "האם הוא הכי טוב?", מהלכים של מספר שחקניות בשוק - בראשן אמזון, שינתה את שאלת המפתח ל"האם הוא הכי משתלם?". החלטה של חברת HP לחסל את מחשב הלוח שלה - הטאץ' פד ולמכור את המכשירים שנשארו במחיר זעום של מאה דולר התקבלה בביקוש היסטרי, שגרם לשחקנים בשוק להבין שיש פלח צרכנים משמעותי שהמחיר מעניין אותו יותר מאשר האיכות.

לשוק הזה פנתה לאחרונה אמזון, כאשר הכריזה על ה"קינדל פייר" - מחשב לוח עם מפרט צנוע ומחיר צנוע גם כן. אמזון בונה על צרכנים שמעוניינים בטאבלט זמין תקציבחת ופונקציונלי, גם אם אין לו את כל הרעש והזיקוקים של מוצרי ה-High End. המתחרה הנצחית של אמזון, "ברנס & נובל" מיהרה להשיק גרסה משלה השבוע - ה"נוק טאבלט" - מחשב לוח עם אותו הפרנציפ, אך עם מפרט מעט טוב יותר ומחיר מעט יקר יותר. שתי החברות בונות על מודל עסקי לפיו הן ימכרו טאבלטים בזול ושישתמשו בהם כפלטפורמה למכירת תוכן בחנויותיהן המקוונות - וכך ישלימו את החסר. בהתאם לכך - כל אחד משני הטאבלטים הללו מגיע עם גרסת אנדרואיד שמותאמת במיוחד למשווק ומפנה את הלקוח לחנות שלו.

ולצד אלה מתווסף ה"טרנספורמר פריים" של אסוס - שמשחק על המגרש הישן של לנסות להיות הכי טוב. מדובר בטאבלט הראשון שמגיע עם מעבד מרובע ליבות, וגם שאר מפרט התוכנה שלו חזק ומרשים. בעוד אמזון וברנס & נובל מתחרות אחת בשניה (ואולי גם בטאבלטי אנדרואיד עלומי שם יחסית שנמכרים בזול) - אסוס הולכת על הראש: האייפד 2, המוטורולה זום ושאר הטאבלטים שמנסים להיות המרשימים ביותר.

לכן, כאמור, קשה כעת להמליץ ללקוח פוטנציאלי מה הטאבלט הטוב ביותר עבורו. תחילה יש לשאול אותו מה סדר העדיפויות שלו, כמה הוא מוכן לשלם וכמה נחיתות חומרה הוא מוכן לספוג עבור הנחה משמעותית.

כדי לעשות קצת סדר בכל הבלאגן הזה קיבצנו את עיקרי המפרט של מחשבי הלוח הבולטים ביותר כרגע. כל אלו יצאו לשוק בקרוב, למעט האייפד 2 שנמצא בו כבר זמן רב (יחסית) ומחכה לדגם הבא - שידביק את פער החומרה שפותחות מתחרותיה של אפל עליה.


עוד בנושא:

- HP מוכרת טאבלטים במחירי רצפה - איך השוק יתמודד?
- סוף עידן האייפד: Kindle Fire של אמזון ישנה את שוק הטאבלטים לעד

טבלת ההשוואה (לחצו על התמונה כדי לצפות בה בגודל מלא)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • טאבלטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully