וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעות For Dummies: החברה תובעת משתמשים שפעלו בהתאם לספר ההדרכה שלה

18.12.2011 / 13:39

חברת ספרי ההדרכה For Dummies תובעת משתמשי ביטורנט שהורידו ספרים באופן פיראטי. אז מה אם היא עצמה הוציאה ספר הדרכה על כך

סדרת ספרי ההדרכה "For Dummies" הפכה למותג מצליח מאז יצא הספר הראשון בה ב-1991. כמו רוב המותגים המצליחים – גם היא נאלצת להתמודד עם אלו המפירים את זכויותיה. כעת החברה המייצרת את הספרים הללו – "ג'ון ווילי ובניו" – תובעת עשרות משתמשי ביטורנט אמריקאים שלטענתה חלקו/הורידו עותקים דיגיטליים של ספרי החברה באופן בלתי חוקי. בכך הפכה לחברת הספרים הראשונה שתובעת מורידים פיראטיים.

לטענת החברה, הספר "פוטושופ CS5 לטמבלים" הורד בצורה פיראטית מהרשת 74,000 פעם מאז יוני 2010, דבר שהביא, לדבריה, להפסדים עצומים. הספרים "האקינג לטמבלים", "גינון לטמבלים" ו"בישול בסיסי לטמבלים" הורדו גם הם רבות. בתגובה מילאה החברה תביעת ענק נגד משתמשים שהשיגה את כתובות ה-IP שלהם, זאת בעיקר למטרת "יראו וייראו". "כוונתנו היא להפסיק את הפרת זכויות היוצרים וליידע אנשים פרטיים שהם מפירים את החוק ומונעים מהיוצרים את התגמולים המגיעים להם. מטרתנו לחנך, להתפשר ולמנוע ניצול עתידי", הצהיר עורך הדין של החברה וויליאם דונגאן. "אנו מבינים שבעל חשבון האינטרנט אינו בהכרח המוריד של הקובץ, ולכן אנו מוכנים להתדיין לאחר שנקבל את פרטיו".

אולי הפסידו - אבל בטוח גם הרוויחו

לסיפור זה יש גם ממד אירוני: ב-2005 הוציאה "ג'ון ווילי ובניו" ספר נוסף בסדרה: "ביטורנט לטמבלים". ספר זה מלמד כיצד להשתמש בתוכנת ההורדות, שאמנם מאפשרת גם שימוש חוקי – אך חלק ניכר מהתכנים הזמינים דרכה הוא פיראטי.

תיאור הספר באתר הרשמי של החברה אמנם לא מזכיר בפירוש הורדות פיראטיות – אלא דווקא שיתוף של "סרטים ביתיים ותוכנות חדשות" – אך קשה לחשוב על חברות תוכנה רבות שבוחרות להפיץ את תוכנותיהן דווקא דרך ערוץ הטורנטים, ולא דרך הורדה רגילה מהאתר שלהן. כך שניתן לומר שג'ון וויילי ובניו אולי הפסידו כסף בגלל הורדות ביטורנט – אך הם גם הרוויחו ממנו: לפחות 25 דולר לעותק.


עוד בנושא:

- אז מה אנחנו מורידים?
- 90% מתביעות נגד מורידי סרט בביטורנט בוטלו
- גוגל לא משלימה עם הפיראטיות

  • עוד באותו נושא:
  • ביטורנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully