וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל פלוס נגד האצבע המשולשת

29.12.2011 / 12:32

כתב טכנולוגיה הופתע לגלות שגוגל פלוס הסירה תמונת פרופיל בה הוא מציג אצבע משולשת, מכיוון שהיא מגדירה אותה כפוגענית

אם.ג'י סיגלר, מכתבי בלוג הטכנולוגיה הידוע טק קראנץ', לא חשב יותר מדי כשהעלה תמונת פרופיל חדשה לחשבון שלו ברשת החברתית 'גוגל פלוס'. העובדה שבתמונה הזאת הוא מצולם כאשר הוא מניף את אצבעו בתנועת "אצבע משולשת" לא נראתה לו בעייתית. בגוגל פלוס חשבו אחרת. סיגלר הופתע לגלות שתמונת הפרופיל שלו נמחקה. הוא העלה אותה שוב – והיא שוב נמחקה.

לאחר המחיקה השניה כתב לסיגלר נציג החברה אלכס ג'וסף: "כל תמונות הפרופיל בגוגל פלוס נבדקות כדי לוודא שהן תואמות את מדיניות התוכן וההתנהלות שלנו. תנאי השימוש מצהירים שאין להשתמש בתמונות הכוללות תוכן פוגעני". "הבעיה שלי אינה בהכרח העובדה שאיני מורשה להעלות תמונה שלי עושה אצבע משולשת – דבר שאני יכול לעשות בטוויטר ובמקומות אחרים. הבעיה היא שאף אחד לא טרח להגיד לי או להזהיר אותי לפני שפשוט נכנסו לחשבון שלי ומחקו את התמונה", כתב סיגלר בפוסט שפרסם בבלוגו האישי. "מה אם זה היה המקום בו אני משתמש כדי לאחסן תמונות? זה נראה לי כמו דבר מגוחך מצידה של גוגל למשטר. אם תמונת הפרופיל שלי פוגעת במישהו – שיסיר אותי מהמעגלים שלו", הוסיף.

אין זו הפעם הראשונה שגוגל פלוס מתנגדת לתמונת פרופיל של כתב טכנולוגיה. אתר webpronews.com מספר כי בעבר התבקש אחד מכתביו להסיר תמונת פרופיל בה הוא מחופש לזומבי בהלואין. הסיבה, ככל הנראה, היא שגוגל פלוס מקושרת גם למנוע החיפוש של החברה, ותמונות פרופיל של משתמשים יכולות להופיע בו בתוצאות חיפוש – במיוחד כאשר מדובר באנשים להם נוכחות רשת בולטת, דוגמת עיתונאים.

"זה נראה כמו מדרון חלקלק", טוען סיגלר. "בתרבויות מסוימות, מחוות ידיים שונות משמען דברים שונים. גוגל הולכת למחוק תמונת פרופיל שלי בה אני מניח את אצבעותיי על הסנטר, למשל?". כמחאה, פרסם סיגלר מחדש את התמונה השנויה במחלוקת, עם הבדל אחד: את אצבע כעת מחליף הלוגו של גוגל פלוס.

ובאתר שלו, טק קראנץ', מוחים בינתיים על ידי פרסום שלל תמונות פרופיל בגוגל פלוס בהן המשתמשים מציבים 'במקרה' את האצבע האמצעית שלהן בשלל תנוחות. "זה אבסורד להסיר תמונה כזאת בכלל מגבלה כל-כך ספציפית תרבותית. ביוון זה נחשב לעלבון להראות למישהו את כפות הידיים ובמזרח התיכון זה עלבון להראות סוליות נעליים. גוגל תתחיל לצנזר גם את זה? זה ממש מצחיק שהרשת החברתית שרוצה להיות הכי "אמיתית" היא זו שחוסמת את ה'ציפור' (כינוי באנגלית לאצבע משולשת – א.ל.). מה הלאה? הם יתחילו לצנזר את המילה "פאק" בשורות סטטוס", כתבה אלקסיה טוסיס בטק קראנץ'.

גוגל פלוס ממשיכה לצמוח

אמש (ד') נודע כי לגוגל פלוס מתווספים 625 אלף משתמשים חדשים בכל יום. כך טוען פול בי.אלן, מייסד אתר Ancestry.com והסטטיסטיקאי הלא רשמי של גוגל. אלן העריך שמספר המשתמשים בגוגל פלוס צפוי להגיע לכמעט 300 מיליון עד סוף שנת 2012, ול-400 אלף בשנה שלאחר מכן. לטענת הסטטיסטיקאי, הסיבות האפשריות לצמיחה הן האינטגרציה של הרשת החברתית במוצריה השונים של גוגל (ג'ימייל, למשל) והמכירות המרשימות של מכשירי טלפון עם מערכת ההפעלה אנדרואיד – הנמכרים בקצב של 700 אלף ביום ברחבי העולם. גוגל אף מקדמת את גוגל פלוס בקמפיינים פרסומיים בולטים, בתקווה להביא משתמשים חדשים.

כיום יש לגוגל פלוס 62 מיליון משתמשים רשומים – אך הטענה לגביה היא שהנרשמים לא עושים בה שימוש רב ושגרף הפעילות שלה נמצא בכיוון מטה מזה חודשים.


עוד בנושא:

- חדש בגוגל פלוס: שליטה במידע, איזור הודעות משופר וכלי אדמיניסטרציה
- חדש בגוגל פלוס: עמודים רשמיים לעסקים
- מהנדס בגוגל: ”אנחנו לא מבינים בפלטפורמות”

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully