וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2012: גאדג'טים בריאותיים זה הטרנד החדש

תערוכת האלקטרוניקה בלאס וגאס מוצפת בגאדג'טים שישקלו אתכם, ימדדו אתכם וישרטטו גרפים של מצב בריאותכם

תגידו, אתם בריאים? השאלה הזו, כך מסתבר, מעניינת לא מעט אנשים השנה בתערוכת CES. מסתבר שאחת המגמות החמות ביותר בה - מהתחומים שנראים כאילו צמחו בין לילה במאות, אם לא אלפי אחוזים - היא גאדג'טים שכל מטרתם לבדוק עד כמה אתם בריאים, נמצאים בכושר, ועד כמה אורח החיים שלכם בריא גם הוא.

הרעיון שעומד בבסיס רבים מהמוצרים המוצגים דומה להפליא: אתם לובשים, עונדים,או מצמידים לבגד גאדג'ט שהולך אתכם תמיד. מטרתו היא לבדוק מה קורה אתכם בכל עת - כמה אתם מתאמצים, מה רמת הפעילות שלכם בכל רגע נתון, איך אתם ישנים ועוד הרבה מאוד דברים. את הנתונים מעבירים המכשירים למחשב, או מעלים ישירות לאינטרנט.

המידע שמועלה מוצג בדרך כלל בגרפים, שמטרתם לאפשר לכם להבין טוב יותר את אורח החיים שלכם. בחלק מהמקרים יש למכשירים גם אלמנטים חברתיים - מיני-רשתות חברתיות שמבוססות סביב פעילות כושר. קחו, למשל, את Fitbit - קליפס קטן ששמים על הבגד, אשר מודד את הצעדים שלכם ואת מספר הקומות שעליתם ברגל, מחשב את המרחק שעברתם ואת הזמן שביליתם בפעילות פיזית. הוא אפילו מנתח את דפוסי השינה שלכם. בנוסף לכל זה, הוא מאפשר גם לשתף את התוצאות עם אנשים אחרים ולהצטרף לקבוצות דיון בנושאי כושר, שם תקבלו ייעוץ ותמיכה מורלית.

גם לתינוקות מגיע משקל

בתערוכה הציגה החברה שמאחורי פיטביט את הפיתוח החדש שלה - משקל שמתממשק עם הנתונים הקיימים. וכך תוכלו לראות לא רק מה עשיתם, אלא גם כמה אפקטיבי זה היה בהורדת המשקל שלכם. זה יאפשר לכם להתאים את תוכנית הדיאטה או הכושר לצרכים ולקצב שלכם. האמת היא שפיטיביט הוא עוד אחד הגאדג'טים הפחות מתוחכמים בתחום הזה. אחרים - כאלה שמעוצבים כמו צמיד ויושבים על הגוף שלכם (Up של Jawbone ו-Fit של Bodymedia) - לוקחים מכם גם מדדים אחרים, כמו דופק ורמות זיעה.

עשרות, אם לא מאות גאדג'טים כאלה מוצגים השנה בתערוכה, ואם רובם דומים להפליא אחד לשני, יש גם אחרים, ייחודיים יותר. קחו, למשל, את המשקל החדש של חברת Withings, המיועד עבור תינוקות. גם הוא, כמו שאר גאדג'טי הכושר, אוסף סטטיסטיקה ומציג לכם אותה בגרפים פשוטים להבנה. רוצים לראות כמה משקל התינוק עלה בחודשים האחרונים? אין בעיה, האפליקציה תציג את המידע. רוצים להעלות כל שקילה שבועית של התינוק לפייסבוק וטוויטר? בבקשה, אל תעשו את זה, למרות שהמשקל מאפשר לכם, אם תתעקשו.

בסופו של יום, מדובר בעוד אחד מהטרנדים החולפים של התעשייה. הוא תופס תאוצה במשך כמה שנים, מגיע לשיאו - ויש להניח שכעת זהו אותו השיא - ואז מפסיק לבלוט. חלק מהמוצרים נעלמים מהשוק, אחרים פשוט מפסיקים להלהיב כי ימי החדשנות שלהם מאחוריהם, וטרנד חדש תופס את הבמה.


עוד בנושא:

- CES 2012: המוצרים הירוקים מפנים את מקומם
- CES 2012: מייספייס מגיעה למסכי הטלוויזיה
- CES 2012: הקינקט מגיע למחשב האישי
- CES 2012: אינטל רוצה לעשות סירי

  • עוד באותו נושא:
  • ces
  • CES 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully