וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2012: מה עושים עם סוללות טעונות שיפור?

הסטארט-אפ הישראלי Powermat עובד על דרכי הטענה חדשות ונוחות יותר, אך יכולות לעבור שנים עד שנראה אותן בשוק

דניס ויטצ'בסקי

סוללות – הן בכל מקום. מה שנחשב רק לפני כמה עשורים לפלא קטן - היכולת לאגור חשמל באריזה קטנטנה, הופך בימינו למטרד. המחשבים הניידים שלנו עובדים מעולה, אך מוגבלים על ידי זמן הסוללה שלהם; שלטי הטלוויזיה מפסיקים לעבוד פעם בכמה חודשים (אבל לפחות הם ייעלמו בקרוב), וצעצועים דורשים החלפת סוללות פעם אחר פעם.

במקרה של הצעצועים, אגב, מדובר בטרחה גדולה יחסית. תקני הבטיחות דורשים כי במכשירים שמיועדים לילדים הסוללות תהיינה מאחורי דלת מוברגת, וכך כל החלפת הסוללות דורשת חיפוש מברג. זו אחת הבעיות אותה רוצה חברת Powermat הישראלית לפתור באמצעות קופסת ההטענה אותה הציגה בתערוכת CES השנה.

הקופסה, שאת פעילותה תוכלו לראות בסרטון המצורף, איננה מוצר מוגמר, כי אם הדגמה של טכנולוגיה שיש בידי פאוורמט ובידי שותפתה דורסל. אך כבר בשלב הזה, התוצאות מרשימות. לא רק שהסוללות המיוחדות נטענות בתוך הקופסה, הן גם מעבירות לצג המצורף מידע – החל מסטטוס ההטענה ועד למספר הפעמים שהסוללה הוטענה בעבר.

שנים עד לשיווק?

הפוטנציאל אותו רוצה פאוורמט להציג כאן הוא של ארגז צעצועים אשר מטעין את הצעצועים שנכנסים אליו, אך השימוש של הטכנולוגיה יכול להיות הרבה יותר נרחב. פנסים, מצלמות, אפילו אוזניות עם סינון רעשים אקטיבי. והחלק החשוב ביותר הוא תאימות למוצרים קיימים – מה שמיוחד פה הוא המטען והסוללות, לא הגאדג'ט. מתי המוצר הזה יגיע לשוק? בפאוורמט לא אומרים, אך ניכר שמדובר בפיתוח חדש יחסית ויכולות לעבור שנה-שנתיים לפני שבאמת נראה אותו בחנויות.

במקביל, מרחיבה פאוורמט – שעיסוקה העיקרי כיום הם מטעני מגע, המטעינים גאדג'טים באמצעות משטחי הטענה מיוחדים ושימוש במכסי סוללות או מתאמים שעובדים עם המשטח – את הפעילות שלה בארצות הברית. כך, למשל, באולם המדיסון סקוור גארדן יותקנו משטחי ההטענה של החברה.

הקוץ באליה הזו הוא היעדרותן של טכנולוגיות הדור-הבא מהתערוכה. בכל שנה, אנחנו מצפים למישהו שיבוא עם פתרון לבעיית הסוללות, משהו שיאפשר להפסיק לדאוג להטענת גאדג'טים. בעיתונים מדעיים מתפרסמים מדי כמה חודשים מאמרים על פיתוחי טכנולוגיות עתיד שנותנות זמן סוללה של שבועות, אם לא חודשים. אבל אלה עדיין לא ממהרות להפוך למוצרים, מה שיוצר דיסוננס בין מה שאנו מצפים לו "בעתיד הקרוב" לבין מה שבאמת קורה.

האם ב-CES הבאה כבר נראה את סוללת העד? הזמן יראה, אבל בינתיים גם ארגז צעצועים שמטעין אותם במהלך הלילה זה משהו שחוסך מספיק זמן ומאמץ כדי להצדיק התלהבות.


עוד בנושא:

- CES 2012: היה שלום, שלט רחוק - ברוך הבא, ממשק טבעי
- CES 2012: גאדג'טים בריאותיים זה הטרנד החדש
- CES 2012: המוצרים הירוקים מפנים את מקומם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully