וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2012: היה שלום, שלט רחוק - ברוך הבא, ממשק טבעי

תערוכת CES מראה כי עתיד השליטה על מכשירים הוא בממשקי משתמש טבעיים הקולטים תנועות וקול

יח"צ - חד פעמי

שלט הטלוויזיה עומד להיעלם, בין אם תרצו בכך או לא. ויש לכם גם סיבות טובות לא לרצות שהוא ייעלם - דעה רווחת עד עכשיו הייתה שבסופו של יום, שלט פשוט ואמין עדיף על כל ההתחכמויות של השנים האחרונות, למשל ממשקים אלטרנטיביים כמו זיהוי תנועה או שליטה קולית. הסיבה לכך שאין לכם ברירה היא ההחלטה המודעת של יצרניות המסכים להפוך את הממשקים הללו לגימיק החדש, כמו התלת ממד לפניו וה-Full HD לפני כן. בתערוכת CES השנה דובר רבות על "ממשקי משתמש טבעיים" והשימושים שיכולים להיות להם בסלון הביתי שלכם.

כולם מסתכלים בקנאה על הקינקט - הממשק הטבעי של מיקרוסופט, שפותח על בסיס טכנולוגיה של חברה ישראלית בשם פריימסנס. סמסונג ו-LG - שתיים מיצרניות מסכי הטלוויזיה הגדולות בעולם, כבר הכריזו כי השנה חלק מהדגמים יזכו למצלמה ולממשק שדורש מכם לנופף בידיכם ולדבר אל המסך. בינתיים זה לא מחליף את השלט, אך תנו להם זמן, וגם זה יקרה.

אם המחשבה שחלפה כעת בראשכם היא על אגירת שלטים אוניברסליים שיספיקו לעשורים הקרובים, יש לנו בשורות מרגיעות. המצב עומד להשתפר. נפנופי הידיים המוגזמים וניסיון כושל לתת פקודות קוליות במבטא ששונה מאוד מזה של מלכת אנגליה או נשיא ארצות הברית הם רק קשיי לידה של הדור הראשון, וכמוהם גם הצורך להיות במרחק מינימלי אסטרונומי מהמסך.

חווית זפזופ שונה

כדי לראות מה טומן העתיד הגענו לדוכן של פריימסנס ב-CES. החברה אמנם לא מתעסקת בפיתוחי תוכנות, אבל כמי שפיתחה את הטכנולוגיה שמאחורי המוצר המצליח ביותר בתחום יש לה הבנה עמוקה של יכולות הטכנולוגיה הזאת. כדי להדגים לשותפים את הפוטנציאל, פיתחו בפריימסנס מערכת הדגמה של ממשק שליטה בטלוויזיה - ממשק שלא רק מאפשר לכם לשלוט בהעברת ערוצים, אלא גם נותן חווית זפזופ שונה ויכולות זיהוי צופה המאפשרות להמליץ המלצות אישיות או להגביל את החומרים בהם אפשר לצפות.

האם מישהי משותפותיה או מתחרותיה של פריימסנס תהפוך את הממשק הזה למציאות? יש לקוות שכן. כל התחום הזה יקבל זריקת מרץ בעוד מספר שבועות, ב-1 בפברואר, אז תשחרר מיקרוסופט גרסה מיוחדת של קינקט למחשב האישי. יותר ממאתיים חברות כבר עובדות על פיתוח תוכנות לקינקט-מחשב, ויש להניח שהשוק הזה יתרחב מאוד מהר.


עוד בנושא:

- CES 2012: גאדג'טים בריאותיים זה הטרנד החדש
- CES 2012: המוצרים הירוקים מפנים את מקומם
- CES 2012: מייספייס מגיעה למסכי הטלוויזיה
- CES 2012: הקינקט מגיע למחשב האישי
- CES 2012: אינטל רוצה לעשות סירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully