וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת CES 2012: המגמות המובילות

תקשורת חכמה בין מכשירים שונים, עמידות בפני מים ומדפסות 3D שוות לכל נפש - הם חלק מהעתיד הקרוב של עולם הטכנולוגיה

העולם שלכם עומד להשתנות. זהו אמנם משפט סתמי למדי – העולם שסביבנו משתנה כל הזמן – אבל אין מקום טוב יותר מתערוכת CES, תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית הגדולה בעולם, כדי לראות את מגוון הדרכים בהן הטכנולוגיה תשנה את סדר היום שלנו בזמן הקרוב.

חלק מהמגמות שהוצגו בתערוכה השנה הן המשך טבעי של דברים אותם אנחנו רואים לאורך שנים – משיפור איכות המסכים ועד לממשקים טבעיים – אך יש בכל תערוכה גם כמה חידושים שנראה כאילו הופיעו משום מקום, תוצרי פיתוחים מדעיים שהבשילו במקביל והולכים להשפיע עלינו יותר משאפשר לחשוב.

עמידות למים תהפוך לשקופה

כזו היא, למשל, טכנולוגיית איטום חדשה עבור גאדג'טים. שתי חברות הציגו ב-CES פיתוחים שמטרתם להפוך את המוצרים שלנו לעמידים בפני מים. מדובר בציפויים מיוחדים, שאוטמים את גוף המכשיר או יוצרים שכבה על הרכיבים האלקטרוניים דרכה המים לא יכולים לעבור. והם ממש כאן, מוכנים לשיווק.

כיום זה נשמע מהפכני – תהליך פשוט שיהפוך כל גאדג'ט לעמיד בפני מים. אבל תנו לזה עוד שנה-שנתיים, כלל לא תזכרו שלפני כן הטלפונים הסלולריים התקלקלו בגלל חלודה וטלפונים חדשים הוכנסו על ידי משתמשי יוטיוב לאסלה כדי לראות תוך כמה זמן הם מתקלקלים. עמידות בפני מים תהפוך לשקופה עבורכם.

מדפסת תלת ממד תהיה שווה לכל נפש

מגמה נוספת, שתבשיל בעוד שנה-שנתיים, היא מדפסות התלת-ממד. אלה קיימות כבר שנים רבות, אך רק לאחרונה החלו להפוך לזולות מספיק עבור הצרכן. תהליך ההוזלה, הן של המכשיר והן של החומרים, נמשך עדיין. טרם ראינו מדפסת שבאמת נגישה למעמד הביניים, אך ההוזלה הולכת ומואצת.

השאלה הראשונית, "מי צריך מדפסת תלת מימדית", מתפוגגת כשמסתכלים על הנוחות בה ניתן כיום לעצ, או לשתף עיצובים שמודפסים. רוצים ערכת שח-מט חדשה? כל מה שצריך זה מספר מודלים להדפסה, שני צבעים וכמה שעות (זמן ההדפסה מתקצר גם הוא כל הזמן). רוצים קופסת תכשיטים חדשה? המדפסת תדפיס. משקולת נייר? מעמד לעטים? צעצוע של הדמות שלכם ממשחק מחשב? כל אלה הם רק ההתחלה, ותוך כמה שנים תתחילו גם אתם לחשוב על רכישת מדפסת 3D לבית.

תקשורת בין מכשירים תהפוך לחכמה

בשנים האחרונות, המוצרים שלנו מתחילים לדבר אחד עם השני. הטלפון מדבר עם טלוויזיה, הטלוויזיה מדברת עם המחשב, המחשב מדבר איתנו בשפה טבעית. אבל זוהי רק ההתחלה. ב-CES השנה אנחנו מתחילים לראות ניצנים של תקשורת אינטליגנטית יותר, כזו שיודעת לא רק לדבר עם מכשיר אחר אלא גם מהו אותו המכשיר ומהן היכולות שלו.

קחו, למשל, מערכות חדשות לשליטה בבית החכם שהוצגו בתערוכה. השלב הראשוני הוא מתן האפשרות לשלוט במערכת דרך הטלפון הסלולרי, וכבר ראינו מערכות כאלה בשנים האחרונות. אך כעת אנחנו רואים תחכום רב יותר – שימוש ביכולות נוספות של הטלפון, לא רק במסך ובחיבור האינטרנט.

כך, למשל, מוצגות כיום מערכות שמשתמשות בחיישן ה-GPS של הטלפון כדי לבצע פעולות. שכחתם לכבות את האור בבית? לא נורא, כשהמערכת רואה שהטלפונים של כל בני הבית נמצאים מחוץ לאזור היא תכבה את האור לבד. התקרבתם למרחק קילומטר מהבית בדרככם מהעבודה? המערכת תדליק מזגן. והיכולות האלה תהפוכנה לאוניברסליות בקרוב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מסכי התלת-ממד חייבים להשתפר

לצד אלה, יש גם חידושים שמונעים לא על ידי יצר חדשנות ופיתוחים טכנולוגיים שמבשילים, כי אם על ידי רצון של חברות טכנולוגיה לעשות כסף. כן, אנחנו מדברים על תלת-מימד במסכים. פעם אחר פעם אנחנו רואים שיפורים בטכנולוגיית ה-3D – משקפיים קלים יותר, מסכים בהירים יותר, ניסיונות להציג תלת מימד בלי משקפיים, ולכולם יש את אותה הבעיה: זה פשוט לא עובד טוב.

הבעיה היא שהחברות – הן חברות הסרטים והן חברות המסכים - הימרו על 3D כעל הדבר הגדול הבא. אילולי ההימור הזה, סוני הייתה מתביישת להציג את הקונספטים שלה למסכי 3D ללא משקפיים בתערוכה. הם היו מזעזעים, זוויות הצפייה בהם היו כה בעייתיות עד שבמרבית המקרים האנשים פשוט לא הצליחו להבין איפה צריך לעמוד כדי לראות 3D. וגם טושיבה, בין הראשונות להציג טכנולוגיית תלת מימד ללא משקפיים, מתקשה לעשות את זה בצורה יעילה.

ותלת מימד עם משקפיים? הוא עדיין סובל מאותן הבעיות. החומרים חשוכים מדי, המשקפיים מעצבנים, וחלק מהאוכלוסיה חוטף מיגרנות או פשוט לא מצליח לראות את הממד השלישי. אבל לא, הן ממשיכות, דוחפות את התלת ממד קדימה מבחינה שיווקית. ונראה כי ב-CES הבאה זה רק יימשך.


עוד בנושא:

- CES 2012: מה עושים עם סוללות טעונות שיפור?
- CES 2012: היה שלום, שלט רחוק - ברוך הבא, ממשק טבעי
- CES 2012: גאדג'טים בריאותיים זה הטרנד החדש

  • עוד באותו נושא:
  • ces
  • CES 2012

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully