וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HTC Sensation XL: כיפי, מהיר ומעניין

הסמארטפון החדש מבית HTC שהושק לאחרונה בארץ הוא בחירה טובה ונכונה. הבעיה שהיורש שלו נמצא ממש בדרך

כניסתה המחודשת של HTC לשוק הטלפונים הישראלי היא דבר מבורך. מכשיריה של החברה אמנם מככבים כבר מספר שנים בשוק הפרטי, אך ללא הגב הכלכלי והפרסום שמגיעים עם נציגות רשמית ותמיכה של רשתות הסלולר, נשאר המותג הזה בעיקר בשולי התודעה של הצרכנים שעדיין מעדיפים לקנות מכשירים ברשתות סלולריות.

ועל פניו, Sensation XL הוא המכשיר הטוב ביותר עמו יכלה החברה הטאיוואנית לחזור לשוק שלנו. בשבועיים וחצי של שימוש, זכה המכשיר הזה לפידבק נלהב מהסביבה יותר מכל מכשיר מאז גלקסי SII. אנשים התלהבו ממנו, רצו לשחק איתו, ושאלו באילו רשתות הוא נמכר. ואם הביקורת הזו הייתה נכתבת לפני שבוע, היא הייתה מסתיימת בהמלצת רכישה בלתי מסויגת כמעט. מה קרה בזמן הזה? פרטים בהמשך.

מסך גדול ואיכותי

במבט ראשון, כפי שצוין, הסנסיישן XL מרהיב. לבן מקדימה וכסוף בצידו האחורי, עם מסגרת אלגנטית ועיצוב מינימליסטי אך מאוד ייחודי – הטלפון הזה הוא אחד ממכשירי האנדרואיד היפים ביותר בשוק כיום. והוא גם גדול. אותיות XL בדגם מתייחסות לכך שמדובר בטלפון עם מסך 4.7 אינץ'. לשם השוואה, באייפון המסך הוא רק 3.5 אינץ', לגלקסי S2 של סמסונג ו-Razr של מוטורולה מסך 4.3 אינץ'.

מי שהתרגלו כבר לטלפון עם מסך גדול, לא יתקשו לעבור לסנסיישן XL. אחרים ככל הנראה יחושו אי-נוחות מסוימת בימים הראשונים, אך מתגברים עליה די מהר. כאן ההמלצה הטובה ביותר שאפשר לתת היא פשוט ללכת לחנות ולנסות להחזיק את המכשיר ביד – רק אתם תוכלו להגיד אם הוא נוח מספיק עבורכם.

כן אפשר להגיד שמדובר במסך איכותי. הוא לא הטוב ביותר בשוק כיום, וגם לא המלהיב ביותר, אבל הוא עושה עבודה טובה. הצבעים טובים, זווית הצפייה מעולה, ביצועים באור שמש טובים מאוד. גודל המכשיר הופך אותו לאידאלי עבור יישומי וידאו ומשחקים, ואכן – סנסיישן XL מתברר כמכונת מולטימדיה מעולה. חשוב מכך, הוא טוב מאוד כטלפון. האנטנה של Sensation XL הצליחה להחזיק קליטה באזור בעייתי בו רק שני מכשירים אחרים הצליחו לעשות זאת בשנתיים האחרונות.

אחד ממכשירי אנדרואיד המהירים ביותר

על ביצועי המכשיר אחראי מפרט שעשוי לצרום לחלק מהאנשים. אלה עשויים להתאכזב מכך שמדובר במעבד עם ליבה אחת ולא שתיים, אפילו שהיא במהירות 1.5 גיגההרץ. הם עלולים לא לראות בעין יפה את זה שיש לטלפון הזה "רק" 768 מגהבייט זכרון, ולא גיגהבייט. אבל האכזבה הזו לא מתורגמת מהנייר למעשים – המכשיר אינו מרגיש איטי. למעשה, הוא נותן הרגשה של אחד ממכשירי אנדרואיד המהירים ביותר שפגשנו.

הסיבה לכך טמונה בממשק העל של HTC, הנקרא Sense. הממשק, שמטרתו להחליף את זה הסטנדרטי של אנדרואיד, החל את דרכו ככלי של החברה להסוות את העובדה שמכשיריה פעלו על 'חלונות מובייל 6' המזוויעה. אך בשנים האחרונות, הוא הפך לאחד מממשקי העל הטובים ביותר של אנדרואיד – ממשק מהיר, נוח ויפהפה. יש שיגידו כי ניתן להגיע לממשק מאוד דומה עם תוכנות שמורידים למכשיר, אבל ב-HTC עושים אופטימיזציה לממשק הזה, מה שמאפשר לו לפעול מהר מאוד.

ב-HTC תרגמו את ה-Sense לעברית. התרגום הזה, שעדיין נמצא בשלב הראשון שלו, כולל לא מעט שגיאות כתיב וניסוחים ביזאריים, אך אלה לא מפריעים לעבודה השוטפת. וכיוון ש-HTC עצמה תומכת עכשיו בשוק הישראלי, אפשר להעריך שהבאגים ייעלמו מהר.

בעתיד צפוי Sensation XL לזכות גם בעדכון לאנדרואיד 4. החברה מתחילה את התהליך בחודש מרץ, אך בעלי המכשירים בישראל תלויים במהירות רשתות הסלולר, כיוון שאלה צריכות לאשר את העדכון ולהוסיף לו את היישומים שלהן. באירוע השקת המכשיר אמרו לנו נציגי HTC כי עד עכשיו הם היו מאוד מרוצים מקצב העבודה של המפעילות, ומקווים לסיים את הבדיקות של גרסה 4 מהר.

אוזניות שהן עניין של טעם

חוץ מגודל המכשיר, שמים ב-HTC דגש על היותו אחד הראשונים שזוכים ליהנות משיתוף הפעולה בין HTC לבין חברת Beats, אותה קנתה במהלך שנה שעברה. ערכת המכשיר כוללת אוזניות כפתור של Beats, והמכשיר עצמו כולל מנגנוני עיבוד צליל של Beats שמטרתם להוציא צלילים טובים יותר.

האוזניות שמגיעות עם הסנסיישן XL טובות הרבה יותר מאוזניות סטנדרטיות שמגיעות עם טלפונים סלולריים, אך הצליל בהן הוא עניין של טעם. חובבי אודיו רבים לא מחבבים, בלשון המעטה, את הנטייה של אוזניות Beats לשים הרבה דגש על צלילי בס – נטייה שמאוד ברורה כאן. אך עם הצלחה לא מתווכחים – ביטס הוא אחד ממותגי האוזניות המצליחים ביותר בעולם כיום, עם מכירות של מאות מיליוני דולרים.

דגש נוסף הוא על המצלמה – מצלמת 8 מגהפיקסל שמתמודדת היטב עם תאורה לא אידאלית, וכוללת מיקוד מהיר יחסית. גם כאן לא מדובר אולי במצלמה הטובה ביותר בשוק הסלולר כיום, אך באחת טובה מספיק כדי שלא תתלוננו עליה יותר מדי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אז למה לא לקנות?

ובכל זאת, אל תקנו את ה-Sensation XL. למעשה, ההמלצה המדויקת היא "אל תקנו אותו אם אתם יכולים לחכות חודשיים". הסיבה לכך היא שהטלפון הזה, שהושק בישראל רשמית רק לפני כשבועיים, הגיע לחנויות העולם עוד בנובמבר 2011. ולפני מספר ימים, בתערוכת הסלולר בברצלונה, נחשף ממשיך דרכו – One X, עם גרסה חדשה יותר של Sense, חומרה טובה יותר, מסך טוב יותר, מצלמה טובה הרבה יותר, ואנדרואיד 4.

ב-HTC , והנציגה המקומית Touch, הבטיחו לפני מספר שבועות כי ההשקות העתידיות תהיינה קרובות יותר למועד ההשקה בחו"ל. ואם הדברים נכונים, זה אומר שכבר בעוד כחודשיים אנחנו עשויים לראות בארץ את ה-One X.

אך אם אתם לא יכולים להמתין, אם עליכם לרכוש מכשיר טלפון סלולרי בזמן הקרוב, אנא הכניסו גם את ה-HTC Sensation XL לשיקולים שלכם. זהו טלפון כיפי, מהיר ומעניין מספיק, שלא כושל גם בתפקידו הראשי, אותו חלק מהיצרנים שכחו כבר מזמן – להיות טלפון סלולרי.

מחיר בשוק הפתוח: החל מכ-2,500 ש"ח
מחיר ברשת סלקום: 4176 לפני חבילות שימוש
מחיר ברשת פלאפון: 4676 לפני חבילות שימוש


עוד בנושא:

- HTC חוזרת לישראל, משיקה מכשיר עם מסך גדול
- HTC מציגה את האחת שלה
- HTC Incredible S: טלפון ראוי, למרות גילו המתקדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully