וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אפל תסגור את הרשת החברתית פינג

13.6.2012 / 9:37

פחות משנתיים לאחר שהושקה, נודע כי אפל מתכננת כנראה לבטל את השירות החברתי-מוזיקלי שלה

פחות משנתיים לאחר שהושק – ייסגר שירות "פינג" של אפל, כך מדווח אתר AllThingsD. פינג הייתה מעין רשת חברתית מוזיקלית שמאפשרת למשתמשים לחלוק שירים, לעקוב אחר אמנים ולהמליץ על מוזיקה לחברים. השירות, שתואר על ידי מנכ"ל אפל המנוח סטיב ג'ובס כ"פייסבוק וטוויטר פוגשות את אייטונס", אמנם הגיע למיליון משתמשים תוך 48 שעות יום השקתו בספטמבר 2010, אך לא המריא מעבר לכך, ובסופו של דבר התמקד יותר בשיווק מוזיקה, ופחות באינטרקאציה חברתית.

"ניסינו את פינג, ואני חושב שהלקוח הצביע ואמר 'זה לא משהו שאני רוצה להשקיע בו אנרגיה רבה'", הצהיר בחודש שעבר מנכ"ל אפל טים קוק. "האם נהרוג אותו? אני לא יודע, נבדוק את זה". אך מקורות המקורבים לחברה אמרו ל-AllThingsD שהשירות יוסר כבר מהגרסה הבאה של אייטונס, שככל הנראה תצא בסתיו.

במקום פינג תשתמש אפל בשותפותיה עם טוויטר ופייסבוק כדי להפוך את התוכנות שלה והשירותים שלה לכאלו עם אספקטים חברתיים. באירוע ההכרזות בפתיחת כנס המפתחים הודיעה אפל על הטמעה של פייסבוק במערכת ההפעלה iOS 6, וכעת נראה שהיא תנצל שיתוף פעולה זה לצד שיתוף הפעולה הקיים עם טוויטר כדי להשלים את החסך שלה במדיה חברתית.

כשלונה של פינג, שנצפה על ידי פרשנים כבר מיומה הראשון, מעיד על חוסר ניסיונה של אפל בתחום החברתי ועל הקושי שלה להתאים עצמה אליו – שכן החברה מפתחת תוכנות ומצרים בשיטת "הגן הסגור" הממודרת, שהיא ההיפך מהאופי השיתופי של המדיה החברתית. פינג היה זמין רק למשתמשי אייטונס, לא היה ניתן לחבר בינו לבין פייסבוק בשום צורה ובנוסף סבל השירות מכמות רבה של ספאם.

"אני הייתי תחת הרושם שפינג היה במצב "אנחנו לא יודעים מה אנחנו הולכים לעשות איתו", ולא "כן, אנחנו הורגים את זה", כתב הבלוגר הטכנולוגי ג'ון גרובר. "אני לא חושב שמישהו יהיו מופתע אם פינג יעלם אחרי הופעת מאונטיין ליון ו-iOS 6".


עוד בנושא:

- מיליון פינגים ביומיים
- iOS 6: פייסבוק מוטמעת באייפון, סירי משתדרגת
- פרשנות: מקבוק פרו החדש מקפיץ את הלפטופים דורות קדימה

  • עוד באותו נושא:
  • פינג
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully