וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: סוני מכניסה את הארי פוטר לספר אינטראקטיבי

וואלה TECH! בתערוכת המשחקים E3: מיזם הספרים האינטראקטיביים Wonderbook מושק עם הילד-קוסם הידוע

דניס ויטצ'בסקי

צילום: דניס ויטצ'בסקי
עריכה: רן צימט

בשנתיים האחרונות, עת מסתכלת סוני בקנאה על מיקרוסופט שמצליחה למצב את האקס-בוקס 360 כמרכז התוכן הביתי, זאת בזמן שפלייסטיישן 3 נחשבת עדיין בעיקר לקונסולת משחקים, תהו ככל הנראה מהנדסי החברה כיצד יוכלו לתת למכשיר שלהם יתרון. בקרב תוכן הווידאו, בו לסוני דווקא אמור להיות יתרון בזכות שליטתה באולפני טלוויזיה וסרטים מהגדולים בעולם, נראה כי דווקא מיקרוסופט היא המנצחת בינתיים. בהיבט החברתי אין לסוני סיכויים רבים להתחרות באקוסיסטמה הענפה של האקס-בוקס לייב. מוזיקה? לא מספיק. ספרים? זה כבר יכול להיות רעיון מעניין.

שימו לב ש"מעניין" אינו שווה ערך ל"טוב", ומיזם הספרים האינטראקטיביים Wonderbook, עליו הכריזה החברה בתערוכת E3 שהתקיימה בשבוע שעבר, עודנו מעורר מחלוקת. אבל המחלוקת הזו היא חלק מהעניין, תרתי משמע, ועניין בתוכן זה משהו שחסר לפלייסטיישן. אז כן, החלום של ילדים שקוראים ספרים על הפלייסטיישן שלהם נראה במבט ראשון מטופש, אך בסוני לא היו יכולים לבחור נקודת זינוק טובה יותר מזו שיש להם.


הנקודה הזו היא שיתוף פעולה עם אחת מסדרות הפנטזיה הפופולריות בעולם כיום. לא, לא "משחקי הכס", אם כי יש להודות שספרים אינטראקטיביים על פי הסדרה הזו עשויים להיות רעיון משעשע (אך מאוד לא מתאים לילדים). השותף הראשון של וונדרבוק הוא קוסם ממושקף, הארי פוטר שמו. ג'יי קיי רולינג, יוצרת סדרת "הארי פוטר", הסכימה להפיק עבור סוני ספר לימוד קסמים אינטראקטיבי, עם תוכן חדש ומקורי שנכתב במיוחד עבורו.


עוד מתערוכת המשחקים E3:

- E3: משחק ZombiU: לחץ, מתח ופחד על שני מסכים במקביל
- E3: הרגעים המעניינים בתערוכה
- E3: משחק The Elder Scrolls Online: מגיע לו לרשת את World of Warcraft
- E3: משחק סים סיטי החדש: מנהלים את העיר ביחד
- E3: המשחק 1313: סטאר וורז למבוגרים בלבד

ספר קסום שמתוכו עפים דרקונים

אז איך כל זה עובד? הילד מחזיק מול מצלמת הפלייסטיישן ספר, רק שבספר הזה אין מילים, יש בו ברקודים. הפלייסטיישן קוראת את הברקודים האלה ומשתמשת במה שקרוי "מציאות מרובדת" - מציגה על מסך הטלוויזיה כאילו-מראה, רק שבמראה הזאת הספר כולל תוכן עשיר ושלט ה-Move מזהה התנועה של הפלייסטיישן 3 הוא שרביט קסמים.

זה טריק נחמד, שהופך פחות ופחות מרשים ככל שהמשתמש מבוגר יותר, אך יש לזכור כי התוכן שסוני יוצרת לוונדרבוק היום מיועד לילדים. ואלה יתלהבו, ללא ספק, מכך שעל מסך הטלוויזיה הם רואים את עצמם עם ספר קסום, ספר ממנו עפים להם דרקונים ובו יש דמויות תלת ממדיות שמספרות סיפורי המצאת קסמים; ספר שמאפשר להתאמן על קסמים באמצעות השרביט.

וזו רק ההתחלה. בסוני אומרים כי הם עובדים היום עם הוצאות ספרים נוספות, שהולכות להביא את הסדרות שלהן לוונדרבוק. אנשי סוני בתערוכת E3 לא היו מוכנים להגיד אם מדובר רק בספרות עלילתית, או שמא יהיו גם ספרי חינוך אינטראקטיביים, אך אין סיבה לחשוד שבחברה ויתרו מראש על שוק עצום שכזה.

אז האם Book of Spells בפרט, ו-Wonderbook בכלל, יהפכו את סוני לסיפור הצלחה בתחום הישן-חדש הזה, עליו אפשר להסתכל הן כאבולוציה של ספרי ילדים והן כאבולוציה של משחקי ילדים? את זה נדע בסתיו הקרוב, כשהספר יגיע לחנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully