וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: משחק ZombiU: לחץ, מתח ופחד על שני מסכים במקביל

עידן זיירמן, לוס אנג'לס

12.6.2012 / 18:00

וואלה TECH! בתערוכת המשחקים E3: אם כל המשחקים ידעו לנצל את ה-WiiU כמו ZombiU - יהיה סיכוי לקונסולה החדשה

לפני כמה ימים, כשנינטנדו הציגה במסיבת העיתונאים שלה את הקונסולה-עם-השלט-בעל-מסך-המגע שלה, דניס ויטצ'בסקי לא התרשם במיוחד. אם לצטט אותו, "נראה שחלק ניכר מהמפתחים שעובדים עם ה-WiiU לא באמת מבינים מה לעשות עם הקונסולה החדשה". הוא די צודק, בסך הכל. רוב ההדגמות שראינו של משחקי ה- WiiU היו לא מרשימים בעליל. אפילו ZombiU, שנחשף במסיבת העיתונאים של יוביסופט עם אחד מהטריילרים הכי מרשימים שראינו בתערוכה הזו, נראה במסיבת העיתונאים של נינטנדו כמו משחק גנרי שהקשר בינו לבין השלט החדשני של נינטנדו קלוש ביותר.

וזה חבל, כי כשהזדמן לנו לשחק ב- ZombiU מאוחר יותר, גילינו מציאות שונה לגמרי. ZombiU התגלה לא רק כאחד המשחקים המעניינים של התערוכה הזו, אלא כמשחק שמנצל את השלט של ה- WiiU באופן נפלא. חבל רק שנינטנדו לא השכילו לספר את זה למישהו במסיבת העיתונאים שלהם.


עוד מתערוכת המשחקים E3:

- E3: הרגעים המעניינים בתערוכה
- E3: משחק The Elder Scrolls Online: מגיע לו לרשת את World of Warcraft
- E3: משחק סים סיטי החדש: מנהלים את העיר ביחד
- E3: המשחק 1313: סטאר וורז למבוגרים בלבד
- E3: משחק X-COM: Enemy Unknown: החייזרים חוזרים

זומבי זה כמו בומרנג

הרעיון של ZombiU הוא פשוט: מדובר במשחק הישרדות בעולם פוסט-אפוקליפטי שמאוכלס ע"י זומבים. גופות מהלכות, אוכלות מוח – אתם כבר מכירים את הסיפור. אבל הרעיון המעניין הראשון של ZombiU הוא שבעולם הזה אתם לא תשחקו רק דמות אחת – אתם תשחקו כמה דמויות, כשבכל פעם, אם תיהרגו על ידי זומבים, המשחק לא יסתיים – אלא תחזרו לתחילת השלב, כשאתם משחקים דמות אחרת, והדמות שלכם שנהרגה קודם תהפוך לזומבי שמסתובב בשלב בו תתקלו מאוחר יותר.

מה שאפילו יותר טוב בעניין או שאם תהיו מחוברים לרשת – אז גם הדמויות של החברים שלכם שמתו יאכלסו את עולם המשחק, בדרך כלל בנקודה שבה הם נהרגו במשחק שלהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזומבי שאתם הורגים עכשיו היה אתם בגלגולו הקודם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיוק כמו שמשחק אימה צריך להיות

עד כאן הכל טוב ויפה, אבל איפה הקשר לשלט?

הנה הנקודה שבה זה נהיה מגניב באמת: במשחק הזה, השלט המיוחד של ה- WiiU יציג רוב הזמן מפה בלבד, שקצת תעזור לכם להתמצא ברחבי השלבים השונים. אחד הזמנים שבהם הוא לא ישמש על תקן מפה כזו הוא כאשר תתעסקו עם רשימת הציוד שלכם. וזה יקרה די הרבה: לרשימת הציוד שלכם יש שטח אחסון מוגבל ביותר, ותצטרכו להסתמך כל הזמן על אספקה שאתם מוצאים בשטח – על גופות ובתיבות שונות ברחבי השלב.

העניין הוא שבכל פעם שתכנסו לרשימת הציוד שלכם ותתחילו לנהל אותה על השלט המיוחד של ה- WiiU, נקודת המבט במסך הראשי שלכם "תנעל". אולי היא תציג רק את הדמות שלכם מכופפת על הקרקע ומסדרת את התרמיל שלה, אולי היא תציג לכם את התיבה שלתוכה אתם מסתכלים כשיש לכם רק שדה ראייה מינימלי לצדדים בזמן שאתם מפשפשים בה. כך או כך, לא תוכלו ממש לראות מה קורה מסביבכם בשעה שאתם מתעסקים עם הטאבלט של ה- WiiU – לא כי תשומת הלב שלכם תהיה ממוקדת בו, אלא כי המשחק באמת לא ירשה לכם. ובמשחק הישרדות, ברגע שלוקחים לכם את חוש הראייה המשחק נוטה להיות די מלחיץ. אבל זה כאין וכאפס לעומת הרגע שבו גם לא תראו מה קורה סביבכם, וגם פתאום תשמעו נהמה קרובה להחריד.

כשזה קורה, המשחק מתחיל להלחיץ ברמות על-אנושיות. אתם לא יודעים איפה הזומבי שתוקף אתכם, כמה הוא קרוב, וכמה מהר הוא מתקרב אליכם. בדרך כלל תצטרכו לנטוש במהירות את מה שאתם עושים כרגע, ובמהירות לסרוק את הסביבה שלכם, כדי להבין מאיפה האיום מגיע. לפעמים הוא יהיה במרחק של סנטימטרים בודדים מכם, מה שיקפיץ אתכם מיד ויגרום לכם לברוח מתיבת אספקת הציוד שכרגע בזזתם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הופך את החסרון ליתרון

זה מלחיץ, זה מותח, וזה מפחיד – בדיוק כפי שמשחק אימה צריך להיות. וזה מתאפשר בזכות העובדה ש- ZombiU אימץ לחיקו בצורה מוצלחת את רעיון שני המסכים של ה- WiiU, והחליט שאם בכל מקרה קשה לנו לפצל את תשומת הלב שלנו בין שני מסכים במהלך המשחק – הוא ממש יכול להפוך את זה ליתרון של הפלטפורמה ולא חסרון.

יש ל- WiiU עוד דרך מאוד ארוכה לעבור לפני שהוא באמת יזכה להכרה בתור קונסולה מוצלחת במיוחד. לא בטוח ש- ZombiU מספיק בשביל למכור את הקונסולה הזו - אבל זו לפחות התחלה. אם נינטנדו תצליח להפיץ עוד כמה משחקים דוגמת ZombiU בחודשים הראשונים של חיי הקונסולה הזו, יש סיכוי ממש שיצא ממנה משהו.

ZombiU אמור לצאת עוד השנה לקונסולה ה- WiiU (מצד שני, לקונסולת ה- WiiU עדיין אין תאריך, אז אל תצפו לראות אותו לפני סוף השנה).

  • עוד באותו נושא:
  • e3
  • ZombiU

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully