וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אינטל: צפויה הוזלה משמעותית של מחשבי אולטרהבוק

מנכ"ל אינטל מאמין שמחירי מחשבי האולטרהבוק ירדו בקרוב ב-30% ויגיעו למחיר של 699 דולר

מחשבי האולטרהבוק, שעולים כיום כאלף דולר בארצות הברית, עומדים לקבל הורדה משמעותית במחיר, אם להאמין למנכ"ל אינטל. בשיחה שערך עם משקיעים, אמר פול אוטליני כי הוא סבור ובטוח שבסתיו הקרוב נראה אולטרהבוקים שיעלו 699$.

לדבריו של אוטליני, יש כיום 140 דגמים שונים של אולטרהבוקים שנמצאים בשלבי תכנון ופיתוח, מתוכם 40 משתמשים במסכי מגע ו-12 מאפשרים לחבר ולנתק את המקלדת כדי להשתמש במכשיר הן בתור טאבלט והן בתור מחשב נייד.

נזכיר כי למנכ"ל אינטל מידע כה רב על מחשבי האולטרהבוק כי זהו, בעצם, מותג של אינטל עצמה, והחברה השקיעה בו כ-300 מיליוני דולרים כדי לקדם את תעשיית המחשבים הניידים. אינטל קובעת חוקים למחשבי אולטרהבוק – מעובי ומשקל מקסימליים ועד לכוח עיבוד – ועוזרת ליצרניות המחשבים להגיע אל המפרטים האלה.

אולטרהבוק: הדור השני כבר כאן

הדגמים הראשונים של מחשבי אולטרהבוק הוצגו עוד בשנה שעברה, וכעת מתחילות חברות המחשוב בהשקת הדור השני של המחשבים האלה, שמצוייד בדור החדש של מעבדי אינטל. בדרך, מנסות היצרניות גם ליצור בידול, כדי שמחשביהן לא ייראו כמו אלה של המתחרים.

חוץ מהאולטרהבוקים, מנסה אינטל כיום למצב את עצמה כמתחרה שוות ערך בקרב הטאבלטים. מרבית היצרנים של מחשבי לוח כיום מעדיפים להשתמש בשבבים של חברות כמו ARM ו-Nvidia, שמאפשרים ביצועים טובים יותר ממעבדי אינטל מהדור הנוכחי, בעיקר בתחום חסכון בחשמל והתאמה לצרכי שימוש ארעי הנפוץ כל כך בטאבלטים. עם זאת, לטענת אוטליני, הוא מודע ל-20 דגמי טאבלטים של 'חלונות 8' שנמצאים בפיתוח עם הדור החדש של מעבדי Atom מבית אינטל – מעבדים שעמדו בבסיס קטגוריית הנטבוקים וכיום עוברים מיקוד מחדש לתחום הטאבלטים.


עוד בנושא:

- אינטל תציף אותנו באולטרהבוקים
- Dell XPS 13: כניסה סבירה לעולם האולטרהבוק
- סמסונג השיקה בישראל דגמי אולטרהבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully